Πρόσφατα Θέματα

Εκκεντροφόρος επικεφαλής ή Αλλιως (SOHC)

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Εκκεντροφόρος επικεφαλής ή Αλλιως (SOHC)

Δημοσίευση από Moto Hellas Forum Την / Το Σαβ Μαϊος 26, 2012 7:00 am

Ti ειναι τελικα το "SOHC"... τα αρχικα σημαινουν Μονός Εκκεντροφορος Επικεφαλης ή αλλιως "Single oveheaded camshaft".

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
4. Πλευρικός εκκεντροφόρος
cam1.JPG
Ο εκκεντροφόρος βρίσκεται πλαγίως του κυλίνδρου και στην βάση και
κινεί το ωστήριο, το οποίο με τη σειρά του κινεί το κοκοράκι που βρίσκεται επάνω από την βαλβίδα
3. Εκκεντροφόρος επί κεφαλής
cam2.JPG
Ο εκκεντροφόρος ένας και μονό για τις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής,
είναι τοποθετημένος επικεφαλής μεταξύ των δυο σειρών βαλβίδων που κινούνται από τα κοκοράκια.
. Δύο εκκεντροφόροι επί κεφαλής
cam3.JPG
Οι εκκεντροφόροι είναι δυο και επί κεφαλής. Ένας για τις βαλβίδες εισαγωγής
και ένας για της εξαγωγής. Αυτό το σύστημα χρησιμοποιείται πολύ κυρίως στα αυτοκίνητα σπορ, υψηλών αποδόσεων.
Σύστημα κινήσεως διανομής
. Καδένα (αλυσίδα)
move1.JPG
Είναι η πιο διαδεδομένη λύση επειδή είναι κι η πιο οικονομική. Απ’ τα γρανάζια
του στροφαλοφόρου ξεκινά μια καδένα που κινεί το γρανάζι του εκκεντροφόρου.
2. Γρανάζια
move2.JPG
Ένα ή περισσότερα γρανάζια ξεκινούν απ' τον στροφαλοφόρο και φθάνουν στον
εκκεντροφόρο. Παρουσιάζει διαφορά πλεονεκτήματα μεταξύ των οποίων η σταθερότητα των
«τζόγων». Το μειονέκτημα του είναι ότι κάνει θόρυβο. Χρησιμοποιείται για πολύστροφες μηχανές.
3. Ιμάντας
move3.JPG
Άρχισε να εφαρμόζεται πρόσφατα σε αντικατάσταση της καδένας. Αποτελείται από έναν
ιμάντα που εσωτερικά διαθέτει δόντια λαστιχένια, ή από πλαστικό υλικό. Έχει το
πλεονέκτημα ότι βρίσκεται τοποθετημένος εξωτερικά του κινητήριος και συνεπώς
αναιρείται εύκολα σε περίπτωση ελέγχου ή βλάβης. Επιπλέον είναι τελείως αθόρυβος.
4. Μακριά καδένα
move4.JPG
Η τεχνολογική πρόοδος επιτρέπει σήμερα, να επιμηκυνθεί η διαδρομή της καδένας
ώστε να επιτευχτεί η απ' ευθείας κίνηση του εκκεντροφόρου επικεφαλής. Στην περίπτωση
διπλού εκκεντροφόρου χρησιμοποιούνται δυο χωριστές καδένες. Η μεγαλύτερη διαδρομή της
καδένας όμως, πρέπει να αντισταθμίζεται από ειδικούς μηχανικούς βραχίονες (με σούστες)
ή υδραυλικούς με κίνηση απ’ ευθείας ανάλογους προς την πίεση του κυκλώματος λιπάνσεως.

_________________
Honda Sh300i/CBS Pearl White Mod.10/2010

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
avatar
Moto Hellas Forum
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 3669
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 43
Τόπος : Θεσσαλονίκη-Κερκυρα

http://moto-hellas-forum.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Εκκεντροφόρος επικεφαλής ή Αλλιως (SOHC)

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Σαβ Μαϊος 26, 2012 8:03 am

Ωραίο θέμα Σπύρο, εύγε φίλε μου.

Το ίδιο είναι και στους κινητήρες δικύκλων μην ανησυχείς.

Απλά υπάρχουν εκκεντροφόροι διαμορφωμένοι ανάλογα και σε αυτά που κινούν ανάλογο αριθμό βαλβίδων.

Ο εκκεντροφόρος για να τα πώ λίγο πιό απλά, παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα ή αλυσσίδας από τον στροφαλοφόρο άξονα και γυρνώντας με κατάλληλα <<εξογκώματα>> πούχει ανά διαστήματα, έρχεται σε επαφή με το άνω μέρος των βαλβίδων και τις γυρίζει ούτως ώστε να τις ανοίγει ή να τις κλείνει και να παρέχεται το αναγκαίο καύσιμο ή να εξάγονται τα καυσαέρια.

Στον κόσμο της βελτίωσης είναι γνωστοί και οι <<άγριοι>> εκκεντροφόροι οι οποίοι έχουν ως μόνη διαφορά από τους κοινούς τα μεγαλύτερα εξογκώματα κυρίως στις βαλβίδες εισαγωγής ούτως ώστε να επιτυγχάνεται μεγαλύτερο βύθισμά τους και άρα μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου μέσα στον κύλινδρο.

Να και μερικές εικόνες :
Εκκεντροφόρος άξονας

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Δύο εκκεντροφόροι επικεφαλείς και πώς κινούν τις βαλβίδες σε 16βάλβιδο κινητήρα (μιά μικρογραφία σκεφτείτε τον κινητήρα του SH ή άλλου τετραβάλβιδου με τον ένα κύλινδρο και τις 4 βαλβίδες με το κομμάτι του εκκεντροφόρου που κινεί μόνο τις 4 για να καταλάβετε το δικό σας μηχανάκι):

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Μονοκύλινδρος κινητήρας που φαίνονται οι βαλβίδες και ο χώρος που μπαίνει ο εκκεντροφόρος (λείπει) :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Εκκεντροφόρος που παίρνει διαφορετικές γωνίες (Variable cam):
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Ο κινητήρας του CRF 450 που τον ίδιο υποκυβισμένο φοράει και το SH 300 όπου φαίνονται οι βαλβίδες εξαγωγής, ο εκκεντροφόρος, η έξοδος της εξάτμισης και τα παστιλάκια που μπαίνουν για να είναι ρυθμισμένες οι βαλβίδες (4βάλβιδος) :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Παρόμοιος άλλης εταιρείας :

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Εκκεντροφόρος μονός :

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Αγωνιστικός stage 1 :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Ελπίζω να πήρατε μία ιδέα. Wink

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 27729
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Εκκεντροφόρος επικεφαλής ή Αλλιως (SOHC)

Δημοσίευση από ΚωσταςΤ Την / Το Σαβ Μαϊος 26, 2012 8:58 pm

Μονο μια ιδεα;
avatar
ΚωσταςΤ

Αριθμός μηνυμάτων : 1039
Ημερομηνία εγγραφής : 19/05/2012
Ηλικία : 43
Τόπος : Αθηνα

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Εκκεντροφόρος επικεφαλής ή Αλλιως (SOHC)

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Σαβ Μαϊος 26, 2012 9:29 pm

Κωστή, παραπάνω είδες του SH, δές τώρα και του CBF 1000 (Α7) του 2007 το μπλόκ με τους εκκεντροφόρους να πάρεις μια ιδέα του θηρίου, είναι οι μαύροι στην φωτό : Wink

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 27729
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης