Πρόσφατα Θέματα

Βλάβες και πιθανές αιτίες !

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Βλάβες και πιθανές αιτίες !

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Παρ Ιουν 01, 2012 10:09 pm

Ψάχνοντας το νέτ βρήκα τα παρακάτω τα οποία ισχύουν και εκτιμώ ότι θα είναι ένας καλός πρόχειρος μπούσουλας, ελπίζω για όλους μας πάντα αχρείαστος :

Αφορά κυρίως αυτοκίνητα, αλλά εννοείται ότι είναι πάντα χρήσιμος:

Οδηγός βλαβών ανάλογα με το πως συμπεριφέρεται ο κινητήρας :

Ο κινητήρας δεν παίρνει μπροστά η δυσκολεύεται να πάρει :

Η μίζα δεν γυρνά :

• καμένη ασφάλεια η κομμένη καλωδίωση
• το ρελε της μιζας δεν οπλιζει προσπαθηστε να το ακουσετε βρισκεται συνηθως κοντα στην μπαταρια
• ενας απο τους διακοπτες (run-starter) δεν κανει επαφη λογω υγρασιας καθαριστε τον
• πιθανη υγρασια η βρωμα στα βυσματα της πλεξουδας
• ζημια στην ιδια την μιζα δωστε ρευμα με ενα χοντρο καλωδιο απευθειας απο το + της μπαταριας για δοκιμη
η μιζα γυρναει αλλα οχι και η μηχανη
• ο συμπλεκτης της μιζας εχει προβλημα (λυσιμο μοτερ)
• φαγωμενο γραναζι της μιζας η του συμπλεκτη της (στη δευτερη περιπτωση θελει λυσιμο μοτερ)
δεν υπαρχει παροχη καυσιμου στα καρμπυρατερ
• βουλωμενη ταπα η εξαερωση του ντεποζιτου αν ανοιγοντας την ταπα ρουφηξει αερα εκει ειναι το προβλημα
• βουλωμενο φιλτρο βενζινης η γραμμη καυσιμου
• κολλημενες ολες οι βελονες στα καρμπυρατερ (δυσκολο αλλα μπορει να συμβει μετα απο μακρα ακινησια η απο κανενα μαγικο !! προσθετο βενζινας)
• τρομπα βενζινης καμενη η προβλημα στην καλωδιωση της
• ρυθμιστης πιεσης χαλασμενος (intzection)
• βλαβη στον εγκεφαλο (ιντζεction)
• Koλλημενα μπεκ (intzection)

Μπουκωμενη (υπερχειλιση) μηχανη

• υψηλη σταθμη στα καρμπυρατερ (για την ρυθμιση τησ θα αναφερθω στο σχετικο κεφαλαιο)
• βρωμα η φθορα στις βελονες των φλοτερ στα καρμπυρατερ
• λαθος τροπος εκκινησης της μηχανης (ενασ σωστος κινητηρας με καλορυθμισμενα καρμπυρατερ πρεπει να παιρνει κρυος μπροστα με λιγο τσοκ(αερα) και καθολου γκαζι και ζεστος με κλειστο τσοκ και ελαχιστο γκαζι)
• αν η μηχανη εχει μπουκωσει η διαδικασια ειναι μονο μια κλεισιμο της βενζινας και μιζιες με τερμα ανοιχτο γκαζι (οχι παιξιμο)

Δεν υπαρχει σπινθηρας στα μπουζι

• βλαβη στον διακοπτη Run η στον κεντρικο
• βλαβη στην αναφλεξη η στους πολλαπλασιαστες
• χαλασμενα (ξεραμενα) μπουζοκαλωδια (ιδιατερα συχνο φαινομενο)
• καμενο πηνιο
• ελεγχος καλωδιωσης
• υγρασια στις πιπες
• λαδωμενα η βραχυκυκλωμενα μπουζι λογω υπερχειλισης
• το ματι της αναφλεξης βρωμικο η σπασμενο

Χαμηλη συμπιεση

• αν ακουγεται κατι να ξεφυσαει απο το μοτερ τοτε:
• κλωτσημενο σπειρωμα στα μπουζι της κεφαλης απο υπερβολικο σφιξιμο
• καμενη φλαντζα
• διακενο βαλβιδων πολυ μικρο οι βαλβιδες μενουν ανοιχτες
• πετσικαρισμενο καπακι απο υπερβολικη θερμοκρασια
• μεγαλη φθορα στους κυλινδρους και στα πιστονια
• καμενη βαλβιδα η κομμενο ελατηριο βαλβιδας

Σβησιμο αμεσως μολις παρει μπροστα η ασταθες ρελαντι

• προβλημα στα καρμπυρατερ
• προβλημα στην αναφλεξη
• κομενοι συνδεσμοι αναμεσα στην κεφαλη και στα καρμπυρατερ
• κομενοι συνδεσμοι καρμπυρατερ φιλτροκουτι
• λαθος παραλληλισμος των καρμπυρατερ
• λαθος τυπος μπουζι
• βουλωμενο φιλτρο αερα η βενζινας


Περιεργο χτυπημα και θορυβος απο τον κινητηρα

Προαναφλεξη (πιρακια)

• υπερβολικα καταλοιπα (καπνα) στον θαλαμο καυσης απο πολυ πλουσιο μιγμα η μεγαλη περιοδο οδηγησης μεσα στην πολη με λιγες στροφες (γιατρικο:ευκαιρια για βολτα στην εθνικη με μεγαλες ταχυτητες και τις στροφες κοντα στο κοκκινο)
• προβλημα στην αναφλεξη λαθος μοιρες Avans
• λαθος μπουζι συνηθως πιο θερμο ( στα Ngk τα μικρά νουμερα (5-7) στα Nipondeso τo αναποδο)
• οχι πειραματα με τα μπουζι αυτα που προτεινει ο κατασκευαστης η ζημια που μπορουν να προκαλεσουν ειναι μεγαλη
• πολυ φτωχο μιγμα .ενα φτωχο μιγμα προκαλει υπερθερμανση στον κυλινδρο με αποτελεσμα να ανεβει πολυ η θερμοκρασια και να εχουμε προαναφλεξη.βουλωμενα ζιγκλερ και τρυπιοι συνδεσμοι καρμπυρατερ-κεφαλη-φιλτροκουτο μπορουν να το προκαλεσουν.

Κροταλισμα στην κεφαλη

• λαθος διακενο βαλβιδων
• βλαβη στον τεντωτηρα της καδενας
• φθορα στους εκεντροφορους-κοκκορακια-βαλβιδες
• διαρροη στο σημειο επαφης εξατμισης κεφαλης
• κολλημενα υδραυλικα ωστηρια βαλβιδων(χτυπανε και με κακη ποιοτητα λαδιου)
• ενα πραγμα που ακουω εδω και πολλα χρονια και με βγαζει εκτος εαυτου ειναι οτι θορυβος ακουστει απο την κεφαλη σχεδον παντα ολοι τον ριχνουν στις βαλβιδες .Ο θορυβος απο τις βαλβιδες ξεκινα σταδιακα και με το περασμα του χρονου επιδεινωνεται. Αν ξυπνησεις ενα πρωι και ακουστει κατι απο την κεφαλη που δεν ακουγοταν καθολου χτες τοτε 100% δεν ειναι βαλβιδες.(για τους μηχανικους που το εχουν ευκολη λυση για να τσιμπησουν το Service) και μιά διαρροη της εξατμισης στις θυριδες εξαγωγης το ιδιο ακουγεται για το ανεκπαιδευτο αυτι αλλα ειναι δυο βιδες σφιξιμο.

Μεταλικος ξερος θορυβος

• παντα σβηνουμε την μηχανη αμεσως η ζημια ειναι σιγουρα μεγαλη μην την μεγαλωσουμε μονοι μας
• το θεμα ειναι ιδιαιτερα μεγαλο για αυτο θα παραθεσω μονο τις πιο συχνες αιτιες
• μπιελα η κομβια στροφαλου αν ο θορυβος επιδεινωνεται κατω απο φορτιο (ανηφορες γρηγορη επιταχυνση χωρις ομως να μειωνεται η αποδοση του κινητηρα)
• κυλινδροι -πιστονια αν μειωθηκε αντιστοιχα η αποδοση του κινητηρα
• σασμαν (με οτι συνεπαγεται αυτο)
• καμπανα συμπλεκτη (ο θορυβος αλλαζει οταν παταμε συμπλεκτη ιδιαιτερη προσοχη στην καμπανα περιεχει ενα λαστιχο(σινεμπλοκ)που οταν φαγωθει χτυπαει και αφηνει ρινισματα σαν τριμενο σχοινι μεσα στα λαδια φραζει τους αγωγους και την τρομπα λαδιου και μπορει να οδηγησει σε ολικη καταστροφη του κινητηρα.
• ριξτε μια ματια και στις βασεις της μηχανης ενα χαλαρο παξιμαδι η ενα φαγωμενο σινεμπλοκ προκαλουν περιεργους χτυπους
• ζημια στο κιβωτιο ταχυτητων (γραναζια φουρκετες)


Φτωχη αποδοση του μοτερ σε ορισμενο φασμα στροφων

• αν ο κινητηρας δεν αποδιδει σε συγκεκριμενο φασμα στροφων και δεν χτυπαει τιποτα υπαρχουν δυο μονο λογοι που μπορει να συμβαινει αυτο (καρμπυρατερ η ρευμα με περισσοτερες πιθανοτητες στο πρωτο)
• μια ασφαλη μεθοδος να διαπιστωσουμε τι απο τα δυο ειναι η παρακατω
• αν το προβλημα ειναι ρευμα ο κινητηρας παρουσιαζει το ιδιο συπτωμα και στην νεκρα και δεν υπαρχει μεταβολη με την διαφορα θερμοκρασιας
• ενα προβλημα καρμπυρατερ επιδεινωνεται υπο φορτιο και εχει μεγαλη μεταβολη κατα την διαρκεια της αυξησης θερμοκρασιας.
παραξενες αιτιες
• χοντρυτερο λαδι απο το κανονικο(αυξηση πιεσης περα απο το κανονικο μετρια λιπανση απωλεια υποδυναμης
• κολλημα των φρενων
• φθαρμενο ρουλεμαν τροχων που φρεναρει
• στραβη δισκοπλακα απο αυξημενη θερμοκρασια και αποτομη ψυξη της


Υπερθερμανση του κινητηρα

• βουλωμενο ψυγειο
• χαλασμενη τρομπα νερου
• φτωχο μιγμα η λαθος μπουζι
• υπερβολικη φθορα στους δισκους του συμπλεκτη
• λαθος αντιψυκτικο
• χαλασμενη ταπα ψυγειου
• κολλημενος θερμοστατης
• υπερβολικη καπνα στην κεφαλη
• λαθος Avans
• καμμενη βαλβιδα βεντιλατερ
• καμμενο βεντιλατερ

Ελπίζω ξανά να μην χρειαστεί, αλλά αν χρειαστεί, έχουν μεγάλη βάση τα λεγόμενα. Συγγνώμη για τα λάθη που υπάρχουν - τόνους που λείπουν, διόρθωσα τα περισσότερα αλλά λόγω μεγέθους όχι όλα. Νόημα πάντως βγαίνει !



Θα σας μεταφέρω εδώ αυτούσια διαπίστωση φίλου από το My Bike για να καταλάβουμε όλοι μας τι επίπτωση έχει ένα βρώμικο φίλτρο αέρα:

<<Αυξήθηκε τελευταία πολύ η κατανάλωσή σας? Για ρίξτε μια ματιά στο φίλτρο αέρα του κινητήρα>>.

<<Τον τελευταίο καιρό (κανά δίμηνο) πως το Versάκι είχε αρχίσει να πίνει παραπάνω βενζίνη απ ότι συνήθως.
Δηλαδή, ενώ πάντα είχα αυτονομία περί τα 320 χλμ σε μεικτή χρήση (18 λίτρα ρεζερβουάρ --> 5.6 λίτρα / 100 χλμ)
ξαφνικά η αυτονομία μου έπεσε στα 260 λίτρα με ένα ρεζερβουάρ, που σημαίνει περίπου 6.9 λίτρα / 100 χλμ κατανάλωση!

Στην αρχή υπέθεσα πως κάτι δεν πήγαινε καλά με το βενζινάδικο που συνήθως πήγαινα και άλλαξα βενζίνη αλλά και
με την άλλη βενζίνη τα ίδια. Αποφάσισα να βάλω και V-power για κανα δυο γεμίσματα αλλά και πάλι η κατανάλωση
σχετικά ψηλά έμενε.

Οπότε αφού έλειξε το θέμα της ποιότητας της βενζίνης άρχισα να σκέφτομαι πως κάτι δεν πάει καλά με τα σωθικά του
Versακίου. Αλλά τι...? Το πιο τραβηγμένο θα ήταν να θέλει ρύθμισμα ο ψεκασμός αλλά δυστυχώς στην Πάτρα δεν μπορεί
κανείς να αναλάβει κάτι τέτοιο και θα έπρεπε να κανονίσω κατέβασμα στην Αθήνα.

Μέχρι να γίνει αυτό αποφάσισα να δω τι άλλο θα μπορούσε να φταίει για την αλλαγή στην κατανάλωση. Να πω σε αυτό το
σημείο πως το Versάκι έχει 20.000 χλμ περίπου και είναι στα χέρια μου, πρώτο χέρι, 2 χρόνια ακριβώς. Μετά από
ερωτήσεις και ψάξιμο εδώ και εκεί ανακάλυψα πως το φίλτρο αέρα μπορεί να είναι παράγοντας αύξησης της κατανάλωσης
αν για παράδειγμα είναι λερωμένο. Και σε αυτό το σημείο είπα... βρε λές? Στις 12.000 χλμ που έκανα service ο μάστορας
το ψιλοκαθάρισε απ ότι είχα δει με το πισεστικό αλλά ως εκεί. Και έτσι στις 19.500 χλμ που ήταν να αλλάξω λάδια
αποφάσισα να αλλάξω και φίλτρο αέρα μπας και φταίει αυτό και μου φύγει το άγχος.

Στο συνεργείο ψιλώθηκε το μισό μηχανάκι και φτάσαμε στο φίλτρο αέρα το οποίο ήταν σε μαύρα χάλια! Χώματα, λάδια, πετραδάκια
και χίλια άλλα. Μπήκε πάνω το καινούριο και γέμισα τη μοτό στην πρώτη ευκαιρία για να μετρήσω μεικτή κατανάλωση
με το καινούριο φίλτρο.

Και τα αποτελέσματα? Επιστρέψαμε σε μεικτή χρήση στα 320 χλμ αυτονομίας ακριβώς! Και όπως μπορείτε εύκολα να
καταλάβαιτε είμαι πανευτυχής!

Πλέον θα αλλάζω φίλτρο αέρα κάθε 12.000 χλμ που είναι να αλλάζω και μπουζί. Ο κατασκευαστής προτείνει αλλαγή στα 24.000 χλμ
και καθαρισμό στα 12.000 χλμ. Οπότε για όποιον έχει παρατηρήσει αλλαγή στην κατανάλωση και τον ζώνουν τα φύδια το ηθικό
δίδαγμα των παραπάνω είναι το εξής:

Ρίξε μια ματιά στο φίλτρο αέρα!>>

Ευχαριστώ τον φίλο funk !.

Άς προσθέσω άλλη μια αιτία κλασσική μετά από παράδειγμα φίλου που έπαθε κάτι αντίστοιχο.

Άν μετά από αλλαγή συμπλέκτη το σκούτερ σας <<κλωτσάει>> σταματημένο σαν να θέλει να φύγει, αν σβηστό όταν πάτε να γυρίσετε τον τροχό δεν γυρνάει ελεύθερα αλλά σκαλώνει τότε μην το σκέφτεστε καθόλου ανοίξτε ξανά τον συμπλέκτη και ψάξτε την βλακεία πούχει γίνει κατά την επανασυναρμολόγησή του όταν μπήκαν τα καινούργια <<σαγονάκια>> - φερμουίτ του συμπλέκτη.

Πιθανές αιτίες νάχει φύγει κάποιο ελατήριο από την θέση του ή να μην έχουν φωλιάσει καλά τα σαγωνάκια σε κάποια λαστιχάκια που υπάρχουν στην βάση που τοποθετούνται με αποτέλεσμα να μην κινούνται ελεύθερα και να ανοιγοκλείνουν αλλά ένα ή περισσότερα να είναι ανοικτά συνέχεια και σε επαφή με την καμπάνα του συμπλέκτη.

Επίσης βάλτε τον μάστορα ή εσείς αν το κάνετε μόνοι σας να :
-Γυαλοχαρτάρει τις άκρες των φερμουίτ
-Γυαλοχαρτάρει -καθαρίσει το εσωτερικό της καμπάνας
-Βάλει γράσσο στο ρουλεμάν που υπάρχει στο καπάκι της μετάδοσης όπου φωλιάζει η βίδα που λύνουμε για να βγάλουμε τον συμπλέκτη (μια ιδέα όχι να το πήξουμε στο γράσσο και γράσσο που συνιστάται από τον κατασκευαστή όχι ότι μας καπνίσει).

Και αν θυμάστε τον απλό κανόνα : άν μετά από οποιαδήποτε εργασία σε συνεργείο έχετε πρόβλημα δεν είναι στραβός ο γυαλός αλλά εσείς στραβά αρμενίζετε και άμεση επισκευή πίσω, περιγραφή του προβλήματος επιμονή ότι δεν τόκανε πριν το σέρβις και να ψάξουν να βρούν την μ@λακία που κάνανε, άει σιχτήρια ! Evil or Very Mad :twisted: Mad

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 27003
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης