Πρόσφατα Θέματα

Περι Βενζίνης!

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Περι Βενζίνης!

Δημοσίευση από Moto Hellas Forum Την / Το Δευ Μαϊος 28, 2012 11:24 pm

ΒΕΝΖΙΝΗ
Φυσικές ιδιότητες

Είναι υγρό άχρωμο ή ελαφρά χρωματισμένο, έχει χαρακτηριστική οσμή και αποστάζει μεταξύ 40° και 210° C.
Χημική σύσταση
Χημικά είναι μίγμα τριών κυρίως κορεσμένων υδρογονανθράκων: εξανίου, επτανίου και οκτανίου.
Χρήσεις
Χρησιμοποιείται ως καύσιμο υλικό (βενζίνη αυτοκινήτων, αεροσκαφών κλπ.) στη βιομηχανία για την κατεργασία των υφαντικών ινών, για τις απολιπάνσεις, για την παρασκευή κόλλας με βάση το καουτσούκ κ.ά. και ως διαλύτης (βενζίνη εκχύλισης, αποκηλίδωσης κλπ.).
Μέθοδοι παρασκευής

Λόγω της μεγάλης κατανάλωσης της βενζίνης, παρασκευάζεται και τεχνητά με 3 κυρίως μεθόδους:

Μέθοδος με πυρόλυση

Μέθοδος Μπέργκιους (Bergius) ή με υγροποίηση του άνθρακα

Μέθοδος Φίσερ Τροπς (Fischer-Tropsch).

Αριθμός οκτανίου

Όλα τα είδη της βενζίνης δεν έχουν την ίδια σύσταση και επομένως την ίδια αξία. Για τη σύγκριση των διάφορων βενζινών χρησιμοποιείται η λεγόμενη κλίμακα οκτανίου από 0 έως 100 και κάθε βενζίνη χαρακτηρίζεται από τον αριθμό οκτανίων. Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός οκτανίου της βενζίνης, τόσο μεγαλύτερη είναι η απόδοσή της.

Μία βενζίνη θεωρείται ότι είναι αριθμού οκτανίου 0 όταν συμπεριφέρεται όπως το κανονικό επτάνιο, που δεν θεωρείται καλό καύσιμο για βενζινοκινητήρες και αριθμού οκτανίου 100 όταν συμπεριφέρεται όπως ένα παράγωγο του κανονικού οκτανίου το ισοοκτάνιο (2,2,4-τριμεθυλο-πεντάνιο), που θεωρείται δηλαδή άριστο καύσιμο για βενζινοκινητήρες.

Για παράδειγμα, βενζίνη αριθμού οκτανίου 95 είναι εκείνη η οποία συμπεριφέρεται όπως το μείγμα που αποτελείται από 95% ισοοκτάνιο και 5% n-επτάνιο.

Για την αύξηση του αριθμού οκτανίου της βενζίνης, είτε υποβάλλεται σε ειδική κατεργασία, είτε προστίθενται σε αυτή διάφορες ουσίες, που ονομάζονται αντικτυπικά ή αντικροτικά (anti-knocks). Στο παρελθόν προσέθεταν στη βενζίνη τετραμεθυλιούχο μόλυβδο και τετρααιθυλιούχο μόλυβδο, αλλά σήμερα μόνο αλκοόλες και αιθέρες, καθώς ο μόλυβδος είναι τοξικός. Ως αποτέλεσμα, το καύσιμο χωρίς αυτόν ονομάζεται αμόλυβδη βενζίνη. Η απλή αμόλυβδη έχει αριθμό οκτανίου 95, ενώ η σούπερ αμόλυβδη έχει αριθμό οκτανίου που κυμαίνεται μεταξύ 99 και 100 (σε ορισμένα κράτη υπάρχει και 98 οκτανίων).

Μπορεί να προστεθεί επίσης μεθανόλη και αιθανόλη. Προσοχή: τέτοια ανάμιξη δεν συνιστάται για 2-χρονους κινητήρες, διότι δεν αναμιγνύονται με το λάδι αυτών των κινητήρων.

Πηγη: [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

_________________
Honda Sh300i/CBS Pearl White Mod.10/2010

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
avatar
Moto Hellas Forum
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 3669
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 43
Τόπος : Θεσσαλονίκη-Κερκυρα

http://moto-hellas-forum.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Και άλλα περί βενζίνης........

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Τρι Μαϊος 29, 2012 8:31 am

Θέλουμε λοιπόν η βενζίνη μας να βοηθά τον κινητήρα να ξεκινά εύκολα ακόμα και όταν είναι κρύος στη συνέχεια να ζεσταίνετε γρήγορα και να λειτουργεί απροβλημάτιστα σε όλο το φάσμα των στροφών του και σε όλες τις συνθήκες ( χωρίς προαναφλέξεις , χτυπήματα κλπ ) , να μας παρέχει καλή οικονομία , να παράγει χαμηλούς ρύπους και να μην γεμίζει τον κινητήρα μας με κατάλοιπα.



Το πιο βασικό χαρακτηριστικό είναι η Πτητικότης

Ως γνωστόν τα υγρά δεν μπορούν να καούν αλλά μόνο ατμοί αυτών κατά την εξάτμιση. Ακόμα και όταν βλέπουμε φωτιά σε ένα υγρό ουσιαστικά καίγονται μόνο οι ατμοί του.

Πτητικότητα λοιπόν είναι η τάση της βενζίνης να ατμοποιείται-εξατμίζεται.

Η πτητικότητα της βενζίνης μας εξαρτάται από τους εξής παράγοντες :

πίεση κορεσμού , θερμοκρασία βρασμού και αναλογία ατμού και υγρού.



Πίεση κορεσμού.

Όταν κατά την ατμοποίηση-εξάτμιση της βενζίνης μας σε κάποιο σημείο η πίεση του υγρού και του ατμού έρχονται σε ισορροπία. Πρέπει να τονίσω ότι μετά από το σημείο αυτό η πρόσθετη θερμότητα απορροφάται σε λανθάνουσα θερμότητα ατμοποίησης κατά τη μεταβολή του υγρού σε αέριο.



Θερμοκρασία βρασμού.

Είναι η θερμοκρασία στην οποία η υγρή βενζίνη μας αρχίζει να ατμοποιείται. Η θερμοκρασία αυτή δεν είναι συγκεκριμένη αλλά αγκαλιάζει ένα μεγάλο φάσμα γιατί όπως είπαμε η βενζίνη αποτελείται από ένα σύνολο υδρογονανθράκων με διαφορετικά σημεία βρασμού ο καθένας.



Αναλογία ατμού – υγρού.

Από κάποιο σημείο ανόδου θερμοκρασίας και μετά παρουσιάζεται η ατμόφραξη ή Vapor-Lock. Στην κατάσταση αυτή η βενζίνη μας δεν ατμοποιείται απλά αλλά αρχίζουν να εμφανίζονται φυσαλίδες στο υγρό μέρος της. Η κατάσταση αυτή δημιουργεί προβλήματα κυρίως στην κανονική τροφοδοσία ( όταν λέμε ότι έβρασε ο εξαεριωτής μας δηλαδή το καρμυρατέρ είναι αυτό ακριβώς ). Διαπιστώθηκε λοιπόν ότι για την βενζίνη των οχημάτων όσο πιο κοντά είμαστε στη συνθήκη να έχουμε 20 μέρη ατμού σε ένας μέρος υγρού σε ατμοσφαιρική πίεση τόσο λιγότερες πιθανότητες έχουμε για ατμόφραξη. Η θερμοκρασία για τη συνθήκη αυτή αλλάζει ανάλογα των συνθηκών αλλά συνήθως βρίσκεται ανάμεσα από 35ο και 60ο C.

Μερικές συμβουλές:

- Ενώ όλες οι βενζίνες πλέον και από όλες τις εταιρείες έχουν ικανοποιητικό επίπεδο ποιότητας για κάποιο παράξενο λόγο η ίδια ποιότητα δεν βγαίνει από τις αντλίες όλων των πρατηρίων. Όπως και εσείς λοιπόν δεν τρώτε ότι νάνε ( ή τρώτε ? ) και από όπου να είναι με τον ίδιο τρόπο πρέπει να φροντίζεται και την διατροφή της καλής σας. Βενζίνη λοιπόν από αξιόπιστα βενζινάδικα και αν σας τύχει μετά από κάποιο φουλάρισμα να παρατηρήσετε απότομη αλλαγή προς το κακό στη λειτουργία του κινητήρα σας είναι καλύτερα να μπείτε στον κόπο να αδειάσετε το ΄΄ κακό ΄΄ καύσιμο παρά να κλαίτε για τον καταλύτη ή τον κινητήρα σας.

- Προτιμάται βενζινάδικα με μεγάλη κατανάλωση γιατί ειδικά η αμόλυβδη σε διάστημα 4-5 εβδομάδων μετά την παρασκευή της , ανάλογα με τον τρόπο αποθήκευσης , αρχίζει σταδιακά να χάνει τα αρχικά χαρακτηριστικά της (ξεζουμίζει).

- Μην ελέγχετε το άδειο ρεζερβουάρ με αναμμένο αναπτήρα ( μη γελάς σε βλέπω ).





Για όσους έχουν οικολογικές ανησυχίες.

Οι εκπομπές καυσαερίων από τα οχήματα αποτελεί από τις βασικότερες αιτίες ρύπανσης της ατμόσφαιρας κυρίως των αστικών κέντρων και πιο συγκεκριμένα η καλή μας βγάζει από την εξάτμιση τα παρακάτω:

Μονοξείδιο του άνθρακα CO.

Προϊόν ατελούς καύσης άχρωμο άγευστο και άοσμο. Δεσμεύει και αδρανοποιεί την αιμοσφαιρίνη του αίματος σχηματίζοντας ανθρακυλαιμοσφαιρίνη προκαλώντας πρόβλημα στην καρδιά και το νευρικό σύστημα.

Οξείδιο του αζώτου ΝΟχ .

Το μονοξείδιο του αζώτου είναι άχρωμο αέριο το οποίο μετατρέπεται σε διοξείδιο του αζώτου στην ατμόσφαιρα καφε κόκκινου χρώματος οξείας οσμής. Θεωρείται ισχυρό δηλητήριο που ερεθίζει τους πνεύμονες και μπορεί να προκαλέσει έως και παράλυση. Ο συνδυασμός του με την ηλιακή ακτινοβολία και υδρογονάνθρακες βοηθά στη δημιουργία όζοντος στα χαμηλά ατμοσφαιρικά στρώματα.( φωτοχημικό νέφος ).

Υδρογονάνθρακες HC.

Προϊόν ατελούς ή ημιτελούς καύσης τριών κατηγοριών.

Αρωματικοί υδρογονάνθρακες ( κυρίως στην αμόλυβδη ) με χαρακτηριστική οσμή. Ιδιαίτερα τοξικό και καρκινογόνο αέριο ακόμα και σε μικρές συγκεντρώσεις που ερεθίζει το νευρικό σύστημα τη μύτη και τα μάτια.

Κορεσμένοι υδρογονάνθρακες που είναι άοσμοι και ερεθίζουν την επιδερμίδα ενώ έχουν και αναισθητικές ιδιότητες.

Ακόρεστοι υδρογονάνθρακες με οσμή γλυκίζουσα που ερεθίζουν την επιδερμίδα. Με την επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας αποκτούν οξειδωτικές ιδιότητες ενώ συμβάλουν στο σχηματισμό όζοντος.

Οξείδια και ενώσεις μολύβδου PbOx

Ιδιαίτερα τοξικές ενώσεις που παραλύουν το νευρικό σύστημα ενώ δηλητηριάζουν το αίμα και το μυελό των οστών. Οι ενώσεις αυτές δεν αποβάλλονται ποτέ από τον ανθρώπινο οργανισμό οπότε και συσσωρεύονται σε αυτόν προσθετικά με κάθε έκθεση.

Διοξείδιο του θείου SO2

Το αέριο αυτό επηρεάζει μόνο τα φυτά αλλά στα καυσαέρια βρίσκεται σε ελάχιστη ποσότητα. Είναι υπεύθυνο για τη διάβρωση στην κεφαλή και στους κυλίνδρου λόγο της μετατροπής του σε θεϊκό οξύ μέσα στο θάλαμο καύσης.

Διοξείδιο του άνθρακα CO2

Αέριο αβλαβές για την ανθρώπινη υγεία το οποίο όμως αποτελεί τον κύριο παράγοντα δημιουργίας του φαινομένου του θερμοκηπίου.



Με αυτά τα ολίγα ελπίζω να σας λύθηκαν αρκετές απορίες για το παράξενο υγρό που βάζουμε στη δεξαμενή καυσίμων μας. Δεκτές παρατηρήσεις και διορθώσεις γιατί κανένας δεν είναι τέλειος και παντογνώστης.

Του : Γιάννη Κόμπου

Τεχνολόγου Μηχανικού Οχημάτων
Τον ευχαριστούμε θερμά!

Το παρακάτω άρθρο το γράφω με σκοπό να αποσαφηνίσω λίγο το τι σημαίνει καλύτερη βενζίνη, ποιος την χρειάζεται και γιατί δεν βγαίνουν παραπάνω άλογα με περισσότερα οκτάνια (Mythbusters power!).

Κατ αρχήν έχουμε την συμπίεση που συμβαίνει στο μείγμα όταν αυτό εισέρχεται στον κύλινδρο και σπρώχνεται από το έμβολο. Ο χώρος που υπάρχει όταν το έμβολο βρίσκεται στο κατώτερο σημείο προς τον χώρο που όταν το έμβολο είναι στο ανώτερο σημείο είναι η σχέση συμπίεσης. Αν θυμάμαι καλά στο 1,6 miata είναι 9/1.

Τα καύσιμα έχουν μία τάση να αυταναφλέγεται από μόνα τους χωρίς την ανάγκη σπινθηριστή (λέγε με μπουζί). Ας πάρουμε τα πράγματα καλύτερα από την αρχή...

Η διύλιση του πετρελαίου παράγει υδρογονάνθρακες. Οι υδρογονάνθρακές (μόρια που αποτελούνται από άτομα άνθρακα και υδρογόνου) χαρακτηρίζονται από τα πόσα άτομα άνθρακα είναι συνδεδεμένα στην σειρά σαν αλυσίδα. Εάν έχουμε μόνο ένα άτομο τότε ο υδρογονάνθρακας λέγεται μεθάνιο. Αν δύο τότε αιθάνιο κλπ... Δείτε και το παρακάτω:

Μεθάνιο C (χημικός τύπος CH4)
Aιθάνιο C-C (χημικός τύπος C2H6)
Προπάνιο C-C-C (χημικός τύπος C3H8)
Βουτάνιο C-C-C-C (χημικός τύπος C4H10)
Πεντάνιο C-C-C-C-C (χημικός τύπος C5H12)
Εξάνιο C-C-C-C-C-C (χημικός τύπος C6H14)
Επτάνιο C-C-C-C-C-C-C (χημικός τύπος C7H16)
Οκτάνιο C-C-C-C- C-C-C-C (χημικός τύπος C8H18)

H βενζίνη που παράγεται έχει και οκτάνια και τα υπόλοιπα. Αν δοκιμάσουμε να συμπιέσουμε το επτάνιο τότε αυτό θα εκραγεί. Αυτή είναι και η διαφορά με το οκτάνιο το οποίο παρουσιάζει ανοχή στην συμπίεση και δεν αυταναφλέγεται. Η πρόωρη έκρηξη του καυσίμου έχει τ αποτέλεσμα να παράγονται τα πυράκια τα οποία καταστρέφουν τον κινητήρα. Άρα δεν θέλουμε με τίποτα η βενζίνη στον κινητήρα μας να εκραγεί πριν την πυροδότησή της απ΄ το μπουζί. Άρα θέλουμε βενζίνη με πολλά οκτάνια....

Ο τύπος της βενζίνης που αγοράζουμε έχει έναν αριθμό οκτανίων. Αυτός ο αριθμός αντιπροσωπεύει το ποσοστό οκτανίων/επτανίων. Δλδ όταν έχουμε απλή 95 οκτανίων τότε έχουμε 95% οκτάνια και 5% επτάνιο για τον συγκεκριμένο όγκο βενζίνης (η αύξηση του ποσοστού των οκτανίων πέρα του100% γίνεται με την προσθήκη χημικών και κάνει την βενζίνη να συμπεριφέρεται λες και έχει 101% οκτάνια).

Για πάμε στην υπερτροφοδότηση. Αυτό που συμβαίνει εδώ είναι ότι αναγκάζουμε την μηχανή να "καταπιεί" περισσότερο αέρα και βενζίνη. Ο όγκος της μηχανής δεν αλλάζει αλλά το μείγμα είναι τώρα περισσότερο. Το λοιπόν, θα αυξηθεί η πίεση στο εισερχόμενο μείγμα με πιθανό αποτέλεσμα να έχουμε αυτανάφλεξη της βενζίνης και πυράκια. Για να προλάβουμε αυτό το φαινόμενο θέλουμε να μην αυταναφλέγεται η βενζίνη από την πίεση, όπερ σημαίνει οκτάνια. Εδώ λοιπόν έχει νόημα η αγορά "καλής" βενζίνης 98 οκτανίων και πάνω.

That?s it! Αγορά ακριβής βενζίνης 200 οκτανίων της super εταιρίας, κατασκευασμένη σε διαστημόπλοιο σε συνθήκες έλλειψης βαρύτητας ΔΕΝ αυξάνει την ιπποδύναμη, ΔΕΝ λιπαίνει καλύτερα τον κινητήρα, ΔΕΝ αυξάνει την μακροζωία του κινητήρα μας (αν δεν την συστήνει ο κατασκευαστής). Το μόνο που αυξάνει είναι την τσέπη του βενζινά... Φυσικά αναφέρομαι στην περίπτωση ατμοσφαιρικού αυτοκινήτου.

Ένα τελευταίο είναι η παράνομη ? καταστροφική ανάμιξη του πετρελαίου κίνησης με βενζίνη. Οι πετρελαιομηχανές δεν διαθέτουν μπουζί μιας και εκμεταλλεύονται το φαινόμενο της αυτανάφλεξης του πετρελαίου κίνησης. Οπότε και το πετρέλαιο κίνησης είναι κατασκευασμένο να αυταναφλέγεται σε χαμηλές συμπιέσεις. Αν μπει σε βενζινοκινητήρα τότε ο εγκέφαλος ρίχνει το δυναμικό avans για να προλάβει τα πυράκια και ? φαντάζομαι ? πρέπει να αλλάζει τον λόγο αέρα/καυσίμου στην εισαγωγή (με πολύ επιφύλαξη αυτό ? μάλλον εδώ έχω λάθος). Η απόδοση του μείγματος πέφτει και προκειμένου να προστατευτεί ο κινητήρας από την μ@λ@κι@ του καραγκιόζη που μας πούλησε νοθευμένη βενζίνη, έχουμε το φαινόμενο το αμάξι μας να μας φαίνεται ότι δεν τραβάει...
__________________
Από τον ίδιο συγγραφέα.


_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 27729
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης