Διαφορές Μπαταριών Μοτοσυκλέτας: Λιθίου vs Συμβατικών

Πήγαινε κάτω

Διαφορές Μπαταριών Μοτοσυκλέτας: Λιθίου vs Συμβατικών

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Πεμ Μαρ 22, 2018 9:20 am

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Διαφορές σε μπαταρίες Ιόντων Λιθίου SKYRICH και σύγκριση με τις Μολύβδου – Οξέως !!!


Πλεονεκτήματα και διαφορές για μπαταρίες μοτοσυκλέτας Ιόντων Λιθίου SKYRICH σε σχέση με τις συμβατικές.


Η σειρά των μπαταριών Ιόντων Λιθίου [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]  κατασκευάζεται από το 2002 σε δύο εργοστάσια της εταιρείας στην Κίνα. Η Haijiu-Skyrich Zhejiang, είναι η 1η εταιρεία παγκοσμίως που κατασκεύασε μπαταρίες moto ιόντων λιθίου με αποτέλεσμα σήμερα να διαθέτουμε την 5η τεχνολογικά γενιά μπαταριών με άριστο συνδυασμό ποιότητας - τιμής. 

Επίσης είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.] moto λιθίου στην Κίνα με τον μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων και εξαγωγών σε 40 χώρες, σύμφωνα με τον Κινεζικό σύνδεσμο Βιομηχανίας Ενέργειας. Τον Απρίλιο του 2015 η εταιρεία έκανε την είσοδό της στο χρηματιστήριο, αντλώντας τα απαραίτητα κεφάλαια για την έρευνα στον τομέα που εξειδικεύεται.
  
Οι μπαταρίες SKYRICH είναι OEM προμηθευτής των μεγαλύτερων εργοστασίων και σύντομα το εργοστάσιο θα διευρύνει τις αποκλειστικές συνεργασίες του αποδεικνύοντας έμπρακτα την υψηλή τεχνολογικά υπεροχή και την απαράμιλλη ποιότητά τους (supplier quality excellence award από KTM Group).

Τα κυριότερα πλεονεκτήματα των μπαταριών ιόντων λιθίου SKYRICH σε σχέση με τις παραδοσιακές μπαταρίες 12V μολύβδου είναι τα ακόλουθα:



  • Με τους τύπους μπαταριών λιθίου SKYRICH, μπορείτε να καλύψετε όλες τις 12V μπαταρίες μολύβδου. Όπου  κρίνεται απαραίτητο οι μπαταρίες έχουν 4 πόλους και συσκευασία που περιλαμβάνει αποστάτες ώστε να καλύπτονται όλες οι πιθανές εφαρμογές τοποθέτησης
  • Δυνατότητα αποθήκευσης 12+12 μήνες 
  • Ενδεικτικός πίνακας LED στο πάνω μέρος της μπαταρίας ώστε να ελέγχεται εύκολα η ισχύς
  • Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής
  • Αυξημένα αμπέρ εκκίνησης (CA) από 20% έως 140%
  • Μειωμένο βάρος έως και 65% σε σχέση με τις μπαταρίες μολύβδου
  • Χρόνος επαναφόρτισης  6 λεπτά
  • Μείωση κατά 5% στην κατανάλωση καυσίμων
  • Φιλικά για το περιβάλλον προϊόντα διότι είναι κατασκευασμένες από 100% ανακυκλώσιμα υλικά χωρίς να περιλαμβάνουν μόλυβδο και άλλα βαρέα μέταλλα



Οι [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.] (lithium-ion battery ή Li-ion battery ή LIB)  SKYRICH έχουν περάσει όλα τα τεστ καλής λειτουργίας από το εργοστάσιο, είναι φορτισμένες  και έτοιμες για άμεση χρήση.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.] Μολύβδου - Οξέως δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη φόρτιση και συντήρηση των μπαταριών Ιόντων Λιθίου. 
Σε περίπτωση που κάποια τέτοιου τύπου μπαταρία χρειαστεί στο μέλλον φόρτιση θα πρέπει να έχετε έναν [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.].



Φροντίστε επίσης πάντα να ακολουθείτε τους νόμους - κανονισμούς που ισχύουν σχετικά με την απόρριψη και [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.].

[url=https://emotogr.blogspot.gr/2018/03/diafores-mpatarion-lithiou-simbatikes.html?ref_a=5263573&ref_b=694017&utm_source=inbox&utm_medium=email&utm_campaign=%CE%94%CE%B9%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AD%CF%82 %CE%9C%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%8E%CE%BD %CE%9C%CE%BF%CF%84%CE%BF%CF%83%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%AD%CF%84%CE%B1%CF%82%3A %CE%9B%CE%B9%CE%B8%CE%AF%CE%BF%CF%85 &utm_term=694017_5263573]ΠΗΓΗ [/url]

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 28150
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 56
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διαφορές Μπαταριών Μοτοσυκλέτας: Λιθίου vs Συμβατικών

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Πεμ Μαρ 22, 2018 9:22 am

Το παραπάνω αρθράκι προέρχεται από το e moto.gr, προφανώς είναι διαφημιστικό πλην όμως προσωπικά έχω την άποψη πως έχει τεχνική χρησιμότητα αφού μας βάζει με κάποια έννοια στον κόσμο των μπαταριών λιθίου.

Όποιος γνωρίζει περισσότερα τεχνικά στοιχεία για την νέα αυτή γενιά μπαταριών ας βοηθήσει στην συμπλήρωση του θέματος.

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 28150
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 56
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διαφορές Μπαταριών Μοτοσυκλέτας: Λιθίου vs Συμβατικών

Δημοσίευση από Ste7ios Την / Το Πεμ Μαρ 22, 2018 8:20 pm

Έχει ανακρίβειες... Το θέμα το έχω αναλύσει πολύ καιρό τώρα, σε πιο forum δεν θυμάμαι! Very Happy

Αν βρω χρόνο θα postπάρω.
avatar
Ste7ios

Αριθμός μηνυμάτων : 1154
Ημερομηνία εγγραφής : 17/05/2016
Ηλικία : 43
Τόπος : Athens

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διαφορές Μπαταριών Μοτοσυκλέτας: Λιθίου vs Συμβατικών

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Πεμ Μαρ 22, 2018 9:05 pm

Ste7ios έγραψε:Έχει ανακρίβειες... Το θέμα το έχω αναλύσει πολύ καιρό τώρα, σε πιο forum δεν θυμάμαι! Very Happy

Αν βρω χρόνο θα postπάρω.
Αναμένουμε λεπτομέρειες.

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 28150
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 56
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διαφορές Μπαταριών Μοτοσυκλέτας: Λιθίου vs Συμβατικών

Δημοσίευση από alfa7 Την / Το Πεμ Μαρ 29, 2018 7:55 pm

Μιά μικρή απορία...
Εφόσον για τη φόρτιση τους χρειάζεται άλλος, ειδικός φορτιστής τότε προφανώς
δεν μπορείς να τη βάλεις στη μοτό αντί τις κανονικής, γιατί πως θα τη φορτίζει η μοτό...
και αν την φορτίζει, μάλλον θα ζορίζεται πολύ το κύκλωμα φόρτισης με ανεπιθύμητα
αποτελέσματα....
Εκτός αν η ίδια η μπαταρία συμπεριλαμβάνει κάποιο κύκλωμα φόρτισης που να βοηθάει
προστατεύοντας το κύκλωμα της μοτό...

Αν ξέρει κανείς, ας μας διαφωτίσει σχετικά...
avatar
alfa7

Αριθμός μηνυμάτων : 1
Ημερομηνία εγγραφής : 08/12/2017

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διαφορές Μπαταριών Μοτοσυκλέτας: Λιθίου vs Συμβατικών

Δημοσίευση από Ste7ios Την / Το Πεμ Μαρ 29, 2018 8:50 pm

Άλλο το σύστημα φόρτισης και άλλο ένας φορτιστής που μπορεί να μην κάνει μόνο φόρτιση αλλά να προσπαθεί να σπάσει και τη θείικωση στέλνοντας παλμούς πολλών volt (desulfation / recovery mode). Αυτό σκοτώνει μια LFP.

Οι LFP είναι 100% συμβατές με ένα σύστημα φόρτισης για AGM μπαταρίες, και απλούς φορτιστές για AGM.

Οι LFP με BMS θέλουν ειδικό φορτιστή μόνο αν ξεπεράσεις το όριο εκφόρτισης, οπότε και ανοίγει μόνιμο το κύκλωμα προστασίας. Για να ξυπνήσει και να το κλείσει...

Σε γενικές γραμμές ο φορτιστής είναι αχρείαστος...
avatar
Ste7ios

Αριθμός μηνυμάτων : 1154
Ημερομηνία εγγραφής : 17/05/2016
Ηλικία : 43
Τόπος : Athens

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διαφορές Μπαταριών Μοτοσυκλέτας: Λιθίου vs Συμβατικών

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Πεμ Μαρ 29, 2018 9:11 pm

alfa7 έγραψε:Μιά μικρή απορία...
Εφόσον για τη φόρτιση τους χρειάζεται άλλος, ειδικός φορτιστής τότε προφανώς
δεν μπορείς να τη βάλεις στη μοτό αντί τις κανονικής, γιατί πως θα τη φορτίζει η μοτό...
και αν την φορτίζει, μάλλον θα ζορίζεται πολύ το κύκλωμα φόρτισης με ανεπιθύμητα
αποτελέσματα....
Εκτός αν η ίδια η μπαταρία συμπεριλαμβάνει κάποιο κύκλωμα φόρτισης που να βοηθάει
προστατεύοντας το κύκλωμα της μοτό...

Αν ξέρει κανείς, ας μας διαφωτίσει σχετικά...
Καλώς ήλθες στην παρέα του  MOTO HELLAS FORUM κατ' αρχάς σύντροχε μιας και δεν γνωρίζουμε το όνομά σου. 
Γράψε στην υπογραφή σου το όνομά σου για να σε θυμόμαστε κάθε φορά που θα μιλάμε.

Για το θέμα των μπαταριών λιθίου θα αναφέρω κατ' αρχάς ότι προσωπικά μέχρι σήμερα δεν έχω βάλει σε κάποια μοτό μου.
Έχουν βάλει όμως άλλοι σύντροχοι και αυτά που ξέρουμε μέχρι σήμερα είναι ότι :
-Είναι πολύ ελαφριές
-Φορτίζουν από το σύστημα φορτίσεως της μοτό κανονικά και πολύ γρήγορα σε σχέση με γνωστές μας μπαταρίες μολύβδου.
Αυτό τις κάνει ιδανικές για όσους δεν κινούνται σε μεγάλες διαδρομές.
-Αν όμως χρειαστούν φόρτιση εξωτερική τότε δεν κάνουν οι κοινοί φορτιστές αλλά χρειάζεται η αγορά ειδικού φορτιστή για μπαταρίες λιθίου.

Μου έχει στείλει σύντροχος μια μεγάλη ανάλυση πούχει κάνει για αυτές τις μπαταρίες αλλά δυστυχώς είναι σε μορφή τέτοια που προσωπικά δεν μπορώ να την βάλω στο φόρουμ.
Όταν μπορέσει θα την βάλει ο ίδιος και εκτιμώ ότι θα βοηθηθείτε όλοι περισσότερο.

Υ.Γ. Ο σύντροχος που αναφέρομαι είναι ο Στέλιος από πάνω που έγραψε το προηγούμενο ποστ.

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 28150
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 56
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Μπαταρίες LiFePO4

Δημοσίευση από Ste7ios Την / Το Σαβ Μαρ 31, 2018 10:01 pm

Μπαταρίες LiFePO4

Μπαταρίες Λιθίου - Φωσφορικού Σιδήρου

Μετά από 150 χρόνια από ότι φαίνεται η νεότερη τεχνολογία των μπαταριών Λιθίου - Φωσφορικού Σιδήρου (LiFePO4 ή LFP) διεκδικεί ένα κομμάτι της πίτας από τις απαρχαιωμένες μολύβδου - οξέως! Αν μειωθεί σημαντικά το αρχικό κόστος κτήσης τότε είναι πολύ πιθανό οι LFP να βρεθούν σχεδόν σε κάθε όχημα!

Οι LFP ανήκουν στην μεγάλη οικογένεια των μπαταριών λιθίου ιόντων (π.χ. LiCoO2, LiMn2O2, Li(LiaNixMnyCoz)O2, LiS κλπ). Από αυτές τις μπαταρίες δεν είναι οι πιο αποδοτικές αλλά είναι ασφαλείς για χρήση στα οχήματα και η τάση που δίνουν είναι επίσης συμβατή (14,4 V) με τα σύγχρονα συστήματα φόρτισης των οχημάτων.

Όπως και οι μπαταρίες μολύβδου λειτουργούν ως μια ηλεκτροχημική αντίδραση η οποία όμως είναι πολύ πιο αποδοτική και με πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά.

Η τεχνολογία αυτή είναι τόσο νέα που δεν υπάρχουν ακόμη πολλά δεδομένα για τη συμπεριφορά της.

Τα πλεονεκτήματα τους είναι σημαντικά:

  • Η αξιοποιήσιμη χωρητικότητα τους είναι το 80% ή και περισσότερο της ονομαστικής χωρητικότητας τους.
  • Είναι πολύ ελαφρές! Έχουν περίπου το 33% του βάρους μιας μπαταρίας μολύβδου ή περίπου το 25% μιας μπαταρίας μολύβδου με την ίδια αξιοποιήσιμη χωρητικότητα! Για παράδειγμα μια μπαταρία μολύβδου που ζυγίζει περίπου τρία (3) κιλά, η αντίστοιχη της LFP ζυγίζει περίπου μόλις ένα (1) κιλό!
  • Καταλαμβάνουν πολύ μικρότερο όγκο!
  • Φορτίζουν πολύ γρήγορα και απλούστερα! Λόγω της πολύ μικρής τους εσωτερικής αντίστασης μπορούν να δεχθούν πολύ ρεύμα, περίπου τέσσερις (4) φορές το ρεύμα (4C) της ονομαστικής τους χωρητικότητας!
Δεν χρειάζoνται τις φάσεις φόρτισης που έχει μια μπαταρία μολύβδου, π.χ. τις φάσεις absorption & float.
  • Έχουν πολύ μεγάλο κύκλο ζωής, τυπικά 1.000 (αποφόρτιση 10C, 100% DOD) με 5.000 κύκλους, δηλ. μπορεί να διαρκέσουν επτά (7) με δέκα (10) ή και περισσότερα χρόνια. (Οι μπαταρίες μολύβδου περίπου δίνουν 400 με 500 κύκλους, δηλ. περίπου τρία (3) με πέντε (5) χρόνια). Αυτό βεβαίως είναι αρκετά θεωρητικό καθώς με την χρήση που απαιτεί μια μπαταρία SLI, οι κύκλοι ζωής μπορεί να μειωθούν σημαντικά. Προς το παρόν δεν υπάρχουν αρκετές πληροφορίες για την διάρκεια ζωής τους με αυτή τη χρήση.
  • Με την ελάχιστη εσωτερική τους αντίσταση μπορούν να ξεκινήσουν πολύ εύκολα οποιονδήποτε κινητήρα αφού όλο το ρεύμα που έχουν είναι δυνατό να το δώσουν μέσα σε μια στιγμή!
  • Δεν αντιμετωπίζουν τα προβλήματα των μπαταριών μολύβδου όπως την θειίκωση, και την μεγάλη αυτοεκφόρτιση.
  • Στην ουσία δεν ισχύουν οι περιορισμοί του νόμου του Peukert!

Στα μειονεκτήματα τους μπορούμε να συμπεριλάβουμε:

  • Το μεγάλο αρχικό κόστος τους.
  • Την ανάγκη για εξισορρόπηση των στοιχείων με κάποιο BMS (battery management system) αν και αυτό λίγο-πολύ ισχύει για οποιοδήποτε τύπο μπαταρίας.
  • Την μη ύπαρξη κάποιας διεθνούς τυποποίησης για τις προδιαγραφές & την κατασκευή τους (π.χ. BCI, DIN, κλπ). Ελπίζουμε να μην χρειαστούν άλλα 150 χρόνια και για αυτές…
  • Απαιτούν κύκλωμα προστασίας από υπερφόρτιση και υποεκφόρτιση ενώ καλό είναι να υπάρχει και επιτήρηση της θερμοκρασίας, αν και αυτό επίσης ισχύει για οποιαδήποτε μπαταρία.
  • Στο πολύ κρύο η απόδοση τους πέφτει στο μισό ή ακόμη δραματικότερα.
  • Tις ελάχιστες πληροφορίες που δίνουν οι κατασκευαστές στοιχείων, και την παραπληροφόρηση των κατασκευαστών μπαταριών.

Στην πράξη κάποια από τα μειονεκτήματα τους δεν είναι τόσο σημαντικά με λίγη προσοχή κατά τη χρήση τους.

Σε βάθος χρόνου για παράδειγμα μπορεί να αποδειχθεί ότι το κόστος είναι λίγο μικρότερο καθώς η διάρκεια ζωής τους είναι πολύ μεγάλη, περίπου πενταπλάσια από αυτό των AGM.

Επίσης ένα BMS φαίνεται να μην είναι απαραίτητο καθώς συμβαίνει και μια φυσική εξισορρόπηση των στοιχείων όταν φορτίζονται με το σύστημα φόρτισης ενός οχήματος.

Όπως επίσης και το κύκλωμα υπερφόρτισης καθώς τα στοιχεία έχουν μεγάλη αντοχή ενώ όταν φορτίσουν πλήρως η εσωτερική αντίσταση που αναπτύσσουν δεν επιτρέπει περαιτέρω φόρτιση.

Το σημαντικότερο είναι ότι δεν πρέπει η τάση τους να πέσει κάτω από 9,0 V καθώς τα στοιχεία καταστρέφονται.

Είναι το μέλλον;

Η απάντηση δεν είναι ξεκάθαρη. Είναι μια νέα τεχνολογία που εξελίσσεται συνέχεια. Τα χαρακτηριστικά τους βελτιώνονται σχεδόν κάθε χρόνο και οι τεχνογνωσία γύρω από αυτές πλουταίνει με τον καιρό, ενώ το κόστος μειώνεται με την πάροδο του χρόνου αφού εισχωρούν σε περισσότερους τομείς.

Ο κυριότερος ανασταλτικός παράγοντας είναι το αρχικό κόστος και ακολουθεί η ακαταλληλότητα τους σε πολύ ψυχρά περιβάλλοντα όπου οι μπαταρίες μολύβδου τα καταφέρνουν καλύτερα.

Εκτός αυτού, εξελίσσονται παράλληλα και άλλες μπαταρίες με βάση το λίθιο που μπορούν να κυριαρχήσουν, όπως οι μπαταρίες LiS (λιθίου-θείου) που φαίνεται να μπορούν να παραχθούν με πολύ μικρότερο κόστος και δεν έχουν τα μειονεκτήματα των LFP, προς το παρόν όμως παραμένουν στα εργαστήρια.

Αυθαιρεσίες

Οι  LFP διαφέρουν τόσο πολύ από τις PbCa ώστε κάποια χαρακτηριστικά τους δεν έχουν πλέον εφαρμογή ή νόημα. Στην προσπάθεια τους οι κατασκευαστές να φέρουν κοντά τους δύο κόσμους ώστε να είναι δυνατές κάποιες συγκρίσεις δημιούργησαν αυθαίρετα όρους, κάνοντας διάφορες παραδοχές, όπως τα “PbEq.Ah”, & “PbEq.CCA” δημιουργώντας έτσι σημαντικά προβλήματα αφού οι πραγματικές προδιαγραφές τους δεν επαρκούν για καθημερινή χρήση παρά μόνο για αθλητικές δραστηριότητες.

Το πρόβλημα φαίνεται να ξεκίνησε κατά κύριο λόγο από την Shorai η οποία έφερε πρώτη τις μπαταρίες αυτές στον κόσμο της μοτοσικλέτας το 2010, και αναγκαστικά ακολούθησαν στα αχνάρια της και οι υπόλοιποι κατασκευαστές.

Τον τελευταίο χρόνο γίνονται προσπάθειες ώστε να διορθωθεί αυτή αυθαιρεσία με τις εταιρείες να αρχίζουν να εμφανίζουν τα πραγματικά Ah και ‘πρότυπα’ πιο κοντά στην πραγματικότητα.

Ah vs PbEq. Ah

Με την παραδοχή ότι μία LFP μπορεί να διαθέσει περίπου το 80% του φορτίου της ενώ μία AGM μόλις το 50% της ονομαστικής της χωρητικότητας δημιούργησαν τον όρο “PbEq.Ah” (δηλ. ισοδύναμα Ah μπαταρίας μολύβδου) ή άλλους παρόμοιους.

Εν μέρη αυτό είναι σωστό αλλά από την άλλη τα διάφορα παρασιτικά φορτία που έχουν οι περισσότερες σύγχρονες μηχανές ενδιαφέρονται μόνο για τα πραγματικά Ah.

Το αποτέλεσμα είναι να συστήνουν μπαταρίες με πολύ μικρότερη χωρητικότητα από ότι πραγματικά χρειάζεται το οποίο οδηγεί σε σημαντικά προβλήματα:

  • Γρήγορη αποφόρτιση. Αν για παράδειγμα με έναν συναγερμό ενεργοποιημένο η AGM είχε διάρκεια ζωής μία - δύο εβδομάδες, η LFP που συστήνουν μπορεί να δώσει μόλις λίγες μέρες.
  • Υπερφόρτιση ή θερμική ανατροφοδότηση καταστρέφοντας την μπαταρία ενώ σε εξαιρετικά σπάνιες περιπτώσεις μπορεί να ξεσπάσει πυρκαγιά.
  • Παντελής αδυναμία εκκίνησης σε αρκετά χαμηλές θερμοκρασίες (< 0°C).

Μερικές εταιρείες αναγράφουν στις σελίδες των προϊόντων τους και τα πραγματικά Ah. Άλλες όμως όχι. Τι κάνουμε σε αυτή την περίπτωση; Μπορούμε να πάρουμε μια ιδέα για το ποια είναι η χωρητικότητα τους από το βάρος!

Καθώς λίγο-πολύ οι περισσότεροι χρησιμοποιούν τα ίδια στοιχεία, αλλά και καθώς τα στοιχεία για να έχουν τη συγκεκριμένη χωρητικότητα έχουν συγκεκριμένες ποσότητες υλικών το βάρος τους είναι περίπου το ίδιο. Μεγαλύτερες διαφοροποιήσεις στο βάρος δημιουργούνται από την κατασκευή της θήκης της μπαταρίας και τυχών ενσωματωμένου BMS (γύρω στα 250-300g).

CCA vs PbEq. CCA

Το PbCCA είναι επίσης αυθαίρετο και δεν βασίζεται στα χαρακτηριστικά των LFP, συνεπώς δεν έχει καμία εφαρμογή.

Όπως αναφέρεται παραπάνω στην ενότητα “Ρεύμα Αιχμής” τα CCA ορίζεται με συγκεκριμένο τρόπο που έχει εφαρμογή μόνο σε μπαταρίες PbCa

Στο κρύο

Το διάγραμμα δεξιά δείχνει πως πέφτει η απόδοση μιας LFP (A123 ANR26650M1A) στους 0℃ και στους -20℃.

Στους 0℃ η πτώση δεν είναι πολύ μεγάλη και δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα.

Σε μικρότερες θερμοκρασίες όμως χάνει αρκετή δύναμη και η LFP δεν είναι σε θέση να εκκινήσει έναν απαιτητικό κινητήρα.

Ωστόσο αυτό μπορεί να ξεπεραστεί καταναλώνοντας φορτίο ώστε να ανεβάσει θερμοκρασία η μπαταρία περίπου στους 14℃, ανάβοντας π.χ. τα φώτα για σύντομο χρονικό διάστημα.

Το πρόβλημα που υπάρχει όμως είναι ότι με τις ανεπαρκείς χωρητικότητες που προτείνουν οι κατασκευαστές αφού έχει ζεσταθεί η μπαταρία δεν έχει απομείνει αρκετό φορτίο ώστε να μπορέσει να εκκινήσει τον κινητήρα.

Επίσης η μπαταρία δεν θα πρέπει να φορτίζεται σε καμία περίπτωση όταν είναι παγωμένη.

Προβλήματα

Τα περισσότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χρήστες οφείλονται κατά κύριο λόγο στις ανεπαρκείς χωρητικότητες για καθημερινή χρήση όπως περιγράφεται παραπάνω. Εκτός αυτού υπάρχουν και άλλα κατασκευαστικά προβλήματα.

Τα κυριότερα είναι οι ανεπαρκείς εσωτερικές συνδέσεις που δεν αντέχουν τα μεγάλα ρεύματα, και οι κακές συγκολλήσεις που οδηγούν συνήθως σε βραχυκύκλωμα με αποτέλεσμα την πρόκληση πυρκαγιάς.

Εκτός αυτού υπάρχει και το πρόβλημα του κακού ταιριάσματος των στοιχείων: Κάθε στοιχείο από την κατασκευή του δεν βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με τα υπόλοιπα, κάτι το οποίο οδηγεί σε unbalancing (ανισορροπία) των στοιχείων και μειωμένη χωρητικότητα της μπαταρίας. (Το οποίο όμως λύνεται όπως αναφέρθηκε παραπάνω με το balancing μέσω BMS ή ακόμη πιθανώς με το φυσικό balancing που έχει παρατηρηθεί με τη χρήση σε οχήματα).

Επίσης έχουν αναφερθεί προβλήματα από κουτιά που περιέχουν τα στοιχεία, τα οποία δεν είναι επαρκώς στεγανά με αποτέλεσμα να περνάει μέσα υγρασία ή νερό οδηγώντας επίσης σε βραχυκύκλωμα.

Τέλος αρκετά προβλήματα προκύπτουν από προβληματικά συστήματα φόρτισης των οχημάτων που είτε δεν επαρκούν να φορτίσουν μια LFP ή τις υπερφορτίζουν.


Γενικά είναι αξιόπιστες και ασφαλείς εφόσον επιλεγεί η σωστή χωρητικότητα.


Ασφάλεια

Οι LFP είναι γενικά ασφαλείς και για αυτό έχουν εφαρμογή ως μπαταρίες εκκίνησης, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες μπαταρίες της οικογένειας λιθίου-ιόντων που είναι πολύ πιο ασταθής και απαιτούν οπωσδήποτε BMS να τις επιτηρεί και να τις προστατεύει.

Εφόσον η μπαταρία έχει το σωστό μέγεθος (Ah) και το σύστημα φόρτισης είναι συμβατό και δουλεύει σωστά δεν έχουμε τίποτα να φοβηθούμε.

Σε γενικές γραμμές το ίδιο ισχύει και για τις PbCa / AGM οι οποίες μπορεί να έχουν ακόμη πιο ολέθρια αποτελέσματα καθώς μπορεί να προκαλέσουν και έκρηξη με τα εύφλεκτα αέρια που παράγουν.

Γενικά απαιτείται πολύ προσεκτική μεταχείριση κάθε μπαταρίας ώστε να αποφευχθεί κάθε περίπτωση βραχυκυκλώματος:


  • Η μπαταρία πρέπει να είναι πολύ καλά στηριγμένη και σταθερή.
  • Ο θετικός ακροδέκτης πρέπει να είναι πάντα προστατευμένος και μονωμένος ώστε να μην υπάρχει περίπτωση επαφής με οποιοδήποτε μεταλλικό μέρος του οχήματος.
  • Οι ακροδέκτες πρέπει να είναι πάντα καθαροί, και ασφαλισμένοι (να μην υπάρχουν χαλαρές συνδέσεις).
  • Σε περίπτωση που στο χώρο της μπαταρίας εισχωρούν νερά, η μπαταρία θα πρέπει να είναι στεγανή και αδιάβροχη, ή αυτό να γίνει εκ των υστέρων σφραγίζοντας π.χ. με σιλικόνη στεγανοποίησης.  



Στάθμη Φόρτισης

State of Charge (SoC)

Για το SoC μιας LFP υπάρχουν ελάχιστες πληροφορίες, ενώ είναι πολύ δύσκολο να μετρηθεί καθώς απαιτείται βολτόμετρο μεγάλης ακρίβειας με τρία (3) δεκαδικά καθώς η τάση της είναι τόση επίπεδη που δεν μπορεί να μετρηθεί διαφορετικά. Μετρήσιμη πτώση τάσης από συμβατικά βολτόμετρα υπάρχει μόνο όταν κοντεύει να εξαντληθεί η μπαταρία.

Η μόνη πηγή που έχει βρεθεί και δίνει έναν πίνακα είναι η Shorai.

Ο πίνακας αυτός πρέπει να ισχύει για τις περισσότερες LFP καθώς χρησιμοποιούνται τα ίδια στοιχεία σε αρκετές περιπτώσεις.

Οι τάσεις είναι λίγο μικρότερες στις μπαταρίες που διαθέτουν κύκλωμα BMS.


Φόρτιση

Η φόρτιση μιας LFP είναι από τις πιο απλές καθώς απαιτούνται λιγότερες φάσεις φόρτισης. Αυτό κάνει ιδιαίτερα εύκολη την σχεδίαση φορτιστών και BMS.

Δεν απαιτείται η φάση φόρτισης πλήρωσης (absorption) παρά μόνο η φάση φόρτισης σταθερού ρεύματος (bulk).

Για την φόρτιση τους μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένας οποιοσδήποτε φορτιστής / συντηρητής συμβατός με μπαταρίες AGM, αρκεί να μην υπάρχει λειτουργία recovery / desulfation (εκτός αν μπορεί να απενεργοποιηθεί) καθώς οι υψηλές τάσεις που χρησιμοποιούνται θα την καταστρέψουν.

Παρόλη την συμβατότητα, συνίσταται η χρήση ενός εξειδικευμένου φορτιστή για μπαταρίες LiFePO4 όπως οι Optimate Lithium οι οποίοι μπορούν να ενεργοποιήσουν μια μπαταρία με BMS, αλλά και να εξισορροπήσουν τα στοιχεία χωρίς να υπάρχει θύρα για BMS!

Υπερφόρτιση

Μια LFP μπορεί να φορτιστεί με ρυθμό έως 4C. Οτιδήποτε περισσότερο οδηγεί σε υπερθέρμανση της μπαταρίας και σίγουρα μείωση της ζωής της και μπορεί να φτάσει στο σημείο της θερμικής ανατροφοδότησης.

Για αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό να επιλέξουμε μια μπαταρία με το σωστό μέγεθος.

Για παράδειγμα, μια μπαταρία 4,4 Ah μπορεί να δεχθεί ρεύμα έως 17,6 A. Αν την βάλουμε σε ένα BMW R1200 (2008) το οποίο διαθέτει μια γεννήτρια 720 W, αυτή μπαταρία θα φορτίζεται περίπου με ρυθμό 9C δεχόμενη περί τα 39 A.

Πλήρης Αποφόρτιση

Αν μία μπαταρία LFP εκφορτιστεί πλήρως τότε καταστρέφεται.

Αν διαθέτει σύστημα BMS τότε αυτό επεμβαίνει μετά από ένα σημείο ώστε να την προστατέψει από περαιτέρω εκφόρτιση. Στην περίπτωση αυτή αν μετρήσουμε την μπαταρία θα διαβάσουμε 0 V καθώς θα έχει διακοπεί το κύκλωμα και δεν θα είναι δυνατή η φόρτιση της από έναν απλό συμβατό φορτιστή.

Για να επανέλθει το κύκλωμα και να είναι δυνατή η φόρτιση της, πρέπει να εφαρμοστεί συγκεκριμένη τάση, χρησιμοποιώντας φορτιστή που προορίζεται αποκλειστικά για LFP όπως οι Optimate Lithium.

Γενικά δεν πρέπει να την αφήνουμε να πέφτει κάτω από το 20%.

Σε περίπτωση που η μηχανή μας διαθέτει κάποιον συναγερμό ή άλλα παρασιτικά φορτία (που πάντα υπάρχουν στις σύγχρονες μηχανές), καλό είναι να την παρακολουθήσουμε για ένα διάστημα ώστε να γνωρίζουμε πόσο χρόνο μπορεί η μπαταρία μας να αντέξει την εκφόρτιση του πριν φτάσει σε επικίνδυνα επίπεδα.

Επίσης αν πρόκειται να την αφήσουμε σταθμευμένη για μεγάλο χρονικό διάστημα, αρκεί να αποσυνδέσουμε τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας.

Εξισορρόπηση

Balancing

Κάθε μπαταρία για να μπορέσει να μας δώσει την τάση και χωρητικότητα που χρειαζόμαστε, απαιτείται ένας αριθμός στοιχείων σε σειριακή και παράλληλη σύνδεση.

Κάθε στοιχείο είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα έχοντας ελαφρά διαφορετική χωρητικότητα και συμπεριφορά, επηρεάζοντας την συνολική χωρητικότητα και ζωή της μπαταρίας. Ένα σύστημα διαχείρισης μπαταρίας (BMS: Battery Management System) διαχειρίζεται το ρεύμα σε κάθε στοιχείο ανεξάρτητα ώστε να αποφεύγεται η υποφόρτιση ή υπερφόρτιση του (εδώ μιας τετράδας συνδεδεμένης σε σειρά).

Τα BMS που ενσωματώνεται στις μπαταρίες LFP είναι αρκετά απλά. Κάποια προστατεύουν τα στοιχεία μόνο από υποφόρτιση, και κάποια ρυθμίζουν και την φόρτιση. Κανένα δεν προστατεύει από υπερφόρτιση.

Στην αγορά κυκλοφορούν μπαταρίες με ή χωρίς BMS, καθώς υπάρχουν δύο “φιλοσοφίες”.

Η μία αναφέρει ότι είναι πιο αξιόπιστη μια απλούστερη κατασκευή, και ότι με τη συγκεκριμένη χρήση (έντονη χρήση - υψηλές τάσεις & αρκετό ρεύμα) πραγματοποιείται μια αυτό-εξισορρόπηση των στοιχείων (κάτι που δεν μπορώ να επιβεβαιώσω στην πράξη).

Η άλλη είναι περισσότερο τυπική και θέλει τα πράγματα πιο ελεγχόμενα, βάζοντας έναν ακόμη παράγοντα για να πάει κάτι στραβά.

Ποιος έχει δίκιο; Θα φανεί στο μέλλον καθώς χρειάζεται αρκετός χρόνος να δοκιμαστούν τα μεν και τα δε.

Το όλο πρόβλημα μειώνεται σημαντικά με προσεκτικό ταίριασμα των στοιχείων από τον κατασκευαστή, όπως πράττουν στην Antigravity Batteries.

LFP και Βιομηχανία Οχημάτων

Οι κατασκευαστές που έχουν υιοθετήσει τις LFP ως προαιρετικό εξοπλισμό για κάποια μοντέλα είναι περιορισμένοι, όπως η Porche, η Yamaha Motor Sports (Η.Π.Α.), και Confederate Motorcycles (Η.Π.Α.).

Η μπαταρία της Porche φαίνεται να είναι ιδιαίτερη χρησιμοποιώντας στοιχεία που δεν είναι γνωστά δίνοντας 18Ah!

Η Yamaha Motor έχει συμπεριλάβει στον κατάλογο με τα GYTR High Performance parts της μπαταρίες της Antigravity, π.χ. την ATZ10-12 με part number DBY-ACC51-70-04 για τα FZ-09 (’15), FZ-07 (’15), YZF-R1 (’09-’14), κλπ.

Στον κατάλογο της έχει συμπεριλάβει και άλλα σχετικά παρελκόμενα, όπως τον φορτιστή Optimate Lithium.

Μπαταρίες της Antigravity χρησιμοποιεί και η Confederate Motors.

Πριν αγοράσουμε

Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω, πριν εγκαταστήσουμε μία μπαταρία LFP πρέπει να ελέγξουμε:


  • αν το σύστημα φόρτισης της μηχανής μας είναι συμβατό με αυτή
  • αν το σύστημα φόρτισης λειτουργεί σωστά
    την πραγματική χωρητικότητα της μπαταρίας LFP
  • αν το μέγεθος και οι ακροδέκτες είναι συμβατοί
(μπορεί να παρέχονται μετατροπείς)
  • αν είναι στεγανή & αδιάβροχη
(κατά τυποποίηση IEC 60529: IP 66 [μη εισχώρηση σκόνης & δυνατή εκτόξευση νερού - water tight]).
  • την διάρκεια της εγγύησης 
(μεγάλη εγγύηση δείχνει και την εμπιστοσύνη του κατασκευαστή στο προϊόν του!).


Επί του πρακταίου…

Καθώς όλες οι μπαταρίες AGM σε όλα τα δίκυκλα που πέρασαν από τα χέρια μου δεν κρατούσαν περισσότερο από 1,5 - 2 έτη παρόλη την περιοδική τους συντήρηση, ρημαγμένες από την θειίκωση λόγο των σύντομων καθημερινών διαδρομών (10’ με 20’) αποφάσισα να δοκιμάσω την τύχη μου με τις LFP.

Στην Ελληνική αγορά οι επιλογές είναι περιορισμένες οπότε δεν μπόρεσα να αποκτήσω αυτή που ήθελα, και κατέληξα με μια Balistic EVO2 12 Cell, αν και θα ήταν προτιμότερη μια EVO2 16 Cell αλλά δεν θα μπορούσε να τοποθετηθεί λόγο μεγέθους. (Πολύ αργότερα βγήκε η σειρά EVO3 η οποία σε μικρότερο μέγεθος δίνει περισσότερα στοιχεία, όπως η EVX12-16 με 9,2 Ah!)

Η αγορά από το εξωτερικό δεν είναι εύκολη καθώς οι μπαταρίες ανήκουν στην κατηγορία των επικίνδυνων αγαθών και δεν στέλνονται με το ταχυδρομείο αν δεν έχει προηγηθεί συγκεκριμένη διαδικασία και συσκευασία, κάτι που αποτρέπει αρκετούς πωλητές.

Η χωρητικότητα της είναι  6,9 Ah που σύμφωνα με τα παραπάνω, θα ταλαιπωρείται περισσότερο μειώνοντας την διάρκεια ζωής της, καθώς η προδιαγραφές του κατασκευαστή της μοτοσικλέτας θέλουν μια μπαταρία 11 Ah. Είναι αρκετά οριακά (~60% μικρότερη) αλλά δεν έχω αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα.

Το μέγεθος και το βάρος είναι εντυπωσιακά μικρότερα, όπως και η δύναμη της! Η μηχανή ξεκινάει εντυπωσιακά ευκολότερα και γρηγορότερα!

Για την σταθερή στήριξη της ήταν απαραίτητη η προσθήκη τμημάτων των προστατευτικών φελιζόλ που αποτελούσαν την συσκευασία, στα πλαϊνά της.

Μετά από τρία (3) χρόνια χρήσης η απόδοση της είναι σταθερή και δεν έχει δώσει δείγματα πτώσης, σε αντίθεση με την AGM που σε αυτό το διάστημα θα είχε χάσει περισσότερο από το 35% - 40% της χωρητικότητας της.

Σε πολύωρα ταξίδια επίσης δεν παρατηρήθηκε το οποιοδήποτε πρόβλημα, π.χ. υπερφόρτιση ή επικίνδυνη άνοδος της θερμοκρασίας.

Στον ήπιο χειμώνα της Αττικής επίσης δεν αντιμετώπισα κανένα πρόβλημα με κατώτερη θερμοκρασία 0ºC. Η μηχανή ξεκίναγε σαν τσακμάκι!

Εντυπωσιακό είναι επίσης το ότι με μια διαδρομή 10’ - 15’ περίπου έχει φορτίσει, λύνοντας το πρόβλημα που είχα με τις AGM!

Όλα τα συμπεράσματα έχουν προκύψει διατηρώντας ημερολόγιο με μετρήσεις τάσης και θερμοκρασίας, καθώς και με καταγραφή του ρεύματος με εκφορτίσεις από τον φορτιστή.
avatar
Ste7ios

Αριθμός μηνυμάτων : 1154
Ημερομηνία εγγραφής : 17/05/2016
Ηλικία : 43
Τόπος : Athens

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διαφορές Μπαταριών Μοτοσυκλέτας: Λιθίου vs Συμβατικών

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Κυρ Απρ 01, 2018 6:22 am

Διαφωτιστικό ! 
Ευχαριστούμε Στέλιο.

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 28150
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 56
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διαφορές Μπαταριών Μοτοσυκλέτας: Λιθίου vs Συμβατικών

Δημοσίευση από gprhellas Την / Το Κυρ Απρ 01, 2018 11:58 am



avatar
gprhellas

Αριθμός μηνυμάτων : 2589
Ημερομηνία εγγραφής : 19/05/2014
Ηλικία : 52
Τόπος : ΡΑΦΗΝΑ/ΑΤΑΛΑΝΤΗ/ΑΙΓΙΟ

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διαφορές Μπαταριών Μοτοσυκλέτας: Λιθίου vs Συμβατικών

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Δευ Σεπ 24, 2018 9:41 pm

Ορμώμενος από συζήτηση πούγινε [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.] σχετικά με τις μπαταρίες λιθίου και τις απορίες αν αντέχουν ή όχι σε χαμηλές θερμοκρασίες, παραθέτω την επίσημη ιστοσελίδα της [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.] όπου σαφέστατα αναφέρονται μεταξύ άλλων : 


-<<Even when you are cruising on the highway in your Harley-Davidson, scooting around town in a sporty helmet and gear, skimming over the waves in your boat, skiing across snow in your snowmobile, Skyrich Powersport Batteries are there to power your vehicle and keep you safe.>>


Tα οχήματα χιονιού είναι γνωστό σε τι θερμοκρασίες κινούντα. Η εταιρεία τις θεωρεί κατάλληλες και για αυτά. Εκτιμώ ότι αυτό μας απαντά σχετικά.

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 28150
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 56
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διαφορές Μπαταριών Μοτοσυκλέτας: Λιθίου vs Συμβατικών

Δημοσίευση από gprhellas Την / Το Τρι Σεπ 25, 2018 9:33 am

Q: Can I use Skyrich lithium battery normally in low-temperature environment?

A:Lithium batteries cranking performance will be degraded as temperature drops,. However, they still react to cranking under -10℃. Lead-acid battery type will increase resistance on each subsequent cranking attempt, until it won’t turn over. If your Lithium Iron Phosphate battery fails to start on first crank, that first start has warmed the battery, and the second attempt will be much stronger, and so on until you get a good start.

Due to our low resistance formulation, the performance of Skyrich lithium battery under cold conditions is better than other brand lithium battery. During minus 5℃environment temperature, most users can start the motorcycle on first try.

If under low temperature condition, please turn on your motorcycle spotlight after key on, it is good for the batteries because of the current delivery, but the lighting time depending on the temperature. 30 seconds if minus 5℃environment temperature, 4-5 min if minus 5℃environment temperature, this ensures the motorcycle would start on the first try, and protects the battery cycle for longer performance.
avatar
gprhellas

Αριθμός μηνυμάτων : 2589
Ημερομηνία εγγραφής : 19/05/2014
Ηλικία : 52
Τόπος : ΡΑΦΗΝΑ/ΑΤΑΛΑΝΤΗ/ΑΙΓΙΟ

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διαφορές Μπαταριών Μοτοσυκλέτας: Λιθίου vs Συμβατικών

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Τρι Σεπ 25, 2018 9:42 am

Έτσι ακριβώς.

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 28150
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 56
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διαφορές Μπαταριών Μοτοσυκλέτας: Λιθίου vs Συμβατικών

Δημοσίευση από Ste7ios Την / Το Τρι Σεπ 25, 2018 10:34 am

Δεν λέμε ότι δεν είναι κατάλληλες. Λέμε ότι έχουν άλλη συμπεριφορά.

Οι μολύβδου δίνουν ο,τι έχουν να δώσουν απευθείας. Μιζάρεις και πέρνει άμεσα έστω πιο ασθενικά ή μιζάρεις, δεν παίρνει, περιμένεις 4-5 λεπτά να επανακάμψει η μπαταρία και ξαναπροσπαθείς (ελπίζοντας ότι με την προηγούμενη προσπάθεια έχουν ξεκολλήσει τα σωθικά του κινητήρα).

Στις LFP δεν μπορείς να μιζάρεις κατευθείαν. Πρέπει να ανεβάσει θερμοκρασία καταναλώνοντας ήπια ρεύμα. Έτσι ανοίγεις τα φώτα και περιμένεις κάποια λεπτά. Δεν θα είναι τσακμάκι αλλά θα πάρει μπροστά.

Η ένσταση είναι στο αν φτάνει η χωρητικότητα και να τη ζεστάνεις και να δώσει ο,τι απαιτεί η μίζα, έχοντας χάσει ήδη κάποια χωρητικότητα απο παρασιτικά φορτία (π.χ. συμαγερμό, την ECU) και από το γήρας...

Η Shorai, η Antigravity, κλπ δίνουν και εναλλακτική όπου είναι δυνατό με κάπως μεγαλύτερες χωρητικότητες...
avatar
Ste7ios

Αριθμός μηνυμάτων : 1154
Ημερομηνία εγγραφής : 17/05/2016
Ηλικία : 43
Τόπος : Athens

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διαφορές Μπαταριών Μοτοσυκλέτας: Λιθίου vs Συμβατικών

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Τρι Σεπ 25, 2018 10:50 am

Στα σύγχρονα μοτό (ακόμα και στο LEAD/1992 λόγο προδιαγραφών άλλων μιας και MADE IN JAPAN παρακαλώ) τα φώτα ή έτσι ή αλλιώς ανάβουν σε όλα οπότε εκτιμώ πως δεν θα υπάρχει θέμα.

Εκτός αυτού αν δεν διαβάστηκε παραθέτω ξανά μέρος : 

<<Q: Can I use Skyrich lithium battery normally in low-temperature environment?

A:Lithium batteries cranking performance will be degraded as temperature drops,. However, they still react to cranking under -10℃. Lead-acid battery type will increase resistance on each subsequent cranking attempt, until it won’t turn over. If your Lithium Iron Phosphate battery fails to start on first crank, that first start has warmed the battery, and the second attempt will be much stronger, and so on until you get a good start.>>


Πράγμα όπερ ερμηνεύεται ότι ούτε φώτα που αναφέρουμε ούτε τίποτα παρά μόνο με τη μιζιά ζεσταίνονται και παίρνουν σε αντίθεση με τις μολύβδου που θα πεθάνουν με τις απανωτές μιζιές και μιλάμε για κάτω των μείον δέκα βαθμών Κελσίου.


Εκτιμώ πως το πράγμα είναι ξεκάθαρο.
Μπορείς να μιζάρεις απευθείας και αυτό ζεσταίνει την μπαταρία.


Ή έτσι ή αλλιώς όμως θέμα δεν φαίνεται να υπάρχει ούτε προβληματισμός μετά από όσα παρατέθηκαν.

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 28150
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 56
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διαφορές Μπαταριών Μοτοσυκλέτας: Λιθίου vs Συμβατικών

Δημοσίευση από Ste7ios Την / Το Τρι Σεπ 25, 2018 8:06 pm

Επίσης: [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Μην βασίζεστε πάντως στο τι λένε οι εταιρίες αυτές...

Η αναζήτηση των datasheets των στοιχείων από τους κατασκευαστές τους (η Shorai και η Ballistic π.χ. χρησιμοποιούσαν όταν τις έψαχνα (2012-2013) στοιχεία της A123 Systems - ο,τι καλύτερο τότε - αλλά δεν ταίριαζαν σωστά τα στοιχεία μεταξύ τους μειώνοντας έτσι τη ζωή των μπαταριών τους πλην της Antigravity) και πολύ περισσότερο οι εμπειρίες αναβατών και ηλεκτρονικών (στο επάγγελμα)που κατέχουν τα των μπαταριών είναι πολύ πιο κατατοπιστικά για το τι συμβαίνει πραγματικά και πια είναι τα συμπεράσματα που βγαίνουν...
avatar
Ste7ios

Αριθμός μηνυμάτων : 1154
Ημερομηνία εγγραφής : 17/05/2016
Ηλικία : 43
Τόπος : Athens

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Διαφορές Μπαταριών Μοτοσυκλέτας: Λιθίου vs Συμβατικών

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Τρι Σεπ 25, 2018 8:18 pm

Ο μπαρμπούλης στο PDF δεν μας λέει κάτι καινούργιο φίλε μου. Αναμασημένα πράγματα χιλιάδες φορές λέει για μελετημένους τουλάχιστον και όχι αρχάριους. Αυτά έχουν καλυφθεί προ πολλου νομίζω.

Όσο αφορά τώρα το 2012 - 2013, έχουν περάσει 5-6  χρόνια από τότε και οι εξελίξεις στα ηλεκτρονικά τρέχουν με ταχύτητες  .

Εκτιμώ ότι οι μπαταρίες λιθίου είναι πλέον ώριμες και δοκιμασμένες σε όλες τις συνθήκες.
Ήδη τόσο εσύ, έστω στις συνθήκες του λεκανοπεδίου, αλλά και ο Γιώργος τις έχετε και σε λίγο και ο Παναγιώτης.
Εκτιμώ ότι οι πρώτοι δύο είστε ευχαριστημένοι ξαναλέω έστω σε αυτές τις συνθήκες.

Για τις άλλες συνθήκες, τις ακραίες,  όταν θα αλλάξω και θα βάλω και εγώ στην χοντρούλα θα σας ενημερώσω σχετικά μιας και προσωπικά όσο κρατάνε τα πόδια μου θα ανεβαίνω στα βουνά και με ψόφο, αρκεί να μην υπάρχει η παραμικρή υπόνοια πάγου.
Θα το δούμε λοιπόν σε πρώτο χέρι στην πράξη όπως τόσα και τόσα μιας και προσωπικά τιμώ την θεωρία μιας και από εκεί ξεκινούν όλα πλην όμως προσωπικά εφαρμόζω στην πράξη για να πεισθώ και να κλείσει το θέμα.

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 28150
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 56
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης