Πρόσφατα Θέματα

Μπαταρίες και όλα τα σχετικά με αυτές !

Σελίδα 1 από 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Επόμενο

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Μπαταρίες και όλα τα σχετικά με αυτές !

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Κυρ Οκτ 05, 2014 9:02 pm

Η αποθήκη ενέργειας του οχήματός μας !

Λίγο πολύ γνωστή και αφανής ήρωας.

Λεπτομέρειες σε μια άριστη πτυχιακή εργασία που θα βρείτε [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 27729
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταρίες και όλα τα σχετικά με αυτές !

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Κυρ Οκτ 05, 2014 9:05 pm

Οι διαφορές των μπαταριών Odyssey με τις κοινές μπαταρίες.

Το CCA (Cold Crank Amps) oρίζεται ως μία από τις τιμές που χρησιμοποιούνται στον κλάδο των μπαταριών για να καθορίσουν την ικανότητα μιας μπαταρίας να ξεκινήσει έναν κινητήρα σε χαμηλές θερμοκρασίες.

Η τιμή αυτή είναι ο αριθμός των αμπέρ μιας καινούριας και πλήρως φορτισμένης μπαταρίας που μπορεί να προσφέρει στους -18 βαθμούς Κελσίου και για 30 δευτερόλεπτα, διατηρώντας παράλληλα μια τάση τουλάχιστον 7,2 V, για μια μπαταρία των 12V.
Όσο υψηλότερη είναι η βαθμολογία CCA, τόσο μεγαλύτερη είναι η αρχική ισχύς της μπαταρίας. Τώρα που ξέρετε τι είναι το CCA ας δούμε τις διαφορές των Οdyssey σε σχέση με τις κοινές μπαταρίες σε σύγκριση!


Υπάρχει ένας μύθος που λέει ότι οι μπαταρίες Odyssey έχουν χαμηλότερα αμπέρ CCA από άλλες μπαταρίες, ακόμη και αν το PHCA (Pulse Hot Cranking Amp) είναι αρκετά υψηλότερο από αυτές.
Η δήλωση αυτή στην πραγματικότητα δεν είναι αλήθεια. Οι μπαταρίες Odyssey είναι διαφορετικά κατασκευασμένες σε σχέση με τις άλλες μπαταρίες του είδους τους και λόγω των μοναδικών ιδιοτήτων που έχουν, έχουν και διαφορετικά χαρακτηριστικά.
Τα μοντέλα των μπαταριών της Odyssey παίρνουν το όνομά τους από τον αριθμό των PHCA που έχουν. Για παράδειγμα η μπαταρία PC680 παίρνει το όνομά της από τα 680 αμπέρ που μπορεί να προσφέρει για 5 δευτερόλεπτα.

Ποια είναι όμως η διαφορά μεταξύ του CCA και PHCA?

Σχεδόν καμία! Το HCA (Ηοt Cranking Amp) είναι το ίδιο με CCA (Cold Cranking Amp), εκτός από τη θερμοκρασία στην οποία πραγματοποιείται η δοκιμή. Οι HCA δοκιμές διεξάγονται στους 26,7 βαθμούς Κελσίου, αντί των -18 βαθμών που υποβάλλονται για το CCA.
Η δοκιμή PHCA δεν είναι μια επίσημη τιμή. Όμως είναι το HCA των μπαταριών που δοκιμάζονται σε 5 δευτερόλεπτα αντί για 30 δευτερόλεπτα.

Όμως πιστεύω ότι αυτό είναι πιο ρεαλιστικό στα σημερινά δεδομένα, επειδή τα περισσότερα οχήματα πλέον διαθέτουν ηλεκτρονική ανάφλεξη και παίρνουν εμπρός μέσα σε αυτό το διάστημα (των 5 δευτερολέπτων δηλαδή). Μια μίζα αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέτας δεν είναι σχεδιασμένη για να αντέχει συνεχόμενα για 30 δευτερόλεπτα. Αυτό θα προκαλέσει ζημιά σε ένα όχημα, αν λειτουργεί συνεχώς με αυτόν τον τρόπο.

Οι μπαταρίες της Odyssey είναι κατασκευασμένες από πάρα πολύ λεπτές πλάκες καθαρού μόλυβδου και έτσι μπορούν να χωρέσουν περισσότερες πλάκες στις μπαταρίες της από όσες πλάκες κοινών μπαταριών μπορούν να χωρέσουν στις συμβατικές μπαταρίες των ίδιων διαστάσεων.

Για παράδειγμα, μια PC925 έχει μια εκτίμηση CCA των 380Α , και οι διαστάσεις είναι 169 Χ 179 Χ 128, ζυγίζοντας 12kg. Μια συμβατική μπαταρία με την ίδια βαθμολογία CCA των 360 αμπέρ πρέπει να έχει διαστάσεις 238 Χ 129 Χ 225 για να χωρέσουν οι πλάκες μολύβδου. Όπως μπορείτε να δείτε οι διαστάσεις της είναι μεγαλύτερες.

Η μπαταρία Odyssey δηλαδή, προσφέρει ένα μεγάλο αριθμό CCA που για να τον βρείτε σε μια κοινή μπαταρία θα πρέπει να την αγοράσετε σε μεγαλύτερη διάσταση, που πιθανότατα όμως δεν θα ταιριάζει στο χώρο που θα πρέπει να τοποθετηθεί.

Η Odyssey είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε κάποιος να μπορεί να γλυτώσει μέγεθος και βάρος αν το επιθυμεί αλλά να εξακολουθήσει να έχει την αρχική απόδοση σε αμπέρ που είχε η προηγούμενη μεγαλύτερων διαστάσεων μπαταρία του.

Εάν συγκρίνετε το CCA της Odyssey με μια συμβατική μπαταρία στις ίδιες εξωτερικές διαστάσεις, η Odyssey θα έχει μεγαλύτερo CCA. O μύθος αυτός δηλαδή που επικρατούσε, καταρίφθηκε!!!

Κατά την επιλογή μιας μπαταρίας Odyssey αυτοί οι παράγοντες πρέπει να ληφθούν υπόψη, διαφορετικά μπορεί να προκληθεί σύγχυση του αγοραστή σε ορισμένες περιπτώσεις.
Αυτό θα πρέπει να το ξεκαθαρίζουν οι πωλητές για να μην υπάρχουν παρανοήσεις σχετικά με CCA.
Δηλαδή, δεν είναι όλα όμορφα και ρόδινα.
Όπως ακριβώς έχουμε γλυτώσει μέγεθος και βάρος έχοντας το ίδιο CCA με των μεγαλυτέρων διαστάσεων κοινής μπαταρίας μας που είχαμε, με τον ίδιο τρόπο θα θυσιάσουμε και την δυνατότητα αποθήκευσης ρεύματος. Μειωμένα Ah δηλαδή. Τότε θα υπερτερεί η συμβατική μας μπαταρία που ναι μεν έχει την ίδια βαθμολογία CCA αλλά λόγω των μεγαλύτερων διαστάσεων θα έχει μεγαλύτερη ικανότητα αποθεματικού σε Ah.
Για τα οχήματα που δεν έχουν μεγάλες καταναλώσεις μπορεί άνετα να χρησιμοποιηθεί μια Odyssey σε μικρότερες διαστάσεις, γιατί το κυριότερο που ζητάμε από αυτή, είναι η εκκίνηση του κινητήρα.
Σε οχήματα όμως που χρησιμοποιούν πολλές καταναλώσεις (πχ αυτοκίνητα με μεγάλα ηχοσυστήματα, προβολείς κτλ, ή σε μοτοσυκλέτες με θερμαινόμενα γκριπ, θερμαινόμενες σέλες, έξτρα προβολείς, φορτιστές ηλεκτρονικών συσκευών κτλ) αυτό δεν θα ήταν φρόνιμο, γιατί τότε θα έμεναν γρήγορα από ρεύμα λόγω των λίγων Αh που οφείλονται στην μικρότερη διάσταση της μπαταρίας.

Η λύση λοιπόν για όσους θέλουν μεγάλο CCA αλλά να μην χάσουν σε Ah, είναι να τοποθετείται μια Odyssey ιδίων διαστάσεων με την παλιά συμβατική μας μπαταρία.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 27729
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταρίες και όλα τα σχετικά με αυτές !

Δημοσίευση από Nikos sh300 Την / Το Τετ Οκτ 08, 2014 2:12 pm

Να ρωτησω εδω που ειναι σχετικο με μπαταριες.Στους πολους εχω δει καμια φορα που μερικοι μαστορες βαζουν ενα σπρευ αλλοτε μωβ αλλοτε πρασινο πιθανον για προστασια.Εγω μπορω να βαλω wd-40 το οποιο γραφει οτι λιπαινει,απομακρυνει υγρασια μπλα-μπλα?
avatar
Nikos sh300

Αριθμός μηνυμάτων : 572
Ημερομηνία εγγραφής : 23/06/2014
Τόπος : Ηράκλειο Κρήτης

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταρίες και όλα τα σχετικά με αυτές !

Δημοσίευση από gprhellas Την / Το Τετ Οκτ 08, 2014 2:26 pm

Nikos sh300 έγραψε:Να ρωτησω εδω που ειναι σχετικο με μπαταριες.Στους πολους εχω δει καμια φορα που μερικοι μαστορες βαζουν ενα σπρευ αλλοτε μωβ αλλοτε πρασινο πιθανον για προστασια.Εγω μπορω να βαλω wd-40 το οποιο γραφει οτι λιπαινει,απομακρυνει υγρασια μπλα-μπλα?


OXI βεβαια,
Θελει σπρευ βαζελινης ή με κάτι άλλο υλικό που δημιουργεί ένα φιλμ (σαν βερνίκι) και εμποδίζει την οξείδωση - την δημιουργία αλάτων (μια άσπρη σκόνη αν εχεις δει σε χαλασμένες μπαταρίες) μπορείς να βάλεις και ΜΑΝΟ για τα νυχια που χρησιμοποιούν οι γυναίκες (κανει την ιδια δουλειά). pirat
avatar
gprhellas

Αριθμός μηνυμάτων : 2374
Ημερομηνία εγγραφής : 19/05/2014
Ηλικία : 51
Τόπος : ΡΑΦΗΝΑ/ΑΤΑΛΑΝΤΗ/ΑΙΓΙΟ

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταρίες και όλα τα σχετικά με αυτές !

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Τετ Οκτ 08, 2014 2:48 pm

Σωστόοοοος ο Αρχίατρος !

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 27729
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταρίες και όλα τα σχετικά με αυτές !

Δημοσίευση από Nikos sh300 Την / Το Τετ Οκτ 08, 2014 8:55 pm

gprhellas έγραψε:
Nikos sh300 έγραψε:Να ρωτησω εδω που ειναι σχετικο με μπαταριες.Στους πολους εχω δει καμια φορα που μερικοι μαστορες βαζουν ενα σπρευ αλλοτε μωβ αλλοτε πρασινο πιθανον για προστασια.Εγω μπορω να βαλω wd-40 το οποιο γραφει οτι λιπαινει,απομακρυνει υγρασια μπλα-μπλα?


OXI βεβαια,
Θελει σπρευ βαζελινης ή με κάτι άλλο υλικό που δημιουργεί ένα φιλμ (σαν βερνίκι) και εμποδίζει την οξείδωση - την δημιουργία αλάτων (μια άσπρη σκόνη αν εχεις δει σε χαλασμένες μπαταρίες) μπορείς να βάλεις και ΜΑΝΟ για τα νυχια που χρησιμοποιούν οι γυναίκες (κανει την ιδια δουλειά). pirat
To wd-40 νομιζω εμποδιζει τη σκουρια-λιπαινει και συντηρει γενικα.Τωρα εσυ για να το λες κατι παραπανω θα ξερεις.
Οχι δε θελει αλλαγη η μπαταρια μου αλλα για συντηρηση στους ακροδεκτες ρωταω
avatar
Nikos sh300

Αριθμός μηνυμάτων : 572
Ημερομηνία εγγραφής : 23/06/2014
Τόπος : Ηράκλειο Κρήτης

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταρίες και όλα τα σχετικά με αυτές !

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Τετ Οκτ 08, 2014 9:05 pm

Nikos sh300 έγραψε:
gprhellas έγραψε:
Nikos sh300 έγραψε:Να ρωτησω εδω που ειναι σχετικο με μπαταριες.Στους πολους εχω δει καμια φορα που μερικοι μαστορες βαζουν ενα σπρευ αλλοτε μωβ αλλοτε πρασινο πιθανον για προστασια.Εγω μπορω να βαλω wd-40 το οποιο γραφει οτι λιπαινει,απομακρυνει υγρασια μπλα-μπλα?


OXI βεβαια,
Θελει σπρευ βαζελινης ή με κάτι άλλο υλικό που δημιουργεί ένα φιλμ (σαν βερνίκι) και εμποδίζει την οξείδωση - την δημιουργία αλάτων (μια άσπρη σκόνη αν εχεις δει σε χαλασμένες μπαταρίες) μπορείς να βάλεις και ΜΑΝΟ για τα νυχια που χρησιμοποιούν οι γυναίκες (κανει την ιδια δουλειά). pirat
To wd-40 νομιζω εμποδιζει τη σκουρια-λιπαινει και συντηρει γενικα.Τωρα εσυ για να το λες κατι παραπανω θα ξερεις.
Οχι δε θελει αλλαγη η μπαταρια μου αλλα για συντηρηση στους ακροδεκτες ρωταω

Νίκο αυτό που σούπε ο Γιώργος και αν και εφόσον έχεις παρατηρήσει ίχνη σκουριάς ή πρασινίλας, εγώ για παράδειγμα δεν έχω βάλει τίποτα απολύτως γιατί απλά δεν έχει τίποτα τέτοιο στους πόλους.

Μπορείς να βάλεις και κοινή βαζελίνη που βάζουν στα χέρια για να μη σκάνε από το φαρμακείο με κανά ευρώ το βαζάκι.
Επίσης παλιά βάζαμε και γράσο στα φορτηγά και στα μεγάλα μηχανήματα.

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 27729
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Ο συγγραφέας αυτού του μηνύματος έχει αποκλειστεί απο το φόρουμ - Δείτε το μήνυμα

Ο συγγραφέας αυτού του μηνύματος έχει αποκλειστεί απο το φόρουμ - Δείτε το μήνυμα

Ο συγγραφέας αυτού του μηνύματος έχει αποκλειστεί απο το φόρουμ - Δείτε το μήνυμα

Ο συγγραφέας αυτού του μηνύματος έχει αποκλειστεί απο το φόρουμ - Δείτε το μήνυμα

Απ: Μπαταρίες και όλα τα σχετικά με αυτές !

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Τρι Νοε 25, 2014 8:49 am

Χρησιμότατες πληροφορίες, ΕΥΓΕ Κώστα !

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 27729
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Ο συγγραφέας αυτού του μηνύματος έχει αποκλειστεί απο το φόρουμ - Δείτε το μήνυμα

Ο συγγραφέας αυτού του μηνύματος έχει αποκλειστεί απο το φόρουμ - Δείτε το μήνυμα

Απ: Μπαταρίες και όλα τα σχετικά με αυτές !

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Τετ Νοε 26, 2014 12:42 pm

kostassh300 έγραψε:
Savvas έγραψε:
kostassh300 έγραψε:[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

βρήκα ακι αυτό το μαγαζί ...νομίζω έχει καλύτερες τιμές???? ή κανω λάθος????

Κώστα το μηχανάκι φοράει YTZ-12S.

Η παραπομπή σου δείχνει ΤΤΖ 12S.

Ακόμα και η σωστή YUASA αλλά ROC = REPUBLIC OF CHINA κάνει [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ο παραπάνω έχει ίδια τιμή σε άλλο τύπο και δε λέει τίποτα από κατασκευή.

Yuasa have recently introduced their new TTZ range of batteries as an alternative to the ultra-high performance Yuasa YTZ batteries which are fitted as original equipment to many of today's top-of-the-range motorcycles.

The TTZ batteries are made using the same proven technology as Yuasa's regular YT/YTX series of maintenance-free batteries and they provide a cost-effective alternative to the YTZ battery, balancing performance and longevity for users where the reliability of the Yuasa brand is still a priority.

Μάλιστα άρα εναλλακτικά κάνουν και αυτές.
Καλό είναι να γράφεις και την πηγή από όπου τα είδες αυτά για να ανατρέχουμε για περισσότερες πληροφορίες.

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 27729
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταρίες και όλα τα σχετικά με αυτές !

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Τετ Νοε 26, 2014 12:43 pm

kostassh300 έγραψε:[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Αυτή είναι η ΠΗΓΗ προφανώς οπότε άκυρο το παραπάνω και πάω να τη διαβάσω να δούμε τι λέει......

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 27729
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταρίες και όλα τα σχετικά με αυτές !

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Τετ Νοε 26, 2014 12:49 pm

Αρα για όσους τυχόν δεν γνωρίζουν αγγλικά από το 2009 έχουν παρουσιαστεί οι ΤΤΖ.

Έχουν το ίδιο μέγεθος με τις ΥΤΖ.
Την ίδια τεχνολογία με τις ΥΤΧ.
Θα διατίθενται ΞΕΡΕΣ με τα μπουκαλάκια του οξέως ξεχωριστά για να μπείόταν ενεργοποιηθούν.
Εναποθηκεύονται για περισσότερο καιρό σε ΞΗΡΑ κατάσταση.

Και τα λοιπά είναι κατανοητά.

Η τιμή παραμένει η ίδια και στους δύο παραπάνω.

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 27729
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Ο συγγραφέας αυτού του μηνύματος έχει αποκλειστεί απο το φόρουμ - Δείτε το μήνυμα

Απ: Μπαταρίες και όλα τα σχετικά με αυτές !

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Δευ Δεκ 01, 2014 1:41 pm

Σήμερα πήγα μια βόλτα από Λαμπριανίδη για άλλα θέματα και είδα τις παρακάτω μπαταρίες που θα δείτε στις φωτό που θα ακολουθήσουν.

Ξεκινώ από τιμές και κρατηθείτε.....35 ευρώ αυτή που βλέπετε στη φωτό που αν δεν κάνω λάθος πρέπει να κάνει στο SH 300 και 32 οι μικρότερες.

Παρατηρείστε το πατενταρισμένο σύστημα πούχει πάνω της με συναγερμό αν πέσει η τάση της, με οθόνη υγρών κρυστάλλων που δείχνει τα βόλτ της και άλλες λειτουργίες που είναι ΤΟ κουφό.

Επίσης προσέξτε το άλλο κουφό...λέει ότι είναι τζελ αλλά.....έχει τάπες και παίρνει ηλεκτρολύτη.....ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ? Shocked Shocked Shocked

Λόγια τέλος,δείτε και το συζητάμε :

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 27729
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταρίες και όλα τα σχετικά με αυτές !

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Δευ Δεκ 01, 2014 1:56 pm

Να και [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 27729
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταρίες και όλα τα σχετικά με αυτές !

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Σαβ Ιαν 24, 2015 8:50 am

Από τους φίλους του MotoTrail και από τους σκαφάτους Φουσκωτούς φίλους [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.] μερικά χρήσιμα για τις μπαταρίες : 


ΜΠΑΤΑΡΙΑ Η ΓΝΩΣΤΗ ΜΑΣ ΑΓΝΩΣΤΗ

Του Τάσου Πορτοκάλογλου

Διπλ.Ηλεκτρονικού Ηλεκτρολόγου Μηχανικού

Ένα από τα βασικά εξαρτήματα σε ένα σκάφος είναι η μπαταρία ίσως θα έλεγα και το σπουδαιότερο αφού χωρίς αυτήν δεν μπορεί να λειτουργήσει σχεδόν τίποτα.
Η πανάκριβη μηχανή μας δεν μπορεί να πάρει μπρος ούτε να λειτουργήσουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα χωρίς αυτήν μιας και είναι η βασική συνεχής πηγή ηλεκτρικής ενέργειας στο σκάφος.
Τι γνωρίζουμε όμως γι’αυτήν;Πιστεύω ότι οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε πολύ λίγα πράγματα όσο αφορά τον τρόπο λειτουργίας της την συντήρηση της καθώς με ποια κριτήρια πρέπει να επιλέξουμε την κατάλληλη μπαταρία για το σκάφος μας το οποίο έχουμε εξοπλίσει με ηλεκτρικούς εργάτες, ψυγεία, στερεοφωνικά και πολλά αλλά που για να λειτουργήσουν έχουν ανάγκη ηλεκτρικής ενέργειας.

Γενικά Χαρακτηριστικά

Το Ελληνικό όνομα είναι Συσσωρευτής ηλεκτρικής ενέργειας , (το όνομα μπαταρία είναι από το Ιταλικό Batteria που σημαίνει συστοιχία, και αυτό προέρχεται από το Batteria di accumulatori = Συστοιχία συσσωρευτών), Η μπαταρία είναι ένα ηλεκτρικό εξάρτημα ικανό να αποθηκεύει ηλεκτρισμό υπό μορφή χημικής ενέργειας. Η απόδοση της εξαρτάται από τον τύπο κατασκευής της (απόδοση είναι το ποσόν επί της εκατό της χημικής ενέργειας που μετατρέπεται σε ηλεκτρική. Το ιδανικό είναι όταν 100% της χημικής ενέργειας μετατρέπεται σε ηλεκτρική, αλλά αυτό δεν συμβαίνει.)
Μια κλασική μπαταρία μολύβδου με ηλεκτρολύτη διάλυμα θειικού οξέος έχει απόδοση 75%, ενώ μια μπαταρία κλειστού τύπου τζέλ μπορεί να φθάσει απόδοση 95%.
Ας δούμε όμως πως είναι κατασκευασμένη μια μπαταρία μόλυβδου.
Αυτή αποτελείται από μια σειρά στοιχείων οπου το κάθε ένα από αυτά έχει ηλεκτρεγερτική δύναμη (Τάση χωρίς φορτίο) όταν είναι τελείως φορτισμένο 2,2 Volt, έτσι λοιπόν για μια μπαταρία 12 Volt ονομαστική τάση θα χρειαστούμε 6 τέτοια στοιχεία 6Χ2,2=13,2 Volt.
Το κάθε ένα από αυτά τα στοιχεία αποτελείται από μια πλάκα ενεργού μολύβδου Pb για τον θετικό πόλο, και μια πλάκα διοξειδίου του μολύβδου PbO2 για τον αρνητικό πόλο.Τα στοιχεία αυτά είναι βυθισμένα σε ένα ηλεκτρολύτη διάλυμα θειικού οξέος H2SO4 και αποσταγμένου νερού H2O και λαμβάνει χώρα η παρακάτω αμφίδρομη αντίδραση

PbO2 + 2H2SO4+Pb 2PbSO4 + 2H2O + 2(96.500) Cοulomb

Στην παρακάτω εικόνα βλέπουμε σε τομή μια μπαταρία και έχουμε :

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



και μια μοτό 



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



1 Το κέλυφος
2 Τις πλάκες εσωτερικά θετικές και αρνητικές από μόλυβδο και οξείδιο του Μολύβδου
3 Διαχωριστικές πλάκες από συνθετικό υλικό
4 Τον ηλεκτρολύτη, διάλυμα θειικού οξέος σε νερό
5 Τους πόλους από μόλυβδο, Οι πόλοι είναι τα σημεία σύνδεσης της μπαταρίας με τα φορτία.
Κατά την κανονική λειτουργία από χημική αντίδραση του θειικού οξέος με τα μολύβδινα στοιχεία παράγεται μικρή ποσότητα υδρογόνου και οξυγόνου. Αυτά τα δύο αέρια που παράγονται στον ένα πόλο της μπαταρίας απορροφόνται από τις χημικές αντιδράσεις του αντιθέτου πόλου.
Εάν όμως κακομεταχειριζόμαστε την μπαταρία η ισορροπία αυτή χαλάει δημιουργούνται μεγάλες ποσότητες αερίων η μπαταρία υποφέρει και λέμε τότε ότι η μπαταρία βράζει



Τύποι Μπαταριών 

Οι μπαταρίες διαφέρουν ανάλογα για ποιο σκοπό είναι κατασκευασμένες. Έχουμε λοιπόν της μπαταρίες αυτοκινήτου, τις Marine, Κυκλικές κλπ

Μπαταρίες αυτοκινήτου

Είναι κατασκευασμένες για να έχουν κύκλους φόρτισης εκφόρτισης κατά μέσο όρο 5% της ολικής φόρτισης. Υποφέρουν εάν αδειάσουν πολύ και για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά έχουν την δυνατότητα να παρέχουν υψηλά στιγμιαία ρεύματα για την εκκίνηση των κινητήρων και είναι αρκετά ελαφριές. Συνήθως αντέχουν μερικές δεκάδες (τυπικά 50) κύκλους φόρτισης εκφόρτισης σε 80%.

Marine

Είναι μια μέση οδός μεταξύ των μπαταριών αυτοκινήτου και των Κυκλικών, έχουν σχεδιαστεί για κύκλους εκφόρτισης έως 50% και μπορούν να δώσουν υψηλά ρεύματα. Το κέλυφος είναι κατασκευασμένο ώστε να αντέχει την ταλαιπωρία της θάλασσας και ο ηλεκτρολύτης να μη διαφεύγει όταν η μπαταρία παίρνει μεγάλες κλίσεις.

Κυκλικές

Eίναι κατασκευασμένες για να παρέχουν ενέργεια για μεγάλα χρονικά διαστήματα Ο μέσος ορός εκφόρτισης είναι 80% και αντέχουν από μερικές εκατοντάδες έως και 1000 κύκλους φόρτισης/εκφόρτισης

Μπαταρίες μόλυβδου κλασικές

Είναι εκείνες με τις τάπες που ξεβιδώνουν για να προσθέσουμε αποσταγμένο νερό. Οι τάπες έχουν μια μικρή τρύπα για τα αέρια που δημιουργούνται.
Μπαταρίες χωρίς συντήρηση ή με μικρή συντήρηση

Είναι οι περισσότερο διαδεδομένες σήμερα. Δεν υπάρχουν οι τάπες με την τρύπα αν και με λίγη προσπάθεια μπορείς να ανοίξεις το στοιχείο να προσθέσεις νερό και να μετρήσεις την πυκνότητα του ηλεκτρολύτη. Χάρις στο σύστημα κλεισίματος των στοιχείων αν αναποδογυρίσουν για μικρό χρονικό διάστημα δεν χάνουν τα υγρά.

Μπαταρίες Στεγανές: 

Ο ηλεκτρολύτης είναι σε μορφή Τζελ και το κιβώτιο είναι τελείως στεγανό υπάρχει όμως μια βαλβίδα ασφαλείας για την περίπτωση που θα δημιουργηθούν πολλά αέρια. Αυτές οι μπαταρίες δεν πρέπει να ανοιχθούν ποτέ, δεν αντέχουν μεγάλες υπερφορτίσεις γιατί οι φυσαλίδες που δημιουργούνται παραμένουν μέσα και εμποδίζουν την επαφή του ηλεκτρολύτη με τις πλάκες με συνέπεια την μείωση της χωρητικότητας της μπαταρίας.
Συχνά προστίθενται διάφορες χημικές ουσίες ώστε να μετατρέπουν οι φυσαλίδες σε υγρό ώστε να ανέχονται σχετικά υπερφορτίσεις. Είναι πολύ ακριβές αλλά εάν τις μεταχειριζόμαστε καλά έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τις κοινές μπαταρίες Εάν όμως δεν τις προσέξουμε κρατάνε λιγότερο.
Αριθμοί που υπάρχουν στις ΜπαταρίεςΑς προσπαθήσουμε τώρα να καταλάβουμε τι συμμενουν οι αριθμοί που αναγράφονται στις μπαταρίες

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΤΑΣΗ: είναι τα Volt που μπορούμε να μετρήσουμε στους πόλους με ένα βολτόμετρο και την μπαταρία χωρίς φορτία που καταναλώνουν ρεύμα.

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ: Είναι η ποσότητα της ενέργειας που η μπαταρία μπορεί να αποθηκεύσει μετριέται σε Amper /Ώρα Αh σε εκφόρτιση 1 ώρας 5 ωρών, 10 ωρών ή 20 ωρών ανάλογα με τα στοιχεία που δίνει ο κατασκευαστής.

ΡΕΥΜΑ ΑΙΧΜΗΣ: είναι το μέγιστο ρεύμα που η μπαταρία μπορεί να δώσει όταν είναι κρύα για περίπου 30 δευτερόλεπτα (συνήθως αναφερόμαστε σε 0 C0 ή –18 C0 στις χειρότερες συνθήκες Όσο η τιμή αυτή είναι μεγαλύτερη τόσο η μπαταρία είναι σε θέση να βάλει μπρος τον κινητήρα κάτω από δύσκολες συνθήκες.
Για να βρω τα αναγκαία Ampere ώστε να εκκινήσω ένα κινητήρα πρέπει να πολλαπλασιάσω την υπποδύναμη του με τον αριθμό 3,85. εάν όμως πολλαπλασιάσω τα ampere που η μπαταρία μου δύναται να γεννήσει στην θερμοκρασία των -18 C0 με τον αριθμό 0.26 βρίσκω μέχρι ποια υπποδύναμη κινητήρα μπορώ να εκκινήσω πχ α) περίπτωση για ένα κινητήρα 150 h/p έχω 2,85Χ150=577 Α δηλαδή η μπαταρία μου θα πρέπει να μπορεί να μου δώσει 577 ampere. 
Β) περίπτωση: Έχω μια μπαταρία που στην θερμοκρασία των -18 C0 μπορεί να μου δώσει 800 Α τότε μπορώ να θέσω σε κίνηση ένα κινητήρα 200 h/p (0,26Χ800=208) .
Τέλος πρέπει να προσέξουμε και κάτι άλλο: Έστω ότι έχουμε μια μπαταρία με χωρητικότητα 120 Α/h η οποία δύναται να μας δώσει συνέχεια 12 Α για 10 ώρες, εάν όμως ζητήσουμε να πάρουμε πολύ περισσότερο ρεύμα διαπιστώνουμε ότι δεν τηρείτε η αναλογία και η μπαταρία συμπεριφέρεται σαν να έχει μικρότερη χωρητικότητα από την ονομαστική και αυτό συμβαίνει γιατί εισέρχονται εσωτερικές απώλειες.

Γιατί μια μπαταρία καταστρέφεται ή γερνάει

Θα εξετάσουμε τις αιτίες που κάνουν μια μπαταρία άχρηστη

Εάν αφήσουμε μια μπαταρία για μεγάλο χρονικό διάστημα άδεια ή λίγο φορτισμένη τότε μια χημική αντίδραση στις πλάκες σχηματίζει οξείδια του μολύβδου κρυσταλλικά αδιάλυτα (είναι αυτή η άσπρη σκόνη που συχνά βλέπουμε στους πόλους των μπαταριών εάν δεν προσέχουμε να διατηρούνται καθαροί). Αυτή η ουσία γεμίζει σταδιακά την επιφάνια των μολύβδινων πλακών και εμποδίζει της χημικές αντιδράσεις που αποθηκεύουν ή προσφέρουν ενέργεια.
Λόγω της διαλυτότητας του μόλυβδου στο νερό και άλλους παράγοντες (διάφορες ακαθαρσίες στο διάλυμα κλπ) η μπαταρία χάνει σιγά σιγά την αποθηκευμένη ενέργεια ώσπου αδειάζει τελείως. Η διαρροή μπορεί να είναι από 1% έως 10% τον μήνα ( 2-4% για μπαταρίες marine 10% για μπαταρίες αυτοκινήτου). Περισσότερο υποφέρουν οι μπαταρίες που χρησιμεύουν για την εκκίνηση κινητήρων αλλά το αυτόματο άδειασμα εξαρτάται από την θερμοκρασία πχ μια μπαταρία στους 38 βαθμούς σε ένα μήνα χάνει περίπου ένα 7% στους 27 βαθμούς 5% ενώ στους 10 βαθμούς μόνο 1% Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να φορτίζουμε την μπαταρία μια φορά τον μήνα όταν δεν την χρησιμοποιούμε ώστε να είναι φορτισμένη πάνω από το 80%.
Οι πλάκες του μόλυβδου είναι κατασκευασμένες έχοντας σειρές από τετράγωνες εσοχές (κυψέλες) μέσα στις οποίες πρεσάρονται τα οξείδια του μόλυβδου με αυτό τον τρόπο οι μπαταρίες γίνονται ποιο ελαφριές αλλά και η επιφάνεια των πλακών με τον ηλεκτρολύτη μεγαλώνει και κατά συνέπεια και η χωρητικότητα. Το μειονέκτημα όμως είναι ότι όταν οι μπαταρίες κακομεταχειρίζονται τότε τα οξείδια ξεκολλούν και κάθονται στον πάτο προκαλώντας βραχυκύκλωμα μεταξύ των στοιχείων.

Έλεγχος και διάγνωση κατάστασης μπαταρίας

Ας αναλύσουμε τώρα τους διάφορους τρόπους διάγνωσης κατάστασης μιας μπαταρίας.

Το βραχυκύκλωμα ενός ή περισσοτέρων στοιχείων είναι εύκολο να το διαπιστώσουμε. Μετράμε με ένα βολτόμετρο την τάση στους πόλους χωρίς φορτίο και εάν πχ έχουμε ένα στοιχείο βραχυκυκλωμένο αντί για 12 V θα μετρήσουμε 10V εάν έχουμε δυο τότε θα μετρήσουμε 8V κλ. Η μπαταρία αυτή φυσικά είναι για πέταμα.
Τώρα στην περίπτωση διακοπής της συνέχειας των στοιχείων πάλι η διαπίστωση είναι εύκολη αφού στους πόλους θα έχουμε Τάση (0 Volt). Και στην περίπτωση αυτή η μπαταρία είναι για πέταμα.
Υπάρχουν όμως και ενδιάμεσες περιπτώσεις όπου οι μπαταρία μπορεί στην μέτρηση να μας δίνει 12 V αλλά κάτω από φορτίο να πέφτουν στα 10V (οι αιτίες που μπορεί να συμβεί αυτό είναι πολλές και δεν αξίζει να τις εξετάσουμε) στην περίπτωση αυτή μπορούμε να προσπαθήσουμε να σώσουμε για λίγο καιρό την μπαταρία φορτίζοντας την πάρα. Τώρα δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί και αξίζει τον κόπο κάποιος να μπει σε αυτή την διαδικασία μιας και όπως ανέφερα παραπάνω η περαιτέρω ζωή της μπαταρίας θα είναι μικρή.

ΦΟΡΤΙΣΗ

Ας δούμε τώρα τι γίνεται όταν βάζουμε να φορτισθεί μια μπαταρία:

Ενώνοντας τα καλώδια του φωτιστή στους πόλους της μπαταρίας αρχίζει η χημική αντίδραση

2(96.500)Cοulomb + H2O + 2PbSO4 EQ PbO2 + 2H2SO4 + Pb

Θεωρείται κανονική φόρτιση μιας μπαταρίας όταν αυτή γίνεται προσφέροντας ρεύμα ίσο με το 1/10 της χωρητικότητας της για 12 ώρες προσέχοντας η Tάση που εφαρμόζουμε να είναι ανάλογη με τον τύπο της στην θερμοκρασία των 20 βαθμών.

Για την Κλασική μπαταρία 13,4 έως 13,8 Volt

Για την Μπαταρία Τζέλ 13,8 έως 14,1 Volt

Παράδειγμα:

Στην κλασικού τύπου μπαταρία μας με χωρητικότητα 175 A/h με ασφάλεια μπορούμε να την φορτίσουμε με 18 Α για 12 ώρες 18Χ12=216 A/h η διαφορά των 41 A/h οφείλεται στο ότι η απόδοση της μπαταρίας δεν είναι 100% άρα ένα ποσό ενέργειας γίνεται θερμότητα .
Η τιμή του ρεύματος επιλέχθηκε (18 Α) είναι ότι καλύτερο ώστε η μπαταρία να φορτισθεί γρήγορα αλλά και με ασφάλεια.
Εάν όμως έχουμε στην διάθεση μας χρόνο μπορούμε να λιγοστέψουμε το ρεύμα φόρτισης και να αυξήσουμε τον χρόνο πχ 8-10 Α για 24-30 ώρες, χωρίς όμως να περάσουμε τις 48 ώρες.
Από τα παραπάνω διαπιστώνουμε ότι τόσο η Τάση φόρτισης όσο και το σωστό ρεύμα είναι βασικά για την ζωή της μπαταρίας μας. Τώρα ενώ όλες οι καινούργιες μηχανές διαθέτουν σταθεροποιητές Τάσης δεν θα πρέπει να ξεχνάμε να ελέγχουμε το βολτόμετρο του σκάφους τόσο όταν ο κινητήρας είναι σβηστός ώστε να δείχνει περίπου 16,5 Volt όσο και στις υψηλές στροφές να μη είναι περισσότερο των 14,5 -15 Volt.

Πως θα διαπιστώσουμε πόσο γεμάτη είναι η μπαταρία μας

Υπάρχουν δυο έμμεσοι τρόποι για να γνωρίσουμε την κατάσταση φόρτισης μιας μπαταρίας
Ο πρώτος μετρώντας την πυκνότητα του ηλεκτρολύτη με ένα όργανο το πυκνόμετρο το οποίο είναι αρκετά φθηνό και ο δεύτερος μετρώντας την τάση στους πόλους.
Για την μέτρηση της πυκνότητας στους 270 C. Ακολουθούμε τον παρακάτω πίνακα

Πυκνότητα 1,265 – φόρτιση 100%

Πυκνότητα 1,225 – φόρτιση 75%

Πυκνότητα 1,190 – φόρτιση 50%

Πυκνότητα 1,155 – φόρτιση 25%

Πυκνότητα 1,120 – φόρτιση τελείως άδεια

Καλό είναι να μετράμε την πυκνότητα όλων των στοιχείων ώστε να είμαστε σίγουροι ότι όλα είναι το ίδιο φορτισμένα.

Εάν η πρόσβαση στην μπαταρία δεν είναι εύκολη ώστε να μετρήσουμε την πυκνότητα του ηλεκτρολύτη στα στοιχεία τότε μπορούμε να υπολογίσουμε την κατάσταση μετρώντας την τάση χωρίς φορτία με ένα ηλεκτρονικό βολτόμετρο ακριβείας

Φόρτιση 100% 12,6 V

Φόρτιση 75% 12,4 V

Φόρτιση 50% 12,2 V

Φόρτιση 25% 12,0 V

Φόρτιση 0 11,8 V

Εάν λοιπόν η τάση πέσει κάτω από 1,96 V στο στοιχείο η για μια μπαταρία των 12 V κάτω από 11,8 V σημαίνει ότι η μπαταρία είναι άδεια.



ΚΑΛΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ

Να δούμε τώρα πως πρέπει να μεταχειριζόμαστε με τον καλύτερο τρόπο την μπαταρία μας

Να μη την αφήνουμε να αδειάσει τελείως(Τάση κάτω από 10,6 Volt) γιατί τότε δημιουργούνται καταστρεπτικές χημικές αντιδράσεις μη αναστρέψιμες
Να μη την υπερφορτίζουμε ή να την φορτίζουμε πολύ γρήγορα
Να μη της ζητάμε ποτέ πάρα πολύ ρεύμα εκτός από αυτό της εκκίνησης (ο τρόπος δοκιμής της μπαταρίας βραχυκυκλώνοντας με ένα καλώδιο τους πόλους είναι καταστροφή)
Να μη μένει παραπάνω από ένα μήνα χωρίς να φορτισθεί
Να μη μένει χωρίς ηλεκτρολύτη Θα πρέπει να ελέγχουμε συχνά την στάθμη του ηλεκτρολύτη ώστε να είναι οι πλάκες πάντα σκεπασμένες.
Να βρίσκεται σε στεγνό και καθαρό μέρος παρότι το κέλυφος των μπαταριών είναι κατασκευασμένο από μονωτικό υλικό έχει παρατηρηθεί ότι όταν είναι σε νερό ή σε λάδια γράσα κλπ υπάρχει διαρροή ρεύματος



Σύνδεση περισσότερων Μπαταριών

Οι μπαταρίες θεωρητικά μπορούν να συνδεθούν σε σειρά και να αυξηθεί η τελική Τάση πχ δυο μπαταρίες 12 V σε σειρά θα δώσουν 24 V. Αυτή η σύνδεση μπορεί να γίνει χωρίς κανένα κίνδυνο αλλά στην περίπτωση των φουσκωτών είναι άχρηστη αφού όλα τα όργανα λειτουργούν με 12 V.
Εάν συνδέσουμε δύο οι περισσότερες μπαταρίες παράλληλα τότε ενώ η Τάση παραμένει αμετάβλητη. Θεωρητικά αυξάνεται η χωρητικότητα του συστήματος, δηλαδή εάν συνδέσουμε δυο μπαταρίες 12 V και χωρητικότητα 120 Α/h τότε θα έχουμε Τάση πάντα 12V αλλά η χωρητικότητα θα γίνει 240 A/h.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Μια τέτοια σύνδεση δεν πρέπει να την κάνουμε ποτέ, και εξηγώ το γιατί.
Α) Ας υποθέσουμε ότι έχουμε δυο μπαταρίες διαφορετικής χωρητικότητας. Μόλις γίνει η ένωση και μάλιστα οι μπαταρίες είναι κοντά η μια στην άλλη και με καλά καλώδια τότε αυτόματα θα περάσει μια πολύ μεγάλη ποσότητα ρεύματος από την μια μπαταρία στην άλλη για να έλθει η ισορροπία και αυτό είναι καταστροφή για τις πλάκες της μπαταρίας.
Β) Στην περίπτωση που και οι δύο μπαταρίες είναι ακριβώς ίδιες ακόμα και ίδια μάρκα, πάλι είναι πολύ επικίνδυνη η παράλληλη σύνδεση γιατί είναι αδύνατο οι δυο μπαταρίες να είναι ακριβώς το ίδιο φορτισμένες , έτσι λοιπόν κατά την στιγμή της σύνδεσης πάλι θα έχουμε μια καταστροφική μεταφορά υψηλού ρεύματος από την μια στην άλλη.


Φορτιστές

Υπάρχουν πολλοί και σε διαφορετικές τιμές

Απλοί φορτιστές

Οι οποίοι αποτελούνται από ένα μετασχηματιστή και μια γέφυρα ανόρθωσης είναι οι πιο οικονομικοί αλλά χρησιμεύουν μόνο για περιστασιακές φορτίσεις κάτω από έλεγχο γιατί δεν έχουν σταθεροποιημένη ούτε την τάση αλλά ούτε και την ένταση του ρεύματος .Μόνο ορισμένοι διαθέτουν θερμική ασφάλεια η οποία διακόπτει το κύκλωμα σε περίπτωση υπερθέρμανσης.
Ορισμένοι λίγο καλύτεροι διαθέτουν δυο σκάλες φόρτισης, χαμηλό και υψηλό ρεύμα καθώς και αμπερόμετρο.

Αυτόματοι φορτιστές

Αυτός ο τύπος των φορτιστών διακόπτει την λειτουργία του αυτόματα όταν η μπαταρία έχει φορτισθεί και η τάση είναι περίπου στα 14 Volt.Φορτιστές αυτόματοι με διατήρηση τάσης
Είναι ο καλύτερος συνδυασμός τιμής και λειτουργίας. Διατηρούν σταθερή την τάση στην τιμή συντήρησης δηλαδή 13,6 V και δίνουν τόσο ρεύμα όσο ζητά η μπαταρία έως την πλήρη φόρτιση της. Αυτό σημαίνει ότι στην αρχή με την μπαταρία άδεια το ρεύμα είναι αρκετά υψηλό και σιγά σιγά όταν η φόρτιση προχωρά λιγοστεύει. Το καλό με αυτούς τους φορτιστές είναι ότι μπορούμε να τους έχουμε συνέχεια στην μπαταρία και να την διατηρεί συνέχεια φορτισμένη χωρίς πρόβλημα.

Φορτιστές αυτόματοι ελεγχόμενοι από μικροεπεξεργαστή

Είναι φυσικά οι φυσικά οι καλλίτεροι και οι ποιο ακριβοί. Είναι έτσι προγραμματισμένοι ώστε να παρέχουν το απαιτούμενο ρεύμα στην σωστή Τάση όσο προχωρά η φόρτιση, να φορτίζουν την μπαταρία 100% και να την διατηρούν φορτισμένη παρέχοντας το απαιτούμενο ρεύμα με Τάση 13,6 Volt.

Πρακτικός έλεγχος κατάστασης Μπαταριών

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να ελέγξουμε την κατάσταση της μπαταρίας μας. Εδώ θα αναφέρω μόνο έναν αρκετά εύκολο τρόπο γιατί διαφορετικά θα χρειαστούμε όργανα ακριβείας όπως πχ ψηφιακό Βολτόμετρο και Αμπερόμετρο.
Για την μέτρηση χρειαζόμαστε δύο ηλεκτρόδια συνδεδεμένα σε ένα βολτόμετρο και μια αντίσταση σύρματος χαμηλής Ωμικής τιμής πχ 1,5 Ω αλλά τουλάχιστον 100 Watt.
Αφήνουμε να περάσει ρεύμα δια μέσου της αντίστασης για λίγο χρόνο και μετράμε την τάση στους πόλους. Εάν παρατηρήσουμε ότι η πτώση τάσης κάτω από αυτό το φορτίο είναι μικρή σημαίνει ότι η μπαταρία μας είναι σε καλή κατάσταση, διαφορετικά χρειάζεται αλλαγή.
Όπως διαπιστώσατε η μέθοδος είναι εμπειρική αλλά νομίζω ότι είναι η μόνη την οποία μπορεί να πραγματοποίηση ένας ερασιτέχνης.

ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΝΟΝΤΑΣ 

Θα πρέπει να αγοράζουμε μπαταρία σύμφωνα με αυτή που προτείνει ο κατασκευαστής του κινητήρα.
Εάν θέλουμε δυο θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν σε όλα όμοιες
Θα πρέπει να την τοποθετούμε σε μέρος με εύκολη πρόσβαση 
Θα πρέπει να είναι σε μέρος στεγνό και καθαρό, και να αερίζεται κανονικά έστω και εάν είναι κλειστού τύπου
Οι πόλοι πρέπει να είναι πάντα καθαροί και πολύ καλά σφιγμένα τα καλώδια.
Να ελέγχουμε συχνά ιδίως το καλοκαίρι την στάθμη του ηλεκτρολύτη εάν δεν είναι τύπου Τζελ.
Να μη εμπιστευόμαστε ποτέ τις μπαταρίες που έστω και μια φορά έχουν αδειάσει έστω και εάν δείχνουν ότι ξαναγέμισαν.

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 27729
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταρίες και όλα τα σχετικά με αυτές !

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Σαβ Ιαν 24, 2015 9:08 am

Το θέμα καθαρίστηκε όσο ήταν δυνατόν και από τα άσχετα που παρασυρθήκαμε και συζητάγαμε εδώ περί αγοράς μπαταρίας αφήνοντας μόνο την <<περίεργη>> μπαταρία με την οθόνη υγρών κρυστάλλων.


Καλό θάναι φίλοι μου για αγορές κλπ να συζητάμε στη γενική συζήτηση του κάθε μοτοσακού ή στη συντήρησή του για να είναι τα τεχνικά θέματα ευκολοδιάβαστα μιας και αφορούν γενικά όλους και γενικά τις μπαταρίες και όχι την μπαταρία ενός συγκεκριμένου μοντέλου και τα λοιπά.

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 27729
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταρίες και όλα τα σχετικά με αυτές !

Δημοσίευση από Θανάσης Την / Το Τρι Φεβ 17, 2015 1:42 pm

Σήμερα το πρωί που πήγα να βάλω μπροστά, μου έκανε reset. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί. Η μπαταρία είναι καινούργια.
avatar
Θανάσης

Αριθμός μηνυμάτων : 1087
Ημερομηνία εγγραφής : 23/01/2014
Τόπος : Νίκαια

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταρίες και όλα τα σχετικά με αυτές !

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Τρι Φεβ 17, 2015 1:50 pm

Θανάσης έγραψε:Σήμερα το πρωί που πήγα να βάλω μπροστά, μου έκανε reset.  Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί. Η μπαταρία είναι καινούργια.
Ώχ...μη μας λές τέτοια.......εμένα παρ' όλη την ακινησία δεν έχει κάνει μέχρι σήμερα....


Ελπίζω να πήρε κανονικά κατά τα άλλα χωρίς λαμπάκια FI και αυξημένο ρελαντί......

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 27729
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταρίες και όλα τα σχετικά με αυτές !

Δημοσίευση από Επισκέπτης Την / Το Τρι Φεβ 17, 2015 2:38 pm

Θανάσης έγραψε:Σήμερα το πρωί που πήγα να βάλω μπροστά, μου έκανε reset.  Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί. Η μπαταρία είναι καινούργια.

Κάνε μια μετρηση κρυα και δες ποσα volt λέει
Βαλτην και μια στο φορτιστή και είσαι οκ .
Ποτε την έβαλες την μπαταρία ;;

Επισκέπτης
Επισκέπτης


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Σελίδα 1 από 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Επόμενο

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης