Πρόσφατα Θέματα

HONDA NC 750 - Αλλαγή στα εμπρός τακάκια

Πήγαινε κάτω

HONDA NC 750 - Αλλαγή στα εμπρός τακάκια

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Πεμ Νοε 09, 2017 9:42 pm

Παρόλο ότι τα τακάκια φαινόντουσαν ότι έχουν ψωμί χωρίς να έχουν τελειώσει οι δείκτες φθοράς τους ένα <<τρέμουλο>> κατά τη διάρκεια πατήματος του μπροστινού φρένου υποδήλωνε πως η ώρα τους ερχότανε.


Έτσι προχώρησα στην αλλαγή τους με PREMIER κόστους 35 ευρώ στα εξής χλμ : 


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



Η μάνα   για την αλλαγή τους λέει απλά να πιέσουμε τη δαγκάνα να πάνε μέσα τα έμβολα, μετά να λύσουμε τον κάτω πείρο που συγκρατεί τα τακάκια, να βγάλουμε τα παλιά και να βάλουμε καινούργια σε ζεύγος. Μετά να λιπάνουμε την άκρη του πείρου με γράσο σιλικόνης, να τον βάλουμε στη θέση του και να σφίξουμε με την προβλεπομένη ροπή.


Προσωπικά δεν το κάνω αυτό και να πιέσω μέσα τα πιστόνια με όλη τη βρώμα πούχουνε και να μη μείνει μακροχρόνια τσιμούχα ούτε πιστόνι. Αφαιρώ όλη τη δαγκάνα λοιπόν, καθαρίζω, λιπαίνω με γράσο σιλικόνης και μετά πιέζω μέσα τα τακάκια, βάζω τα καινούργια και επανατοποθετώ πείρο και δαγκάνα στη θέση τους.


Πάμε να δούμε μερικές λεπτομέρειες.


Πρώτα τα εργαλεία που χρειαζόμαστε για τη δουλειά (προσθέστε και τα δυναμόκλειδα που ξέχασα να φωτογραφίσω : 


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



Και αρχίζει το λύσιμο.
Πρώτα η πάνω βίδα που συγκρατεί τα μαρκούτσια για να μας δώσει χέρι να δουλέψουμε άνετα στη δαγκάνα :


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



Στη συνέχεια με τη δαγκάνα τοποθετημένη λασκάρουμε τον πείρο συγκρατήσεως των τακακιών πρώτα.
Στη συνέχεια της βίδες συγκρατήσεως της δαγκάνας στις μπότες και παίρνουμε τη δαγκάνα στα χέρια μας.
Στη φωτό σημειώνονται και οι ροπές για το δέσιμο εκτός από τις βίδες και τον πείρο.
Όταν θα δέσουμε θα χρησιμοποιήσουμε δυναμόκλειδο και θα βάλουμε δύναμη 17 Nm για τον πείρο συγκρατήσεως των τακακιών και 30 Nm για τις βίδες συγκρατήσεως της δαγκάνας στις μπότες.


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



Βγάζουμε λοιπόν τη δαγκάνα από τις μπότες προσεκτικά και αφού βάλουμε πανιά για να μη γρατζουνίσουμε τη ζάντα μιας και είναι πολύ στριμωχτά τα πράματα εκεί, λύνουμε τον πείρο συγκρατήσεως των τακακιών πούναι εύκολο τώρα αφού είναι λασκαρισμένος και αφαιρούμε τα παλιά τακάκια.


Παρατηρούμε ότι η πλάκα απαγωγής θερμοκρασίας βρίσκεται στην αντίθετη πλευρά από τα πιστόνια και ότι στα πιστόνια δεν έχει αντίστοιχη.


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



Παλιό με καινούργιο δίπλα δίπλα


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



Αρχίζει το καθάρισμα. 
Εδώ μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ή νεράκι με υγρό πιάτων και μετά στέγνωμα με φύσημα ή πετσέτα ή ειδικό καθαριστικό φρένων σε σπραίυ που στεγνώνει άμεσα. 
Σήμερα χρησιμοποίησα καθαριστικό φρένων σε spray μιας και έχω :


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



Αφού έγιναν λαμπίκο, διαχωρίζεται η δαγκάνα σε δύο μέρη για λίπανση με το ειδικό γράσο σιλικόνης στις γλύστρες της, στις φούσκες και στις τσιμούχες των πιστονιών. Προσοχή δεν το παρακάνουμε :


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



Τελειώσαμε καθαρισμό - λίπανση και είμαστε έτοιμοι να βάλουμε τα νέα τακάκια και την δαγκάνα στη μπότα.
Εδώ δείτε μια λεπτομέρεια με το λαμάκι που λέγαμε ότι παίνει στην αντίθετη πλευρά από αυτή των πιστονιών της δαγκάνας.
Αυτό αποτελείται εδώ από δύο μέρη.
Το κάτω πούναι σε επαφή με το τακάκι είναι σαν χαρτί αλλά δεν είναι χαρτί, κάτι σαν κέβλαρ θυμίζει, δεν ξέρω τι ακριβώς είναι από σύσταση αλλά έτσι μιάζει. Μετά από πάνω είναι το μεταλλικό λαμάκι.


Δείτε το 
Το εσωτερικό που ακουμπάει στο τακάκι 
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



Όλο πάνω στο παλιό τακάκι :


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



Σηκώνοντας το χαρτί - κέβλαρ, τι είναι δαύτο να δούμε τα δύο μέρη :


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



Δοκιμή στο νέο τακάκι αν ταιριάζει. Μια χαρά ταιριάζει :


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



Τοποθέτηση των νέων τακακιών στη θέση τους προσέχοντας να φωλιάσουν σωστά, να μη μας φύγει κανά ελατήριο και βίδωμα του πείρου με το χέρι. Όταν πει η δαγκάνα στην μπότα θα σφίξουμε με δυναμόκλειδο. Πριν βάλουμε τον πείρο βάζουμε σε αυτόν (στην άκρη του λέει η Χόντα εγώ του κάνω μια μικρή επάλειψη όλου και βάζω και στην άκρη του) γράσο σιλικόνης : 


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



Οι φωλιές που λέγαμε 


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



Και η δαγκάνα στη θέση της :


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



Αν και δεν προβλέπεται, κανονικά προβλέπεται αλλαγή των βιδών που πιάνουν στην μπότα   εγώ βάζω μπλε κόλλα σπειρωμάτων και μετά σφίγγω με δυναμόκλειδο στις ροπές που έβαλα παραπάνω. Στη συνέχεια σφίγγουμε τον πείρο των τακακιών επίσης με δυναμόκλειδο και τέλος τοποθετούμε την βίδα - λάμα στηρίξεως των μαρκουτσιών πούχαμε βγάλει για να δουλέψουμε.


Πιέζουμε τη μανέτα των φρένων μέχρι να τη νιώσουμε ξανά σκληρή και είμαστε έτοιμοι.


Και σε άλλα με υγεία !
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 27833
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 56
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: HONDA NC 750 - Αλλαγή στα εμπρός τακάκια

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Πεμ Νοε 09, 2017 9:48 pm

Και μερικές φωτό των μάνα τακακιών για όποιον ενδιαφέρεται και η κατάστασή τους όταν βγήκαν .
Εδώ να σημειώσουμε ότι αλλού διάβασα ότι αλλάζονται όταν είναι κάτω των 2 χιλιοστών και αλλού όταν χαθούν οι δείκτες φθοράς.
Καλό είναι όταν πλησιάζουν στο τέλος όπως εδώ οι δείκτες φθοράς αλλά πριν φτάσουν σε αυτό να τα αλλάζουμε.
Θα δείτε παρακάτω πόσα χιλιοστά είναι παρόλο ότι οι δείκτες φθοράς δεν είναι εξαφανισμένοι :


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 27833
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 56
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης