Πρόσφατα Θέματα

Αλλαγή υγρών φρένων HONDA SH 300 ABS/CBS

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Αλλαγή υγρών φρένων HONDA SH 300 ABS/CBS

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Κυρ Σεπ 08, 2013 10:30 pm

Σήμερα μετά από 3 χρόνια και 1 μήνα χρήσης ήλθε η ώρα για την αλλαγή των υγρών φρένων του SH μου.

Κανονικά προβλέπεται στα δύο χρόνια.

Παρόλα αυτά δεν είχα κάποια σημάδια κόπωσης ή αισθήσεως σφουγγαριού παρόλη τη σκληρή χρήση.
Βέβαια τώρα η αίσθηση είναι εντελώς διαφορετική και με τα αναβαθμισμένα υγρά DOT 5.1 που έβαλα αντί του 4 που προβλέπεται με μεγαλύτερο σημείο βρασμού θα είμαι απολύτως καλυμμένος !

Η εργασία έγινε στο στέκι του φίλου Μάνου τον οποίο και ευχαριστώ ιδιαίτερα για τη βοήθειά του.
Με ένα άτομο δεν γίνεται αυτή η δουλειά.

Πάμε τώρα στις λεπτομέρειες.

Για να έχουμε πρόσβαση στα δοχεία των υγρών φρένων και στις βαλβίδες πρέπει να αφαιρέσουμε τα εξής :

-Ζελατίνα για όσους έχουν
-Εμπρός κάλυμμα (αυτό που καλύπτει χώρο κόρνας μονάδας ABS κ.λ.π.)
-Το μικρό πλαστικό πούναι ακριβώς πάνω από το εμπρός κάλυμμα
-Καθρέπτες και βάσεις καθρεπτών
-Το φανάρι μαζί με το πλαστικό που φωλιάζει
-Την εξάτμιση (τελικό)
-Το προστατευτικό της εξάτμισης προς την εξαγωγή και
-Το σιδερένιο κάλυμμα του μαρκουτσιού του πίσω φρένου (δεν φαίνεται στο βίντεο γιατί ξέχασα να το τραβήξω, συγγνώμη).

Αφού αφαιρέσουμε τα παραπάνω σύμφωνα με τις οδηγίες του εγχειριδίου συντηρήσεως, αποκτούμε πρόσβαση στα δοχεία των υγρών φρένων και τις βαλβίδες εξαέρωσης και αρχίζουμε δουλειά ως εξής :

Πατάμε τη μανέτα ούτως ώστε να αδειάζει το παλιό υγρό φρένων από τη βαλβίδα κάτω όπου έχουμε συνδέσει κατάλληλο σωληνάκι που καταλήγει σε δοχείο όπου συγκεντρώνονται τα υγρά.

Προσέχουμε να μην αδειάσει το δοχείο και ρουφήξει αέρα μέσα και όταν πλησιάζει να αδειάσει και πρέπει να γεμίσουμε, κρατάμε τη μανέτα πατημένη στο τέρμα και το λέμε στον φίλο μας και κλείνει τη βαλβίδα από κάτω.

Συνεχίζουμε κατά τον παραπάνω τρόπο μέχρις ότου δούμε να βγαίνει καθαρό - διάφανο υγρό από κάτω στη βαλβίδα αντί για το μαυροζούμι πούβγαινε.

Το πονηρό σημείο είναι το συνδυασμένο σύστημα.

Εδώ συμβαίνει το εξής :
Στην μπροστινή δαγκάνα έχουμε δύο βαλβίδες.
Η πάνω είναι για το μπροστινό φρένο και η κάτω για το συνδυασμένο οπότε όταν κάνουμε δουλειά στο δοχείο του συνδυασμένου φρένου, τότε αδειάζουμε από την κάτω βαλβίδα.

Όταν κάνουμε δουλειά με το δοχείο του εμπρός φρένου ανοίγουμε την πάνω βαλβίδα.

Επίσης όταν δουλεύουμε στο συνδυασμένο αδειάζουμε και από την πίσω δαγκάνα τα υγρά και μετά κάνουμε εξαέρωση και στις δύο.
Και στην κάτω εμπρός και στην πίσω.

Ακολουθώντας λοιπόν αυτή τη διαδικασία κάνουμε την αλλαγή των υγρών και την εξαέρωση η οποία γίνεται ως εξής :
Πατάμε τη μανέτα στου φρένου που εξαερώνουμε μερικές φορές μέχρι να σκληρύνει και όταν σκληρύνει την πατάμε τέρμακαι την κρατάμε πατημένη τέρμα.
Ειδοποιούμε τον φίλο μας ότι είμαστε πατημένοι τέρμα και αυτός ανοίγει τη βαλβίδα κάτω και παρατηρεί αν μαζί με το υγρό βγαίνουν και φυσαλίδες αέρα.
Άν βγαίνουν φυσαλίδες η διαδικασία επαναλαμβάνεται μέχρι να πάψουν να βγαίνουν οπότε και το σύστημα έχει εξαερωθεί.

Δεν τελειώσαμε όμως εδώ με την εξαέρωση γιατί μετά από 1.000 περίπου χλμ πρέπει να την επαναλάβουμε και τότε έχουμε τελειώσει.

Ένα άλλο τίπ είναι να κάνετε την αλλαγή με καινούργια ή σχεδόν καινούργια τακάκια αλλιώςμη γεμίσετε μέχρι πάνω το δοχείο διότι όταν θα πρέπει να αλλάξετε τακάκια δεν θα μπαίνουν μέσα τα πιστόνια της δαγκάνας για της αλλαγή τους και θα πρέπει να αφαιρεθούν ανάλογα υγρά.

Βέβαια δεν θάναι και η καταστροφή διότι με τη διαδικασία της εξαέρωσης μπορείτε να βγάλετε την απαραίτητη ποσότητα υγρών χωρίς να χρειαστεί να βγάζετε μούτρα κλπ πλαστικά ξανά πούναι η πλέον επίπονη εργασία σε όποιο μοτό έχει κρυμμένα τα δοχεία των φρένων και δεν είναι προσβάσιμες εύκολα οι βαλβίδες εξαέρωσης - αφαίρεσης υγρών.

Άλλο τίπ είναι ότι πρέπει να θυμάστε πως τα υγρά φρένων όπου πέσουν καταστρέφουν το χρώμα οπότε λάβετε τα μέτρα σας για να μην πέσουν πουθενά ή αν πέσουν άμεσα να σκουπιστούν ξεπλυθούν με νεράκι.

Φυσικά μη πέσουν σε μάτια κ.λ.π οπότε λάβετε τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας όταν κάνετε τέτοια πράματα.

Στο παρακάτω βίντεο θα δείτε μέρος της διαδικασίας:

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ελπίζω να σας βοηθήσει.

Και σε άλλα με υγεία σύντροχοι !

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 25263
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Αλλαγή υγρών φρένων HONDA SH 300 ABS/CBS

Δημοσίευση από Moto Hellas Forum Την / Το Σαβ Σεπ 21, 2013 9:24 am

Σαββα και παλι...ευχαριστουμε για το D.I.Y. καθοδηγηση!

_________________
Honda Sh300i/CBS Pearl White Mod.10/2010

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
avatar
Moto Hellas Forum
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 2932
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 43
Τόπος : Θεσσαλονίκη-Κερκυρα

http://moto-hellas-forum.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Αλλαγή υγρών φρένων HONDA SH 300 ABS/CBS

Δημοσίευση από Savvas Την / Το Σαβ Σεπ 21, 2013 9:32 am

Scooter Hellas Forum έγραψε:Σαββα και παλι...ευχαριστουμε για το D.I.Y. καθοδηγηση!
Νάσαι καλά φίλε μου και για οποιαδήποτε απορία εδώ είμαστε. 

_________________
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
HONDA NC 750 X - YAMAHA CYGNUS X 125  -  HONDA LEAD 90 -  HONDA PCX 125 - HONDA PCX 150
avatar
Savvas
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 25263
Ημερομηνία εγγραφής : 13/05/2012
Ηλικία : 55
Τόπος : Ελλαδάρα αγάπη μου

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης