Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών ABS και σχετικά με αυτό.

Πήγαινε κάτω

Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών ABS και σχετικά με αυτό.

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Τρι Ιαν 06, 2015 7:52 pm

Εδώ θα γράφουμε ότι αφορά το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών, το γνωστό σε όλους μας πλέον ABS.

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 27440
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 56
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών ABS και σχετικά με αυτό.

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Τρι Ιαν 06, 2015 7:54 pm

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Μονάδα ABS από Beverly 350. Βρίσκεται στο εμπρός μέρος του σκούτερ, ακριβώς πίσω από τη μάσκα. Στη μονάδα φτάνουν τα σωληνάκια που ξεκινούν από τις μανέτες των φρένων και μεταφέρουν την υδραυλική πίεση που ασκεί ο οδηγός στις εισόδους 1 και 4 . Υπό νορμάλ συνθήκες η πίεση μεταδίδεται αυτούσια στις εξόδους 2 και 3 αντίστοιχα κι από κει δυο άλλα σωληνάκια τη μεταφέρουν στις δαγκάνες των φρένων. Σε αυτή την περίπτωση, το ABS είναι σαν να μην υπάρχει. Ας υποθέσουμε τώρα πως το ABS διαπιστώνει την τάση ενός εκ των δύο τροχών να μπλοκάρει (π.χ. λόγω ολισθηρού οδοστρώματος ή φρεναρίσματος πανικού). Τότε μια ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα κλείνει την είσοδο της πίεσης του φρένου του αντίστοιχου τροχού (άρα απομονώνει τη μανέτα) και ταυτόχρονα ανοίγει μια δεύτερη ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα εκτόνωσης της πίεσης, προς ένα εσωτερικό δοχείο υγρών φρένων. Με τον τρόπο αυτό, η πίεση στη δαγκάνα μειώνεται στιγμιαία, αποτρέποντας το μπλοκάρισμα του τροχού. Μόλις ο τροχός αρχίσει να επιταχύνει ξανά, οι βαλβίδες επανέρχονται στην προηγούμενη θέση τους κι έτσι η πίεση μεταδίδεται από τη μανέτα στη δαγκάνα κανονικά. Αν υπάρξει και πάλι τάση μπλοκαρίσματος, επαναλαμβάνεται ο ίδιος κύκλος. Η πλακέτα του ABS (ενσωματωμένη στη μονάδα, πίσω από το μαύρο κάλυμμα) αντιλαμβάνεται την τάση ενός τροχού να μπλοκάρει μετρώντας και συγκρίνοντας συνεχώς τις ταχύτητες περιστροφής των τροχών. Αν «διαπιστώσει» απότομη επιβράδυνση ενός εκ των δύο (κάτι που δείχνει ότι επέρχεται μπλοκάρισμα), ξεκινάει τον κύκλο αντιμπλοκαρίσματος που περιγράψαμε παραπάνω, ενεργοποιώντας τις κατάλληλες βαλβίδες. Οι ταχύτητες περιστροφής των τροχών μετριούνται από ειδικούς μαγνητικούς αισθητήρες, οι οποίοι βρίσκονται στο κέντρο τους (βλ. φωτος δεξιά).
Λογική απορία: Πού πηγαίνει το υγρό που σταδιακά συσσωρεύεται στο εσωτερικό δοχείο της μονάδας όσο λειτουργεί το ABS εκτονώνοντας την πίεση; Επανεισέρχεται «βίαια» στο υδραυλικό κύκλωμα, μέσω μιας ηλεκτρικής αντλίας η οποία ενεργοποιείται κατά τη διάρκεια λειτουργίας του (σ’ αυτήν οφείλεται το κλώτσιμα της μανέτας, αλλά και ο θόρυβος που ακούγεται όταν δουλεύει το ABS).



ΠΗΓΗ : MOTOLAB

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 27440
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 56
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών ABS και σχετικά με αυτό.

Δημοσίευση από Stelios XC Την / Το Τρι Ιαν 06, 2015 10:51 pm

Παρά πολύ ενδιαφέρον !! Εμπλουτιζω σιγά-σιγά τις γνώσεις μου τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο ..
avatar
Stelios XC

Αριθμός μηνυμάτων : 336
Ημερομηνία εγγραφής : 19/07/2013
Ηλικία : 24
Τόπος : Αθηνα

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών ABS και σχετικά με αυτό.

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Τετ Ιαν 07, 2015 1:13 am

Και το πως δουλεύει το συνδυασμένο σύστημα αντιμπλοκαρίσματος της Χόντα ήτοι το C-ABS (Combined ABS System) που από σκούτερ υπάρχει στο SH 300 για παράδειγμα :










Η διαφορά στα σκούτερ είναι ότι το φρένο βρίσκεται (το πίσω συνδυασμένο) στην αριστερή μανέτα αντί του ποδόφρενου που φαίνεται στα βίντεο.


Η διαφορά έναντι του παραπάνω του Μπέβερλυ είναι ότι συνδυασμένο σημαίνει πως πατώντας μόνο το πίσω φρένο αρχικά ενεργοποιείται το πίσω φρένο αλλά πατώντας περισσότερο τη μανέτα μέσω βαλβίδας  ενεργοποιείται και  το μεσαίο πιστόνι (για το SH 300) της τριπίστονης δαγκάνας του εμπρός φρένου.


Στο βίντεο η βαλβίδα αυτή ονομάζεται βαλβίδα καθυστερήσεως ή DELAY VALVE.

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 27440
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 56
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Ο συγγραφέας αυτού του μηνύματος έχει αποκλειστεί απο το φόρουμ - Δείτε το μήνυμα

Απ: Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών ABS και σχετικά με αυτό.

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Τετ Μαρ 11, 2015 8:11 am

 Απορώ...υπάρχουν ακόμα αναβάτες - οδηγοί που λένε τέτοια πράγματα ?

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 27440
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 56
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης