Εμπειρίες από την δεκαετή συμβίωση με το YAMAHA CYGNUS X 125

Πήγαινε κάτω

Εμπειρίες από την δεκαετή συμβίωση με το YAMAHA CYGNUS X 125

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Πεμ Μαρ 22, 2018 2:02 pm

19 Μαρτίου 2008 ήλθε στα χέρια μου το μικρό Γιαμαχάκι.
Αυτές τις μέρες, συμπλήρωσε 10 χρόνια ζωής στα χέρια της οικογένειας και είναι καιρός για μια ανασκόπηση - κριτική.
Από χιλιόμετρα έχει την ημέρα της δεκαετούς ζωής του : 
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



Η αγορά του έγινε με γνώμονα την εύκολη συντήρηση, την ψυχούλα του που με 10,9 αλογατάκια από 125 κυβικά όντως υπάρχει και την μεταφορική του ικανότητα μιας και ο σκοπός του ήταν νάναι εργαλείο.


Κόστισε κατά την αγορά του καινούργιο 2.450 ευρώ με πινακίδες κλπ.


Οι προδιαγραφές του κατασκευαστή : 
Μοντέλο: Yamaha Cygnus X /(SR)
Έτος: 2008-2012
Κατηγορία: Σκούτερ

Κινητήρας και μετάδοση
Κυβισμός: 125,00 ccm (7,63 κυβικά εκατοστά)
Τύπος κινητήρα: Μονοκύλινδρος, τετράχρονος
Ισχύς: 11,00 HP (8,0 kW)) @ 8500 RPM
Ροπή: 9,10 Nm @ 7500 RPM
Τελική ταχύτητα: 110,0 χλμ/ώρα (68,4 mph)
Συμπίεση: 10.0:1
Διάμετρος x διαδρομή: 52,4 x 57,9 χιλιοστά (2,1 x 2,3 ίντσες)
Σύστημα καυσίμου: έγχυση
Ελέγχου καυσίμου: OHC
Ανάφλεξης: TCI
Σύστημα λίπανσης: Υγρό κάρτερ
Σύστημα ψύξης: Aεροψυκτο
Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο
Η μετάδοση τύπου,

τελικής μετάδοσης:Ιμαντας
Κατανάλωση καυσίμου: 2,50 λίτρα/100 χλμ. (40.0 km / l ή 94,09 mpg)

Σασί, ανάρτηση, φρένα και τροχούς
Πλαίσιο: Backbone

Διαδρομή: 90 mm ​​(3,5 ίντσες)
Εμπρός ανάρτηση: Τηλεσκοπικό πιρούνι
Εμπρός διαδρομή της ανάρτησης: 78 χιλ. (3,1 ίντσες)
Πίσω ανάρτηση: Μονάδα κούνια
Πίσω διαδρομή της ανάρτησης: 96 χιλ. (3,8 ίντσες)
Εμπρός διαστάσεις ελαστικών: 110/70-12
Πίσω διαστάσεις των ελαστικών: 120/70-12
Εμπρός φρένα: Μονός δίσκος
Εμπρός φρένα διάμετρος: 216 mm (8,5 ίντσες)
Πίσω φρένα: Ταμπούρο 
Πίσω φρένα διαμέτρου: 150 χιλ. (5,9 ίντσες)
Φυσική μέτρα και ικανότητες
Βάρος: 114,0 κιλά (£ 251,3)

Ισχύος / βάρους: 0,0965 HP / kg
Ύψος σέλας: 785 χιλιοστά (30,9 ίντσες) Εάν είναι ρυθμιζόμενα, χαμηλότερη ρύθμιση.
Συνολικό ύψος: 1.130 χιλιοστά (44,5 ίντσες)
Συνολικό μήκος: 1.855 χιλιοστά (73,0 ίντσες)
Συνολικό πλάτος: 685 χιλιοστά (27,0 ίντσες)
Απόσταση από το έδαφος: 110 χιλ. (4,3 ίντσες)
Μεταξόνιο: 1.295 χιλιοστά (51,0 ίντσες)
Χωρητικότητα καυσίμου: 7,10 λίτρα (1,88 γαλόνια)
Χωρητικότητα λαδιού: 1,00 λίτρα (0,07 λίτρα)



Αφού στρώθηκε ευλαβικά και σύμφωνα με τις οδηγίες της μαμάς Γιαμάχα, τοποθετήθηκε και μια μικρή μπαγκαζιέρα με μερικά ακόμα καλούδια απαραίτητα για την καθημερινότητα : 


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



Όπως βλέπουμε από τις παραπάνω φωτό πούναι απλά ενδεικτικές και φτωχές σε σύγκριση με την πραγματικότητα που το φορτώνω ακόμη περισσότερο με 47άρα μπαγκαζιέρα πλέον και με δύο άτομα επάνω, από πλευράς μεταφορικής ικανότητας κρίνεται άριστο ! 


Στον τομέα αυτόν να συμπληρώσω πως κάτω από τη σέλα χωράει full face κράνος.


Συντήρηση :


Στην πλευρά της συντηρήσεως τώρα προβλέπεται από την Γιαμάχα :
-Αλλαγή λαδιών κάθε 3.000 χλμ και μάλιστα έχει στο καντράν του ξεχωριστό χιλιομετρητή που μόλις φτάσει τις 3.000 χλμ αναβοσβήνει ένα <<λυχνάρι - λαδοτύρι>>   στην οθόνη υγρών κρυστάλλων που σου λέει <<ε κουταμάρα ΛΑΔΙΑ ΘΕΛΩ>>....
-Κάθε 12.000 χλμ αλλαγή μπουζί, φίλτρο αέρα και λάδια τελικής μετάδοσης.
-Κάθε 18.000 χλμ αλλαγή ιμάντα και αν χρειαστεί κάτι άλλο στην μετάδοση.
-Κάθε 2 χρόνια αλλαγή υγρών φρένων.
-Κάθε 6.000 έλεγχο και αν χρειάζεται ρύθμιση βαλβίδων.


Αυτά είναι όλα μιας και είναι αερόψυκτο.


Σε όλα αυτά τα χρόνια  έγινε η συντήρηση σύμφωνα με τα προβλεπόμενα εκτός από τον ιμάντα που αλλάχθηκε αντί για τις 18.000 στις 21.000 χλμ, του συμπλέκτη που αλλάχθηκε στις 29.100 χλμ προληπτικά και των ράουλων που μπήκαν Dr Pulley στις 27.200 χλμ.
Οι βαλβίδες ελέγχθηκαν - ρυθμίστηκαν πρώτη φορά στις 16.378 χλμ και δεύτερη στις 39.110 χλμ.


Από ευκολία συντηρήσεως παίρνει άριστα στα πάντα.
Ενδεικτικά δείχνω πόσο εύκολα λύνονται τα πλαστικά του : 
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Ένας χρήστης που πιάνουν σχετικά τα χέρια του μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα όσο αφορά την συντήρησή του και να μην τον δει σχεδόν ποτέ το συνεργείο!


Αλλάχθηκαν δύο φορές λάστιχα.
Την μία μπήκαν τα απαράδεκτα CONTINENTAL και τη δεύτερη METZELLER FEEL FREE που φοράει μέχρι σήμερα.


Προβλήματα - Βλάβες - Δυσχέρειες :
Στα χρόνια που πέρασαν η μόνη δυσχέρεια που παρουσιάστηκε ήταν η αδυναμία εξευρέσεως του προβλεπομένου εμπρός ελαστικού με διάσταση 110/70/12. Δυστυχώς αναγκαστικά μέχρι σήμερα φοράει 120/70/12 αλλά ευτυχώς πλέον έχουν φέρει το κατάλληλο λάστιχο σε διάφορες μάρκες ως εκ τούτου όταν έρθει η ώρα αλλαγής ελαστικών θα μπει το σωστό.
Βέβαια η λάθος διάσταση οδήγησε σε αλλαγή της οδικής του συμπεριφοράς και δεν έστριβε μετά τα μάνα λάστιχα όπως έστριβε αλλά δύσκολα πλέον. Σκεφτείτε να φοράτε εσείς 40 νούμερο παπούτσι και να φορέσετε 42....


Από βλάβες τώρα.
Αλλάχθηκε δύο φορές η φυσούνα της εικόνας με κόστος γύρω στα 5 ευρώ, λόγο του ότι εμφάνισε σχισίματα  : 
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



-Κάηκε μια ψείρα - λάμπα θέσεως αμελητέου κόστους κάποιων σεντ στα 6 χρόνια.


- Το κάλυμμα της σέλας στα 7 περίπου χρόνια έκανε ραγά και ένα σκισιματάκι.
Αλλάχθηκε το κάλυμμα λοιπόν με κόστος 20 ευρώ.


- Στα 8 χρόνια ο κεντρικός διακόπτης έκανε <<νερά> και γυρίζοντας το κλειδί δεν ενεργοποιείτο το μοτό.
Δυστυχώς πρέτρεξα και αγόρασα από το e bay ολόκληρη την κλειδαριά του με κόστος κοντά στα 77 ευρώ ενώ έφτιαξα και τον μάνα με άλλα 30 σε κλειδαρά. Μέχρι σήμερα δουλεύει μια χαρά.


-Επιπρόσθετα μιας και το μοτό τόχα δώσει στην μεγάλη μου κόρη πούμαθε πάνω του αλλάχθηκαν 2 αριστερά φλας, 2 αριστεροί καθρέπτες (ήξερε το παιδί τις πολιτικές εξελίξεις γιαυτό φρόντιζε τις περισσότερες τούμπες του νέου να τις τρώει από αριστερά... ).
Οι καθρέπτες κάνανε κανά 15άρι ευρώ ο ένας πλήρεις με τα πάντα όλα και τα φλας 12,5 ευρώ με λαμπάκι και την φύσα ήτοι τα πάντα όλα ! 


-Χάλασε η κλειδαριά της σέλας στα 8 χρόνια και αντικαταστάθηκε με κόστος που δυστυχώς δεν θυμάμαι ακριβώς αλλά για να μη το θυμάμαι καν δεν θάχε και τα χίλια γρόσια. Σίγουρα κάτω από 20άρικο.


-Ένας βλαξ έπεσε πάνω του και ράγισε το πίσω φτερό πούναι ολόκληρο τεράστιο και μέχρι το πίσω φανάρι. Αγοράστηκε καινούργιο με 8,63 ευρώ.


Αγοράστηκαν 2 O RING για τα καπάκια των βαλβίδων με τιμές 6,91 και 6,45. Εδώ τα χαλάσαμε με τη Γιαμάχα και βρίσκω την τιμή απαράδεκτη. Ο λόγος που αγοράστηκαν ήταν γιατί στο καπάκι των βαλβίδων εξαγωγής υπήρχε μια ιδέα δακρύσματος λαδιού.


Κόπηκε ένα καλωδιάκι της φύσας των φλας. Έγινε προέκταση από εμένα μπήκαν νέοι ακροδέκτες και όλα καλά.


Κόστος χρήσης :


Κατανάλωση : 
Αυτή κυμαίνεται περί τα 3,5 λίτρα στα 100 χλμ.
Η Γιαμάχα παραπάνω μιλάει για 2,5 αλλά αυτό απλά δεν γίνεται.


Συντήρηση : 
Ελαστικά : Κοστίζουν από 85 μέχρι 100 ευρώ βαριά.
Μπαταρία : Η μάνα κράτησε 8 χρόνια και 3 μήνες. Άντεχε δε ακόμη. Καινούργια ξανά μάνα έχει ένα εξωφρενικό ποσό όπως όλες οι μάνα οπότε παίρνουμε YUASA TAIWAN με 34 ευραιόπουλα.
Αναλώσιμα μετάδοσης : 
BANDO ιμάντας με 20 ευρώ έναντι των 40 μάνα.
Γλύστρες βαριατόρ μάνα 2,97 ευρώ
Μάνα ράουλα βαριατόρ 12,90 αλλά επειδή δεν κρατάνε και τετραγωνίζουνε εύκολα αλλαγή με DR PULLEY με 24 ευρώ και διάρκεια πλέον των 36.000 χλμ χαλαρά.
Συμπλέκτης. Εδώ τα χαλάμε άσχημα γιατί η Γιαμάχα δίνει τον συμπλέκτη ολόκληρο και όχι σαγωνάκια στην εξωφρενική κατ' εμέ τιμή των 87 ευρώ. Στην επόμενη αλλαγή μιας και έχω ήδη έναν στα χέρια μου και ένα στο μοτό θα κολληθούν τα φερμουίτ με κόστος ένα 20άρικο και τάλος τα παραμύθια.
Λάδι : Παίρνει 900ml. Κόστος σε ημισυνθετικά 9 ευρώ.
Φίλτρο αέρος : Μάνα 11 ευρώ
Μπουζί : Μάνα 7,5 ευρώ
Τακάκια : 10 ευρώ PREMIER - EBC έναντι 20τόσων των μάνα.


ΓΕΝΙΚΑ : 


Το παιδί της πόλης με φοβερό κόψιμο τιμονιού, χωράει κυριολεκτικά παντού και παρκάρει παντού.
Οι καθρέπτες του δεν προβληματίζουν σε σχέση με τους καθρέπτες των αυτοκινήτων σε διήθηση.
Φρενάρει άριστα, ελίσσεται και επιταχύνει αξιοπρεπέστατα!
Ανεβοκατεβαίνει πεζοδρόμια επίσης χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα. Χρειάζεται απλά λίγη προσοχή.


Με τα μάνα λάστιχα και την σωστή διάσταση έστριβε αξιοπρεπέστατα.
Τώρα που φοράει μπρος μια διάσταση πάνω όσο νάναι χωλαίνει και δεν στρίβει όπως έστριβε.
Απαράδεκτο για τη Γιαμάχα να μην έχει ούτε η ίδια τόσα χρόνια τώρα κάποια πρόταση ελαστικών.
Ευτυχώς η αγορά έξω αντέδρασε έστω και αργά και πλέον υπάρχουν.


Μπορεί και κουβαλάει άνετα τα ψώνια και 2 άτομα με μια μπαγκαζιέρα 47άρα, στο πάτωμα και κάτω από τη σέλα του.


Η συντήρησή του είναι πανεύκολη και εκτός των λαδιών που χρειάζονται αλλαγή κάθε 3.000 χλμ χωρίς χρονικό περιορισμό κατά τα άλλα απλά το ξεχνάς.


Ένσταση υπάρχει σχετικά με τον τρόπο που κάθεται ο αναβάτης που αν βάλει τα πόδια στο πάτωμα κάθεται κάπως....αν τα βάλει μπροστά στα πατητήρια πούχει βελτιώνεται η κατάσταση αλλά δεν κουμπώνεις πάνω του άνετα όπως σε ένα Χόντα για παράδειγμα που θέλοντας και μη μιας και υπάρχουν στην οικογένεια η σύγκριση είναι αναπόφευκτη.


Επίσης ένσταση υπάρχει στον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα πούναι τραχύς, θορυβώδης και αποκαλύπτει ότι είναι μονοκύλινδρος μιας και τον αισθάνεσαι. Καμία σχέση με τα μονοκύλινδρα Χόντα που  δουλεύουν σαν βελούδο.


Οι αναρτήσεις οι πίσω από την άλλη είναι εκπληκτικές και δουλεύουν σε αντίθεση με τα Χόντα μέχρι και 300 κυβικά πούχα στην κατοχή μου που κοπανάνε πολύ άσχημα και πονάει η μέση σου αν πέσεις σε καμιά λακούβα. Εξακολουθούν και είναι εκπληκτικές ακόμα και στα 10 χρόνια σκληρής χρήσης.


Τα φώτα του είναι ικανοποιητικά. Ούτε κακά αλλά ούτε και άριστα παρόλο τον μεγάλο προβολέα πούχει και του μεγάλου λαμπτήρα 60/55 που θα τον περίμενε κάποιος κατά πολύ αποδοτικότερο.
Φέγγουν δε κάπως ψηλά και παρόλη την προσπάθεια ρύθμισης χαμηλότερα δεν πήγαν εκεί που θάθελα προσωπικά.


Πλέον δεν εισάγεται από την εδώ Γιαμάχα ενώ παράγεται.
Από υποστήριξη βέβαια έχει κανονικότατα τα πάντα όλα.


Γενικά είμαι άκρως ευχαριστημένος από το μικρό ! 
Είναι ακριβώς αυτό που χρειάζομαι και δεν έχω μετανιώσει καθόλου για την αγορά του!


Αν χρειαστεί κάποιος σύντροχος κάποια επεξήγηση, να ρωτήσει κάτι που παρέλειψα να αναφέρω, ευχαρίστως να βοηθήσω όπου μπορώ.
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 27023
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 56
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Εμπειρίες από την δεκαετή συμβίωση με το YAMAHA CYGNUS X 125

Δημοσίευση από enterprise-psi Την / Το Πεμ Μαρ 22, 2018 2:20 pm


_________________
Θοδωρής
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
avatar
enterprise-psi
Moderator

Αριθμός μηνυμάτων : 2583
Ημερομηνία εγγραφής : 18/11/2014
Ηλικία : 37
Τόπος : Sector 001

https://www.instagram.com/enterprise_psi/

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Εμπειρίες από την δεκαετή συμβίωση με το YAMAHA CYGNUS X 125

Δημοσίευση από gprhellas Την / Το Πεμ Μαρ 22, 2018 2:29 pm

 

(NA μην βάλω την Yamahoφωτογραφία μου που κυκλοφορεί στο διαδύκτιο  έ ?)
avatar
gprhellas

Αριθμός μηνυμάτων : 2431
Ημερομηνία εγγραφής : 19/05/2014
Ηλικία : 51
Τόπος : ΡΑΦΗΝΑ/ΑΤΑΛΑΝΤΗ/ΑΙΓΙΟ

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Εμπειρίες από την δεκαετή συμβίωση με το YAMAHA CYGNUS X 125

Δημοσίευση από enterprise-psi Την / Το Πεμ Μαρ 22, 2018 3:16 pm

ΒΑΛΕ αλλιώς θα την βάλω εγω!!!!!!!!!!!!!

_________________
Θοδωρής
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
avatar
enterprise-psi
Moderator

Αριθμός μηνυμάτων : 2583
Ημερομηνία εγγραφής : 18/11/2014
Ηλικία : 37
Τόπος : Sector 001

https://www.instagram.com/enterprise_psi/

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Εμπειρίες από την δεκαετή συμβίωση με το YAMAHA CYGNUS X 125

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Πεμ Μαρ 22, 2018 4:14 pm

 Βάλε , βάλε τώρα που γυρίζει...

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 27023
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 56
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Εμπειρίες από την δεκαετή συμβίωση με το YAMAHA CYGNUS X 125

Δημοσίευση από gprhellas Την / Το Πεμ Μαρ 22, 2018 4:21 pm

Savvas έγραψε:  Βάλε , βάλε τώρα που γυρίζει...

δεν έχω πρόσβαση εδώ στη δουλειά, έχετε το approve να την βάλετε εσείς !!!
avatar
gprhellas

Αριθμός μηνυμάτων : 2431
Ημερομηνία εγγραφής : 19/05/2014
Ηλικία : 51
Τόπος : ΡΑΦΗΝΑ/ΑΤΑΛΑΝΤΗ/ΑΙΓΙΟ

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Εμπειρίες από την δεκαετή συμβίωση με το YAMAHA CYGNUS X 125

Δημοσίευση από enterprise-psi Την / Το Πεμ Μαρ 22, 2018 4:31 pm

off topic:
Ιδού ο προδότης!

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

_________________
Θοδωρής
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
avatar
enterprise-psi
Moderator

Αριθμός μηνυμάτων : 2583
Ημερομηνία εγγραφής : 18/11/2014
Ηλικία : 37
Τόπος : Sector 001

https://www.instagram.com/enterprise_psi/

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Εμπειρίες από την δεκαετή συμβίωση με το YAMAHA CYGNUS X 125

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Πεμ Μαρ 22, 2018 5:03 pm

enterprise-psi έγραψε:
off topic:
Ιδού ο προδότης!

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Σπόιλερ:

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 27023
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 56
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης