Έρευνα: Διάρκεια ζωής μπαταρίας στο NC

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Έρευνα: Διάρκεια ζωής μπαταρίας στο NC

Δημοσίευση από Ste7ios Την / Το Παρ Ιαν 06, 2017 7:17 pm

Οι περισσότεροι απο εμάς έχουν την αίσθηση οτι οι μπαταρίες στο NC δεν κρατάνε όσο πρέπει.

Έτσι λοιπόν, με ένα σύντομο ερωτηματολόγιο προσπαθώ να ξεκαθαρίσω τι συμβαίνει, συλλέγοντας μερικά δεδομένα που έχουν να κάνουν με τη διάρκεια ζωής και παράγοντες που την επιρρεάζουν.

Μπορείτε να στείλετε μία απάντηση ανά μπαταρία.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
avatar
Ste7ios

Αριθμός μηνυμάτων : 1044
Ημερομηνία εγγραφής : 17/05/2016
Ηλικία : 42
Τόπος : Athens

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Έρευνα: Διάρκεια ζωής μπαταρίας στο NC

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Παρ Ιαν 06, 2017 7:47 pm

Πάρα πολύ ωραία δουλειά Στέλιο !

Εγώ δυστυχώς για την έρευνα ευτυχώς για την τσέπη μου ακόμα δεν μπορώ να συμβάλλω μιας και δεν έχω αλλάξει ακόμη και εκτιμώ και κανένα από τα 2016 LED φώτων μοντέλα, μιας και είναι πολύ νέα για να έχουν αλλάξει.

Υπόψη όμως για όταν έρθει η ώρα και θα συμπληρωθεί αναλόγως.

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 26497
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Έρευνα: Διάρκεια ζωής μπαταρίας στο NC

Δημοσίευση από Ste7ios Την / Το Παρ Ιαν 06, 2017 7:50 pm

Υπομονή! Very Happy
avatar
Ste7ios

Αριθμός μηνυμάτων : 1044
Ημερομηνία εγγραφής : 17/05/2016
Ηλικία : 42
Τόπος : Athens

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Έρευνα: Διάρκεια ζωής μπαταρίας στο NC

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Παρ Ιαν 06, 2017 8:02 pm

Ste7ios έγραψε:Υπομονή! Very Happy
Καλά όχι ότι θα με χαλάσει αν το συμπληρώσω πολύ αργά ε ?

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 26497
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Έρευνα: Διάρκεια ζωής μπαταρίας στο NC

Δημοσίευση από Ste7ios Την / Το Παρ Ιαν 06, 2017 9:21 pm

Το μόνο σίγουρο!
avatar
Ste7ios

Αριθμός μηνυμάτων : 1044
Ημερομηνία εγγραφής : 17/05/2016
Ηλικία : 42
Τόπος : Athens

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Έρευνα: Διάρκεια ζωής μπαταρίας στο NC

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Τετ Ιουλ 05, 2017 10:06 am

Εδώ δεν είχαμε κάποιο update αλλά σίγουρα δεν αρμενίζουμε στραβά αν ο γυαλός είναι στραβός όπως φαίνεται ΕΔΩ (λινκ). 


Πολύ ωραίο θέμα και ολοκληρωμένο με το update του και τα πάντα όλα.
ΕΥΓΕ στον συντάκτη, αυτά είναι θεματάρες που κάνουν ωραία τα φόρουμ αλλιώς είναι απλά κάποια από τα πολλά μπάζα - σκουπίδια του διαδικτύου που χάνεις άσκοπα τον χρόνο σου!

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 26497
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Έρευνα: Διάρκεια ζωής μπαταρίας στο NC

Δημοσίευση από Ste7ios Την / Το Τετ Ιουλ 05, 2017 11:29 am

Καλό θέμα αλλά τελικά χωρίς να βρεθεί στα σίγουρα ο ένοχος. Είναι κάποιες περιπτώσεις που είναι εξαιρετικά δύσκολο να τις πιάσεις. Θέλουν γνώσεις, εμπειρία και ίσως τύχη...

Κάποιες μπαταρίες LFP έχουν τέτοιο κύκλωμα προστασίας ενσωματωμένο, καθώς αν υποεκφορτιστούν τις χάνεις...

Το όριο που δίνουν στο κύκλωμα αυτό είναι όντως πολύ χαμηλό. Ανταποκρίνεται στις απλές υγρές μπαταρίες, όχι σε AGM. Ακόμη και το 12,2V μπορεί να είναι χαμηλό για τις Yuasa / Varta που παίζουν ψηλότερα. (12,5V = 50% SoC, 12V = άδεια). Θα έπρεπε να είναι εύκολα ρυθμιζόμενο απο το χρήστη...

Κάπου είναι καλή ιδέα, κάπου δεν είναι... Προσθέτεις ακόμη μια πολυπλοκότητα που μπορεί με τη σειρά της να βγάλει προβλήματα. Επίσης συμβάλει λίγο στην εκφόρτιση της μπαταρίας.

Με το δικό μας εδώ, το δείγμα δεν ήταν αρκετά μεγάλο για να βγουν ασφαλή συμπεράσματα, και έτσι δεν μπόρεσαν να βγουν κάποιες συσχετίσεις.

Γενικά πάντως φαίνεται να επαληθεύεται πλήρως ο,τι ξέρουμε απο την τεκμηριωποίηση αυτών των μπαταριών. Θερμοκρασία (>25°C), και οι σύντομες διαδρομές ειδικά εντός πόλης είναι οι κύριοι λόγοι που ψοφάει μια μπαταρία πολύ πιο σύντομα απο οτι προβλέπεται.

Θα δω μήπως βγάλω μερικά αποτελέσματα...
avatar
Ste7ios

Αριθμός μηνυμάτων : 1044
Ημερομηνία εγγραφής : 17/05/2016
Ηλικία : 42
Τόπος : Athens

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Έρευνα: Διάρκεια ζωής μπαταρίας στο NC

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Τετ Ιουλ 05, 2017 1:47 pm

Εγώ είδα - κατάλαβα ότι ο ανορθωτής δεν τα λέει καλά και όχι η μπαταρία.

Τέλος πάντων αφού και  τα δείγματα της έρευνας δεν είναι της προκοπής για αξιόλογα συμπεράσματα θα δούμε από τα δικά μας και έτσι θάχουμε ιδία αντίληψη πούναι κατά τη γνώμη μου η καλύτερη όλων.

Προσωπικά πάντως παίρνω μαζί και το jump starter σε μεγάλα ταξίδια και γιαυτό το πήρα εκτός από την μεγάλη ακινησία του αμαξιού μιας και το μοτό πλέον μένει και αυτό πολύ καιρό ακίνητο αφού παίζει το σκουτ. Και αυτός έτσι γύρισε. 

Εκτιμώ δε ότι μετά από τα στάνταρ που παρουσίασε κυρίως το πρώτο μοντέλο - γενιά ήτοι το θεματάκι με τις μπαταρίες και κατ' επέκταση αλλά όχι μόνο μιας και υπήρξε και μηχανική αστοχία στις εναλλαγές του DCT μικρού κόστους βέβαια με τις παύλες κλπ, στα νεότερα μοντέλα θάχουν διορθωθεί οπότε μάλλον δεν θα δούμε τίποτα αλλά εποικοδομητική κουβέντα να γίνεται, νάχουμε υπόψη μας τι παίζει ούτως ώστε να λαμβάνουμε τα μέτρα που μπορούμε. Wink

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 26497
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Έρευνα: Διάρκεια ζωής μπαταρίας στο NC

Δημοσίευση από Ste7ios Την / Το Τετ Ιουλ 05, 2017 9:22 pm

Η περίπτωση που περιγράφει είναι τελείως διαφορετικό πράγμα από την διάρκεια ζωής.


Αναφέρει για ξαφνικό άδειασμα της μπαταρίας εντός 12 ωρών & σε κάποιους εντός δύο ημερών. Πιθανώς και πολύ λιγότερο, μπορεί να συνέβη ακόμη εντός και μιας ώρας...

Δεν έχει βρει την αιτία. Υποθέτει. Και απλώς κάνει μια κίνηση που μπορεί να προστατέψει την μπαταρία. Γενικώς δεν ξέρουμε τίποτα για την αιτία του προβλήματος...

Γνώμη μου (που θα προσπαθήσω να διασταυρώσω με ηλεκτρονικό και μπαταριολόγο) ότι αν ήταν πρόβλημα του R/R τότε θα το είχε συνέχεια. Είναι μια χαζή συσκευή, δεν έχει μηχανικά μέρη, δεν ελέγχεται από την PCM... Μπαίνουν οι τρεις φάσεις της γεννήτριας, βγαίνει συνεχές ρεύμα (+/-) και τέλος. Επίσης υπάρχουν δίοδοι για να μην μπορεί να περάσει ρεύμα αντίστροφα, δεν μπορεί να υπάρξει διαρροή από την μπαταρία προς τον R/R...

Αν είχε χαλάσει κάποια δίοδος, το πρόβλημα θα το είχε συνέχεια. Όταν χαλάσει μια δίοδος είναι μόνιμο.

Μια μέτρηση για παρασιτικά φορτία θα έδειχνε καθαρά το πρόβλημα, και θα ήταν μάλιστα και πολύ αυξημένα, αν δεν είχε και άλλα σοβαρότερα προβλήματα με τα ρεύματα...


Ποιο πολύ μου κάνει να κόλλησε κάτι π.χ. κάποιο ρελέ που θα έπρεπε να κλείνει με τον διακόπτη στο OFF ή κάτι ηλεκτρονικό ίσως από την PCM...

Αν ήταν BMW θα ήμουν βέβαιος ότι θα ήταν κάτι τέτοιο! Very Happy (Είναι γνωστό πρόβλημα σε κάποια μοντέλα, που κάποιες φορές αφήνει ανοικτά διάφορα στο CAN bus! Very Happy Το έλυσαν με διόρθωση του firmware...)


Για αυτό επιμένω ότι το πιο χρήσιμο όργανο είναι ένα μόνιμο volt-όμετρο που μπορείς να το βλέπεις συνέχεια. Αν υπάρξει πρόβλημα στο σύστημα φόρτισης μπορείς να το αντιληφθείς έγκαιρα, όπως και τι γίνεται με τη μπαταρία κατά το ξεκίνημα. Αν δεις κάποια στιγμή μεγάλες αποκλείσεις από τις τάσεις που έχεις συνήθως τότε ξέρεις ότι κάτι δεν είναι ok...
avatar
Ste7ios

Αριθμός μηνυμάτων : 1044
Ημερομηνία εγγραφής : 17/05/2016
Ηλικία : 42
Τόπος : Athens

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Έρευνα: Διάρκεια ζωής μπαταρίας στο NC

Δημοσίευση από Ste7ios Την / Το Τετ Ιουλ 05, 2017 9:32 pm

Τα αποτελέσματα
avatar
Ste7ios

Αριθμός μηνυμάτων : 1044
Ημερομηνία εγγραφής : 17/05/2016
Ηλικία : 42
Τόπος : Athens

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Έρευνα: Διάρκεια ζωής μπαταρίας στο NC

Δημοσίευση από nks1967 Την / Το Πεμ Ιουλ 06, 2017 7:46 am

Ευχαριστούμε για την ενημέρωση.
Πολύ καλή έρευνα, αν και νομίζω ότι το αποτέλεσμα, ότι στις κρύες χώρες σε σχέση με τις ζεστές κρατάει περισσότερο η μπαταρία, είναι λάθος. Έχει αναφερθεί ότι οι περισσότεροι χρησιμοποιούν στις κρύες χώρες φορτιστές, άρα το αποτέλεσμα είναι κατά την άποψή μου λάθος. Θα έπρεπε να υπάρχει ξεχωριστό κομμάτι γιαυτούς που χρησιμοποιούν φορτιστές και γιαυτούς που δεν χρησιμοποιούν στις κρύες χώρες, τότε το αποτέλεσμα θα ήταν σωστό. Δεν μπορούμε να πούμε ότι σε κρύο κλίμα κρατάνε οι μπαταρίες περισσότερο.

Όλοι γνωρίζουμε (είτε από προσωπική, είτε από γνωστό, είτε από τα λεγόμενα "μαστόρια") ότι τον χειμώνα οι μπαταρίες ζορίζονται περισσότερο και τότε είναι που "πεθαίνουν" συχνότερα.
Στο παλιό μου μηχανάκι και για διαδρομές μικρές μέσα στην πόλη, όταν η θερμοκράσία έπεφτε κάτω των 10 βαθμών, η μπαταρία άρχιζε να δείχνει σημεία κόπωσης, μάλιστα σε έναν χειμώνα την φόρτισα περίπου 4 φορές, μόλις έπιαναν οι ζέστες η μπαταρία ήταν σαν καινούργια, το ίδιο συνέβαινε τον επόμενο χειμώνα.
Πληροφοριακά το μηχανάκι μετά από 6 χρόνια φοράει ακόμα την μαμά μπαταρία και ο χειμώνας που πέρασε ήταν ο 2ος που φορτίστηκε περίπου 3-4 φορές ενώ τα καλοκαίρια καμία.
Όπως και νάχει όμως και πάλι ευχαριστούμε.
avatar
nks1967

Αριθμός μηνυμάτων : 370
Ημερομηνία εγγραφής : 12/11/2015
Ηλικία : 49
Τόπος : ΑΘΗΝΑ

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Έρευνα: Διάρκεια ζωής μπαταρίας στο NC

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Πεμ Ιουλ 06, 2017 7:53 am

 ΕΥΓΕ Στέλιο για τον κόπο σου, για τον χρόνο που αφιέρωσες και για την πλήρη έρευνά σου ! 
Σε ευχαριστούμε φίλε μου ιδιαιτέρως για όλα τα παραπάνω.

Σίγουρα αν υπήρχε μεγαλύτερη συμμετοχή θα έβγαιναν περισσότερα συμπεράσματα και ποιο σίγουρα, αλλά και με αυτά παίρνουμε μια εικόνα.

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 26497
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Έρευνα: Διάρκεια ζωής μπαταρίας στο NC

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Πεμ Ιουλ 06, 2017 8:18 am

nks1967 έγραψε:Ευχαριστούμε για την ενημέρωση.
Πολύ καλή έρευνα, αν και νομίζω ότι το αποτέλεσμα, ότι στις κρύες χώρες σε σχέση με τις ζεστές κρατάει περισσότερο η μπαταρία, είναι λάθος. Έχει αναφερθεί ότι οι περισσότεροι χρησιμοποιούν στις κρύες χώρες φορτιστές, άρα το αποτέλεσμα είναι κατά την άποψή μου λάθος. Θα έπρεπε να υπάρχει ξεχωριστό κομμάτι γιαυτούς που χρησιμοποιούν φορτιστές και γιαυτούς που δεν χρησιμοποιούν στις κρύες χώρες, τότε το αποτέλεσμα θα ήταν σωστό. Δεν μπορούμε να πούμε ότι σε κρύο κλίμα κρατάνε οι μπαταρίες περισσότερο.

Όλοι γνωρίζουμε (είτε από προσωπική, είτε από γνωστό, είτε από τα λεγόμενα "μαστόρια") ότι τον χειμώνα οι μπαταρίες ζορίζονται περισσότερο και τότε είναι που "πεθαίνουν" συχνότερα.
Στο παλιό μου μηχανάκι και για διαδρομές μικρές μέσα στην πόλη, όταν η θερμοκράσία έπεφτε κάτω των 10 βαθμών, η μπαταρία άρχιζε να δείχνει σημεία κόπωσης, μάλιστα σε έναν χειμώνα την φόρτισα περίπου 4 φορές, μόλις έπιαναν οι ζέστες η μπαταρία ήταν σαν καινούργια, το ίδιο συνέβαινε τον επόμενο χειμώνα.
Πληροφοριακά το μηχανάκι μετά από 6 χρόνια φοράει ακόμα την μαμά μπαταρία και ο χειμώνας που πέρασε ήταν ο 2ος που φορτίστηκε περίπου 3-4 φορές ενώ τα καλοκαίρια καμία.
Όπως και νάχει όμως και πάλι ευχαριστούμε.  
Τα bold - κόκκινα θα με βρουν και εμένα σύμφωνο από την 39ετή εμπειρία μου στα δίκυκλα.
Τον χειμώνα πεθαίνουν οι μπαταρίες και όχι το καλοκαίρι, πάντα σε εμένα τουλάχιστον.

Βέβαια αυτό δεν υποβαθμίζει την άριστη προσπάθεια σε καμία περίπτωση.

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 26497
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Έρευνα: Διάρκεια ζωής μπαταρίας στο NC

Δημοσίευση από Ste7ios Την / Το Πεμ Ιουλ 06, 2017 11:24 am

Σε αυτό υπάρχει μια σύγχυση. Στο κρύο πέφτει η απόδοση τους, δίνουν λιγότερο ρεύμα γιατί η ηλεκτροχημική αντίδραση που συντελείται γίνεται πιο αργή, για τον ίδιο λόγο όμως μειώνεται και η φθορά τους. Η θειίκωση σχηματίζεται πιο αργά, όπως καθυστερεί και η διάβρωση του πλέγματος. Για τον ίδιο λόγο είναι και πολύ πιο αργή και η αυτοεκφόρτιση...

Όπως εξηγώ στο κείμενο, λόγο του ξεχειμωνιάσματος, που δεν χρησιμοποιούνται αρκετούς μήνες κατά τον χειμώνα, κάνουν και λιγότερους κύκλους φόρτισης, που συμβάλει επίσης στην μικρότερη φθορά.

Συνοψίζοντας, μπορεί να δυσκολεύεται να αποδόσει στο κρύο αλλά ζει περισσότερο.

Σε νούμερα όταν δυσκολεύεται αυτό σημαίνει οτι η χωρητικότητα έχει πέσει κάτω από το 50% της ονομαστικής της χωρητικότητας, που σε μια Yuasa αντιστοιχεί σε 12,5V.

Επανέρχομαι όταν θα είμαι μπροστά σε υπολογιστή.
avatar
Ste7ios

Αριθμός μηνυμάτων : 1044
Ημερομηνία εγγραφής : 17/05/2016
Ηλικία : 42
Τόπος : Athens

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Έρευνα: Διάρκεια ζωής μπαταρίας στο NC

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Πεμ Ιουλ 06, 2017 11:51 am

Στην πράξη στο κρύο είναι που δεν θα πάρει ποτέ μπροστά και δεν θα γυρίσει τη μίζα και κατ' επέκταση δεν θα δουλέψει τα διάφορα ηλεκτρονικά φίλε μου.
Αντικείμενο πολλάκις διδαχθέν και πολλάκις παθόντες.

Θεωρητικά ναι μαζί σου αλλά στην πράξη και αντικειμενικά αυτό συμβαίνει ασχέτως των θεωρητικών.

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 26497
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Έρευνα: Διάρκεια ζωής μπαταρίας στο NC

Δημοσίευση από Ste7ios Την / Το Πεμ Ιουλ 06, 2017 7:53 pm

Υπάρχει κάτι που ΔΕΝ έχετε καταφέρει AKOMA να δείτε.

Η ΑΠΟΔΟΣΗ της μπαταρίας πέφτει με το κρύο, δεν διαφωνεί κανείς. Έτσι είναι. Πρέπει όμως να δουλεύει σε σοβαρό κρύο, να ξεκινάει έναν κινητήρα ακόμη και αν δεν το κάνει με σπιρτάδα. Και δουλεύει.

Πρέπει να σου δίνει περίπου τα ampere που αναγράφει μέχρι τους -18°C (αυτό σημαίνει CCA - Cold Cranking Amps).

Η ΑΠΟΔΟΣΗ πέφτει όμως ΚΑΙ με την ΦΘΟΡΑ της μπαταρίας.

Τα CCA αυτά η μπαταρία μπορεί να τα δώσει μέχρι η ΦΘΟΡΑ να φτάσει το 50%. Αυτή τη ΦΘΟΡΑ την βλέπουμε μέσω της χωρητικότητας που πέφτει σταδιακά, και αυτή μέσω της τάσης ανοικτού κυκλώματος (Open Circuit Voltage (OCV) - δηλαδή μετράμε με τη μπαταρία ασύνδετη).

Η ΦΘΟΡΑ επιταχύνεται ή επιβραδύνεται ανάλογα με την θερμοκρασία.

Αυτό που ξέρουμε (από πειράματα) είναι το εξής:

Για κάθε αύξηση 8℃ πάνω από τους 25℃ η ζωή μιας μπαταρίας πέφτει στο μισό.

Όταν εμείς εδώ τον 2ο χρόνο έχεις π.χ. 10% - 15% φθορά, ο σύντροχος που ζει σε μια ψυχρή περιοχή έχει περί τα 5% φθορά.

Όταν αυτός τον 5ο χρόνο θα έχει 25% φθορά εμείς εδώ έχουμε αλλάξει μπαταρία στην καλύτερη... Κάθε χρόνο θα χρειάζεται περισσότερος κόπος για να ξεκινήσει η μπαταρία, αλλά θα ξεκινάει.

Υπάρχουν και χειρότερα βεβαίως όπως οι σύντροχοι της Ταϊλάνδης που ο μ.o. χρόνου ζωής των μπαταριών τους είναι στα 3 χρόνια, ακόμη και με την χρήση συντηρητή.

Ελπίζω να έγινε κατανοητό τώρα.

Για αυτό και ο κανόνας ή μάλλον η σύσταση που υπάρχει είναι οι μπαταρίες εκκίνησης (SLI) να αντικαθίστανται όταν φτάνουν στο 50% της ονομαστικής τους χωρητικότητας.

Εμείς εδώ τη σκαπουλάρουμε για λίγο από τον κανόνα καθώς σοβαρό κρύο δεν έχουμε. Αλλά κάποιο παγωμένο πρωινό μπορεί να μας την κάνει την έκπληξη... Όταν βλέπεις στη Yuasa μας τάση κάτω από 12,5V ε τότε πρέπει να περιμένεις ότι κάποια στιγμή θα στην κάνει.

Αν βέβαια μπουν στην μέση και άλλες ανάγκες εκτός της εκκίνησης, όπως ο χρόνος που θέλουμε να μπορεί να λειτουργήσει ένας συναγερμός (και φυσικά να ξεκινάει μετά και ο κινητήρας), τότε αυτό το όριο είναι μικρότερο.


Και να ξεκαθαρίσω κάτι: ο σκοπός αυτής της δημοσκόπησης δεν ήταν να δείξω τίποτα από αυτά που συζητάμε εδώ.

Αυτά είναι ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΑ, αδιαμφισβήτητα, έχουν γίνει από άλλους εδώ και χρόνια. 158 χρόνια από τον Gaston Planté που τις ανακάλυψε ήταν αρκετά για να μάθουμε τα πάντα...

Αυτό που έψαχνα ήταν κάποια συσχέτιση της διάρκειας ζωής το χειροκίνητο κιβώτιο, και το DCT. Αν οι πολύ χαμηλές στροφές συμβάλουν στην μειωμένη διάρκεια ζωής της μπαταρίας αφού είναι πιο δύσκολo έτσι η μπαταρία να φτάσει στην πλήρωση στον χρόνο που μετακινούμαστε συνήθως...


Και σχετικά με τους συντηρητές: Ο συντηρητής έρχεται να καλύψει την απώλεια φορτίου από την αυτοεκφόρτιση ή και την ελλιπή φόρτιση από το όχημα. Προσπαθεί να την κρατήσει ΣΥΝΕΧΩΣ ΠΛΗΡΩΣ ΦΟΡΤΙΣΜΕΝΗ ώστε να πάψει το φαινόμενο της θειίκωσης που είναι ένας από τους κυριότερους λόγους φθοράς.

Όσο πέφτει η θερμοκρασία τόσο μειώνεται και η αυτοεκφόρτιση, και όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία τόσο αυξάνει...

Η Yuasa για τις σφραγισμένες της (VRLA) μας δίνει τα εξής: Στους 0°C σε 6 μήνες χάνει το 10% του φορτίου της, στους 25°C σε 6 μήνες χάνει το 30% του φορτίου της, και στους 40°C χάνει το 50% του φορτίου της στους 4,5 μήνες...


Παθόντες Σάββα γιατί όλοι βλέπουν ένα μαύρο βαρύ κουτί. Ελάχιστοι μπορούν να πουν σε τι κατάσταση είναι η μπαταρία τους ώστε να την αντικαταστήσουν όταν πρέπει. Οι περισσότεροι πρώτα μένουν και μετά την αλλάζουν...
avatar
Ste7ios

Αριθμός μηνυμάτων : 1044
Ημερομηνία εγγραφής : 17/05/2016
Ηλικία : 42
Τόπος : Athens

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Έρευνα: Διάρκεια ζωής μπαταρίας στο NC

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Πεμ Ιουλ 06, 2017 9:02 pm

Εννοείται πως το σύνολο αφού μείνει την αλλάζει και έτσι και συμβεί αυτό σε κανά μαύρο όρος και άγριο βουνό..... Ευτυχώς ανακαλύφθηκαν τα ελαφρά - μικρού μεγέθους jump starters !  cheers cheers cheers

Με την Ταυλάνδη όμως απορώ.
Έχει τροπικό κλίμα και πολύ υγρασία νομίζω. Άραγε να παίζει ρόλο ΚΑΙ η υγρασία και να μπαίνει και αυτή στην εξίσωση ?

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 26497
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Έρευνα: Διάρκεια ζωής μπαταρίας στο NC

Δημοσίευση από Ste7ios Την / Το Πεμ Ιουλ 06, 2017 9:37 pm

Γιατί απορείς; 12 μήνες έχουν θερμοκρασίες στους 32°C, με μέσες υψηλές τους 32°C, και μέσες χαμηλές τους 22°C. Μέσες... Έχουν και κάτι υψηλές πολύ κοντά στους 40°C για αρκετές ημέρες.

Είναι σχεδόν πάντα 8°C έως και 15°C πάνω από τους 25°C,

Για το κλίμα τους είναι καταλληλότερες οι κλασικές, ανοικτού τύπου, γιατί οι VRLA στεγνώνουν ενώ στις άλλες μπορείς πάντα να συμπληρώνεις υγρά αλλά και να κάνεις εξισορρόπηση στοιχείων (equalization) για να σπάσεις τους κρυστάλλους της θειίκωσης.

Δυστυχώς όμως δεν έχουμε επιλογή. Θα χρειαζόταν μια κλασική πολύ μεγαλύτερη από την YTZ12/14S για να αποδώσει αυτά τα CCA. Δυστυχώς δεν ξέρω πως αποδίδουν οι LFP σε τόσο θερμά κλίματα. Ίσως είναι πολύ καλή εναλλακτική...

Η υγρασία όχι δεν παίζει κανέναν ρόλο.

Τα jump starters πρέπει να είναι τελευταία λύση, και για περιπτώσεις τύπου ξέχασα τα φώτα ανοικτά και άδειασε, και πάλι...

Μια μπαταρία σε κακή κατάσταση δεν είναι μόνο ότι θα σε αφήσει, αλλά δεν κάνει καλά ακόμη μία δουλειά: να φιλτράρει τις αιχμές από το σύστημα φόρτισης (το ρεύμα που βγαίνει από τον R/R δεν είναι τέλειο συνεχές).

Και γενικώς με το jump starting ταλαιπωρούμε το σύστημα φόρτισης που δεν είναι σχεδιασμένο να φορτίζει μια άδεια μπαταρία αλλά να τη συντηρεί.
avatar
Ste7ios

Αριθμός μηνυμάτων : 1044
Ημερομηνία εγγραφής : 17/05/2016
Ηλικία : 42
Τόπος : Athens

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Έρευνα: Διάρκεια ζωής μπαταρίας στο NC

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Πεμ Ιουλ 06, 2017 9:49 pm

OK για την Ταϊλάνδη, εμπίπτει στο θέμα ζέστη λοιπόν.

Για το jump starter όμως ας κάνει ότι θέλει, άμα τυχόν μείνει κάποιος σε συνθήκες πούχω ζήσει προσωπικά όπως και αρκετοί που γυρνοβολάνε δω μέσα και όχι μόνο, το να περιμένεις την οδική 5 ώρες (στην καλή περίπτωση που θάρθει..) στο βουνό για μια μπαταρία είναι μεγίστη πίκρα και όταν αρχίζουν να σε εγκαταλείπουν αυτοί που νόμιζες ως σύντροχους εκεί να δεις τι ωραία είναι...να μου λείπει φίλε μου, μαζί και άγιος ο Θεός λέμε να γυρίσω σε πολιτισμό και μετά βλέπουμε οτιδήποτε άλλο.

Μακάρι να υπήρχε τέτοια λύση και με άλλες στραβές. Κείνη την ώρα δεν σκέφτεσαι ούτε σύστημα φορτίσεως ούτε τίποτα, άσε που τόσος κόσμος τα χρησιμοποιεί μην πω τι έχω δει σε μεταχείρο που ΣΥΝΕΧΕΙΑ με τέτοια τα βάζουν μπρος σε δοκιμές κλπ και αν και εφόσον το πάρει ο πελάτης τότε και μόνο τότε αλλάζουν μπαταρίες. Ε αυτά όλα θάπρεπε νάναι νεκρά από σύστημα φορτίσεως άμεσα μετά. Και όμως δεν είναι. Στην πράξη πάντα μιλώ προσωπικά και όχι θεωρητικά.

Τα παραπάνω βέβαια εφόσον συμβεί το απρόβλεπτο - αναπάντεχο χωρίς προειδοποίηση γιατί άμα έχει υπάρξει προειδοποίηση και ξεκινήσεις για βόλτα τότε συγγνώμη αλλά χαρακτηρίζεσαι ανεγκέφαλος και θελές τα και παθές τα.

Αυτά τα εργαλεία είναι καλά μην τα δαιμονοποιούμε άνευ λόγου και αιτίας, είναι εργαλεία έκτακτης ανάγκης όπως τα μακαρόνια κλπ επισκευής ελαστικών που προορίζονται στο να σε γυρίσουν πίσω αλλά δεν είναι ότι καλύτερο κλπ.

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 26497
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Έρευνα: Διάρκεια ζωής μπαταρίας στο NC

Δημοσίευση από Ste7ios Την / Το Πεμ Ιουλ 06, 2017 10:36 pm

Θέλω να πω δεν είναι ανάγκη να φτάσεις σε αυτό το σημείο. Να μείνεις από γερασμένη μπαταρία.

Σε περίπτωση αναπάντεχου αδειάσματος, ναι, δεν το συζητάω σε αυτές τις συνθήκες. Για αυτό άλλωστε και εγώ έχω ένα τέτοιο μαραφέτι στα ταξίδια.

Άμεσα δεν βγαίνουν προβλήματα. Βγαίνουν σε βάθος χρόνου σε πηνία ή R/R. Αλλά τι να κάνεις...

Αν δεν πρόκειται να κρατήσεις και ένα όχημα για καιρό δεν σε ενδιαφέρει καν...

Το τυφλό jump starting έχει ένα πρόβλημα που και εγώ το ξεχνάω. Δεν ξέρεις αν έχει κοπεί στοιχείο, σπάνιο αλλά συμβαίνει. Σε αυτή την περίπτωση, αν η τάση είναι σχεδόν μηδενική, δεν το προσπαθείς καν.
avatar
Ste7ios

Αριθμός μηνυμάτων : 1044
Ημερομηνία εγγραφής : 17/05/2016
Ηλικία : 42
Τόπος : Athens

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Έρευνα: Διάρκεια ζωής μπαταρίας στο NC

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Πεμ Ιουλ 06, 2017 10:53 pm

Και όμως....έχω έρθει με σχεδόν  κομμένο στοιχείο - βραχυκυκλωμένο από τα 3-5 πηγάδια και παραπάνω.
Ήρθα πάρκαρα και ...δεν ξαναπήρε μπρος.

Μέχρι τότε μια χαρά όλα, μπαταρία 7 μηνών παρακαλώ χωρίς κανένα δείγμα - προειδοποίηση πριν το ταξίδι.
Δεν λέω τίποτα που να μην προέρχεται από εμπειρία - πράξη.

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 26497
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης